ZADAR – Najveći hrvatski brodar, zadarska Tankerska plovidba,
doima se jačim i od aktualne ekonomske krize koja je zahvatila cijeli
svijet. Naime, Tankerska plovidba je u vrijeme dok je globalna
gospodarska situacija bila stabilna i dok su cijene vozarina za brodare
bila relativno visoke ugovorila gradnju čak devet brodova.
Jedan od tih brodova, i to aframax Olib kapaciteta 115.000 bruto
registarskih tona vrijedan 56 milijuna dolara, isporučen je zadarskom
brodaru prije nekoliko dana u splitskom brodogradilištu.
Kako nam je rekao predsjednik uprave Tankerske plovidbe Ive Mustać,
riječ je o aframaxu posve istog kapaciteta kakav je već sagrađen u
Splitu. Prvi je ponio naziv Dugi otok.
Treći maj, Koreja i Kina
– Još dva broda kapaciteta 51.300 bruto
registarskih tona za prijevoz naftnih derivata gradimo u Hrvatskoj, i
to u riječkom 3. maju. A u brodogradilištima u Južnoj Koreji
naručili smo još četiri broda za prijevoz naftnih derivata i
rasutih tereta. Dva broda imaju kapacitet po 50.000 BRT-a, a preostala
dva po 35.000 BRT-a.
U tijeku je i gradnja dva broda u kineskim
brodogradilištima, i to za prijevoz rasutih tereta, a njihov
kapacitet je 37.500 bruto registarskih tona – kazao nam je
predsjednik uprave Tankerske plovidbe Ive Mustać te dodao kako je
krajnji rok isporuke svih brodova svibanj 2011. godine.
A iako komercijalni direktor zadarskoga brodara Dragan Gaćina tvrdi da
je gradnja svih novih brodova “pokrivena” kreditnim
ugovorima s poslovnim bankama, nije propustio naglasiti kako Tankersku
plovidbu ipak još očekuju i pregovori s hrvatskom Vladom
koja bi trebala dati uobičajeni poticaj za gradnju dvaju brodova u
domaćim brodogradilištima.
Flota od 25 brodova
– Kada smo ugovarali gradnju svih tih brodova, situacija u
svjetskom gospodarstvu bila je bitno drugačija. Naime, i naš
posao otežava aktualna globalna gospodarska kriza. U međuvremenu su
pale i cijene vozarina, prije svega za rasute terete, no i cijena
prijevoza naftnih derivata je u padu.
Stoga povećanje naše flote koja broji 16 brodova za novih
devet brodova ne dolazi u najbolje vrijeme. Sada je najvažnije ostati
strpljiv, pričekati da porastu cijene prijevoza kabaste robe, željezne
rudače i ugljena, a onda će valjda i banke slobodnije davati kredite
– istaknuo je Dragan Gaćina, komercijalni direktor.
Zadrani su već osigurali i novac za gradnju brodova
Zadužuju se, narušavaju odnose s prijateljima, obitelji, neki dižu i treći kredit. Jesu li Hrvati postali previše ovisni o šopingu?
Zabrinjavajuće je što 52,9 posto ispitanica priznaje da često skriva kupnju od svojih bližnjih, najčešće muževa, a 66,2 posto osjeća gubitak kontrole nad željom za kupnjom
Bila je simbol ljepote i požude u 80-ima, a nakon što je izgubila sluh i vid, okrenula se vjeri: 'Bog me spasio od sigurne smrti'
Vanity, rođena kao Denise Matthews,postala je model koji je oduzimao dah i pjevačica koja je magnetski privlačila poglede. Njena prirodna ljepota i šarm otvarali su joj vrata show businessa, dok su je talent i ambicija gurali naprijed. Nažalost, teško je oboljela, a preminula je 2016. godine.
Nijemci ogorčeni: 'U Hrvatskoj kao u Srbiji. Policija hvatala navijače za genitalije i skidala ih'
"Primili smo mnogobrojne pritužbe na ponašanje granične policije i osiguranja, koji su utvrđivali identitete osoba. Osuđujemo ovaj način kontrole i trenutačno smo u kontaktu s Uefom i Dinamom iz Zagreba", napisali su iz njemačkog kluba
Stigli rezultati velike ankete Večernjeg lista: Pogledajte kako se hrvatski građani pripremaju za mirovinu
Pravovremeno ulaganje u financijsku budućnost ključno je za osiguranje dugoročne stabilnosti i kvalitete života, osobito u mirovini. Ulaganjem i štednjom u ranoj fazi života omogućuje se dugoročan rast kapitala, iskorištavanje složene kamate te stjecanje financijske neovisnosti. No, kako hrvatski građani gledaju na svoju financijsku budućnost?
Europa se drastično okreće energetskom rješenju koji može predstaviti izazov manjim tržištima
Kako bi se zadovoljile sve veće energetske potrebe, očekuje se da će LNG igrati ključnu ulogu u prijelazu na čistiju energiju, posebno u Europi.