Blagdanska bajka. Najbolji je to opis našega grada u predbožićno doba, kad se transformira u pravu adventsku metropolu. A u bajkama je sve moguće. Pa i to da je Zagreb, u kojem se manifestacija vezana uz došašće obilježava posljednjih osam godina, najbolji od svih, i to tri godine zaredom.
Jedini je grad kojem je to uspjelo, a “prešišao” je metropole sa stogodišnjom tradicijom organiziranja božićnih sajmova. Uvijek ima skeptičnih koji će reći da je cijela stvar namještena, da je Zagreb pobijedio jer su za njega glasali samo Hrvati, no svaka negativna primjedba brzo je pobijena, i to preciznim brojkama, koje kažu da metropolu najviše vole stranci.
Što se dogodilo da je Zagreb osvojio srca mnogih?
I to Talijani, Austrijanci, stanovnici Bosne i Hercegovine, Velike Britanije i SAD-a. Oni su dosad ostvarili najveći broj noćenja, a ove godine očekuje se premašivanje svih brojki. Samo u prvih devet dana Adventa zabilježeno je 37.685 dolazaka, što je 28 posto više u odnosu na isti period u 2016., a ostvareno je 68.480 noćenja, uz rast od 23 posto. Osvajanje titule treći put ne može se više zvati slučajnošću.
A što se dogodilo da je Zagreb osvojio srca mnogih? Faktora je mnogo, od atmosfere, raznolikosti ponude, dekoracije grada... no moguće je da je presudio gostoljubivi mentalitet Zagrepčana, kojima je normalno zabavljati se zimi na otvorenom sve do kasno u noć, što nije moguće na drugim adventskim destinacijama, gdje se štandovi zatvaraju u 21 sat.
Dobro raspoloženje očito je zarazilo i turiste, a sjajno nadopunjuje bogat kulturni program i šaroliku ponudu. Treći put Bog pomaže, prizivao je pomoć s nebesa gradonačelnik Bandić kad je s predstavnicima iz TZ Zagreba predstavljao program velike manifestacije. Molitve su očigledno uslišane, a Adventom su, čini se, uspjeli ujediniti one koji Božić slave te iščekuju i one kojima je u ovo doba godine toplo oko srca zbog ozračja u gradu. Prenaglašen ili ne, činjenica je da su Adventom uspjeli iskorijeniti i najgrinčastije Grincheve.
kao što je netko danas napisao, ovo glasanje je nakaradno i maloumno, a svrha mu je manipulacija i prodavanje magle neobrzovanima. naime, od onih koji su glasali 99,9 % nisu posjetili niti jedan drugi Advent, i takav koncept glasanja je namijenjen samo i jedino manipulaciji. zamislite koliko naših sugrađana si ne može priuštiti cijenama napucane kobasice i vino vrlo često najniže kvalitete? što tim ljudima predstavlja ta lažna titula?