nestali 13. siječnja

Zadnji 'naklon' Costa Concordie prije godinu dana oteo 32 života

Foto: Reuters/PIXSELL
costa concordia (1)
Foto: Reuters/PIXSELL
francesco schettino
Foto: Reuters/Pixsell
costa concordia
Foto: AFP/PIXSELL
costa concordia, brodolom
Foto: AFP/PIXSELL
costa concordia (1)
Foto: AFP/PIXSELL
costa concordia (1)
Foto: Reuters/Pixsell
\'Still image from video shows former Costa Concordia crew member Domnica Cemortan speaking during a television interview recorded on January 17, 2012 in Chisinau. Cemortan, who happened to be onboard
Foto: VL
moldavka
Foto: Reuters/PIXSELL
costa concordia (1)
Foto: Reuters/PIXSELL
costa concordia (1)
Foto: Reuters/PIXSELL
costa concordia (1)
Foto: Reuters/PIXSELL
costa concordia (1)
12.01.2013.
u 22:45
U nedjelju se obilježava godina dana od havarije Costa Concordije, a njezin kapetan suočava se s optužbama za masovno ubojstvo iz nehaja
Pogledaj originalni članak

Zbog onog prokletog "naklona", kako talijanski zapovjednici brodova nazivaju dovođenje kruzera blizu obale ili otoka radi pozdrava nekom svome umirovljenom kolegi, Costa Concordia još je nasukana na hrid otoka Giglija pred toskanskom obalom. Bila je hladna noć 13. siječnja 2012. kada je brod Costa Concordia, sa 3216 putnika (među kojima i 128 hrvatskih putnika) i 1013 članova posade, udario u podmorski greben i počeo se opasno naginjati.

Nakao kratkte takve plovidbe, brod se naslonio na hrid otoka i tu je "izdahnuo".

Bez obzira što se radi na njegovu odvlačenju, tu će ostati još najmanje do rujna 2013. godine, dakle još cijelo  ljeto. Za sada je s broda otklonjen dimnjak s natpisom Costa, odnosno brodara u čijem je vlasništvu.

Zadnji naklon

Na otoku Gigliju bilo je ovih dana i ironičnih komentara vezanih za otklanjanje dimnjaka: “Skinut mu je šešir i više se neće moći naklanjati”.

Sada tu leži 300 metara dug bivši brod, odnosno 112 tisuća tona željeza unutar čije utrobe su poginule 32 osobe. Tijela dvoje stradalih, Russella Rebella, 33-godišnjeg člana posade te ono  50-godišnje putnice Marije Grazije Trecarichi, još se nalaze u olupini nekadašnjeg ponosa brodara Costa Crociere. U nedjelju 13. siječnja 2013. uvečer održat će se molitva, bit će tiho siječanje na žrtve, a trebali bi u Porto Santo Stefano, na kopnu ispred otoka Giglija, doći i mnogi putnici s Concordije.

BIt će to komemoracija tragedije do koje je došlo zbog neopreznog, najblaže rečeno, upravljanja golemim brodom-hotelom. Istraga o nesreći, zapravo, još traje. Tužitelj u Grossetu, Francesco Veruso, najavio je kako će  istraga biti zaključena početkom 2013. s podizanjem optužnica za pravi proces.

Do sada se na sudu, odnosno u kino-dvorani pretvorenoj u sudnicu u Grossetu održavao dokazni postupak u kojem je potvrđena glavna odgovornost za nesreću zapovjedniku broda Francescu Schettinu (53). Optužen je za masovno ubojstvo iz nehaja, napuštanje broda i uzrokovanja štete okolišu.

Osim što je odgovoran za samoubilački naklon broda, Schettino je “na apsolutno neadekvatni način” vodio operaciju spašavanja, kako ga se optužuje. Nije se, prema dokaznom postupku, mogao ni izvući da je poslije udara brodom u podmorski greben zaslužan za dovođenje ranjenika do grebena na koji se naslonio i čime je zaustavljenjo potonuće, a time katastrofa s još težim posljedicama.

Istraga još traje

Morske struje, a ne Schettino, dovele su brod do mjesta na kojem se sadana nalazi.

“Scettinovo se ponašanje zapanjuje. Utvrđeno je da je bio na komandnom mostu, da je upravljao brodom s ručnim kormilom kao da je riječ o barčici ili gumenjaku, bez ikakve upisane rute”, kazao je tužitelj Verusio. Schettinov odvjetnik brani ga  kazujući da indonezijski kormilar Jacob Rusli nije razumio zapovjedi, te kako je zapovjednik spasio tisuće života.

Pod istragom, ali s manje teškim optužbama, nalaze se i časnici palube Ciro Ambrosio (Schettinov zamijenik), Silvia Coronica (drugi časnik) i Salvatore Ursino (treći časnik), Simone Canessa (koji na zemljovidu zacrtava rutu), Roberto Bosio (prvi časnik koji nije bio na komandnom mostu), Andrea Bongiovanni, Manrico Giampedroni (komesar koji je spašavao putnike, ali prema optužbi nije proveo sve što je trebao), te trojica iz tvrtke Costa koji nisu bili na brodu, već u telefonskom kontaktu sa Schettinom, šef krizne jedinice Roberto Ferrarini, njegov zamijenik Manfred Ursprunger i član krizne jedinice Paolo Parodi.

Brodar Costa Crociere se na sudu javlja kao oštećena strana, dakle svu odgovornost baca na zapovjednika. Sastavljeno je ukupno 50 tisuća stranica za proces među kojima su  dokumenti, dokazi, transkripti itd., a na 162 stranice se prenosi što je Schettino razgovarao s predstavnicima obalske straže i ostalim službama. Tu su i transkripti razgovora koji su se vodili na komandnom mostu, među kojima i oni s mladom moldabskom djevojkom Domnicom Cemortan (26).

Na procesu će se, zasigurno, doznati i čuti mnogo toga što se tek kasnije otkrilo.

>>Spasili nesmotrene turiste koji su išli razgledati Costa Concordiju

>>Potopio 'Costa Concordiju', a sada tuži firmu jer su mu dali otkaz!

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

IS
istinito
08:28 13.01.2013.

Nije kriv brod nego kreten koji je sa njim komandovao.