Dva turistička vlakića koje je ZET nabavio u ljetu prošle godine predstavljaju se kao izvorni Gredeljev proizvod, a uvezeni su iz talijanske tvornice vlakića Dotto Trains. I njihove cijene od 3,26 i 2,6 milijuna kuna puno su veće od onih po kojima se isti vlakići nude na tržištu.
Najskuplji vlakić na tržištu iznosi oko 250 tisuća eura, a ZET je svoje platio nešto manje od 450 tisuća eura, odnosno oko 350 tisuća eura.
Fabekovo proturječje
Da su vlakići uvezeni iz Italije, potvrdio je Tihomir Šajn, vlasnik tvrtke Tehnotrade iz Pule koja je bila Gredeljev posrednik u uvozu, a zastupa Dotto Trains u Hrvatskoj.
– Gredelj nas je našao jer se bavimo industrijskom opremom. Vlakiće smo uvezli nedovršene, a Gredelj je na njima obavio završne poteze – kazao je T. Šajn čija se tvrtka spominjala kao jedan od dobavljača i u aferi skupih WC-a na okretištima u Dupcu i Dubravi.
Iako je lani visoku cijenu pravdao time što je Gredelj morao razviti poseban program za izradu vlakića, bivši predsjednik uprave Gredelja Antun Fabek priznao je da im se razvoj nove tehnologije nije isplatio te da su zato i uvezli vlakiće iz Italije. Gredelj je, kazao je, postavio stolce i uredio interijer vlakića te ih prebojio.
– To jest Gredeljev proizvod. Pa ne može Gredelj proizvesi motor. Motore, šasije i prijenosnike morali smo nabaviti. Vlakići su skupi jer je u cijenu uračunat leasing i osiguranje – objasnio je Fabek.
Željko Vrbanus, poduzetnik iz Siska koji se bavi metalnom industrijom, poznaje tržište turističkih vlakića jer je i sam razvio program za njihovu izradu, no kriza ga je spriječila da projekt ostvari ove godine.
– Prije četiri godine kupio sam polovni turistički vlakić za 98.000 eura, a na njegovo uređenje potrošio sam još dvadesetak tisuća eura. Najskuplji vlakići od 250.000 eura su “space shuttleovi”. Proizvedeni su uglavnom za Dubai i uopće se ne prodaju. Pri registracji se vlakić tretira kao traktor i godišnje osiguranje mu iznosi oko sedam tisuća kuna – kaže Ž. Vrbanus.
Hrvatski za 75.000 €
On je ispitao tržište za turističke vlakiće u Hrvatskoj i ustanovio da ih žele mnogi gradovi, ali i privatnici. Razvio je program za izradu i izračunao da će iz njegove tvornice vlakića izlaziti vlakići po cijeni od 75.000 eura. Direktor ZET-a Ivan Tolić kaže da su vlakići skupi jer je u cijenu uključeno održavanje i osiguranje te da od Hypo leasinga naplaćuju penale za vrijeme koje vlakić ne vozi ili kada je u kvaru. Kolika je rata leasinga, napamet nije znao.
Zagreb ima skuplje vlakiće nego Dubai
FOTO Kako će Milanović, Plenković i Selak Raspudić izgledati u zlatnim godinama? Isprobali smo aplikaciju koja simulira starenje
Iako su rezultati impresivni i vizualno uvjerljivi, važno je napomenuti da ovi prikazi nemaju temelja u stvarnim promjenama koje će nastati s vremenom
FOTO Zovu je najmanjom katedralom na svijetu, a nalazi se u Hrvatskoj: Ovo je 11 zanimljivosti koje o njoj ne znate
Ovaj jedinstveni spomenik hrvatske kulturne baštine nije samo arhitektonsko čudo, već i svjedok brojnih povijesnih događaja koji su oblikovali hrvatski nacionalni identitet
SDP dobio zadatak, Milanović želi barem 47500 potpisa i promatrače u 'svakom selu'
Pripreme za predsjedničke izbore u SDP-u su u punom jeku, stranka dobila i dva konkretna logistička zadatka s Pantovčaka
S ovim neugodnim problemom susrela se trećina muškaraca u svijetu, a ignoriranje dovodi do ozbiljnih problema
Najpoznatije stablo u Hrvatskoj i poslastica, koja nadilazi granice gastro užitka, samo su neke od stvari koje će vas oduševiti ako posjetite Zagorje
Zagorje kroz sva osjetila: Što vidjeti, okusiti, osjetiti i doživjeti u srcu Hrvatske
450k ili 350k nije isto, to je 100 k kn razlike. http://www.deltrain.com/. Od 170k eura bez poreza! Platis sve moguce izmisljene drzavne poreze na to, uvoz, kamatem, osiguranje i vrlo brzo se ta cijena dize. A vlakic koji prevozi ljudi u gradu, da se tretira ko poljopriveredno vozilo, to mi se neda provjeravat ali cisto sumnjam.