Dva turistička vlakića koje je ZET nabavio u ljetu prošle godine predstavljaju se kao izvorni Gredeljev proizvod, a uvezeni su iz talijanske tvornice vlakića Dotto Trains. I njihove cijene od 3,26 i 2,6 milijuna kuna puno su veće od onih po kojima se isti vlakići nude na tržištu.
Najskuplji vlakić na tržištu iznosi oko 250 tisuća eura, a ZET je svoje platio nešto manje od 450 tisuća eura, odnosno oko 350 tisuća eura.
Fabekovo proturječje
Da su vlakići uvezeni iz Italije, potvrdio je Tihomir Šajn, vlasnik tvrtke Tehnotrade iz Pule koja je bila Gredeljev posrednik u uvozu, a zastupa Dotto Trains u Hrvatskoj.
– Gredelj nas je našao jer se bavimo industrijskom opremom. Vlakiće smo uvezli nedovršene, a Gredelj je na njima obavio završne poteze – kazao je T. Šajn čija se tvrtka spominjala kao jedan od dobavljača i u aferi skupih WC-a na okretištima u Dupcu i Dubravi.
Iako je lani visoku cijenu pravdao time što je Gredelj morao razviti poseban program za izradu vlakića, bivši predsjednik uprave Gredelja Antun Fabek priznao je da im se razvoj nove tehnologije nije isplatio te da su zato i uvezli vlakiće iz Italije. Gredelj je, kazao je, postavio stolce i uredio interijer vlakića te ih prebojio.
– To jest Gredeljev proizvod. Pa ne može Gredelj proizvesi motor. Motore, šasije i prijenosnike morali smo nabaviti. Vlakići su skupi jer je u cijenu uračunat leasing i osiguranje – objasnio je Fabek.
Željko Vrbanus, poduzetnik iz Siska koji se bavi metalnom industrijom, poznaje tržište turističkih vlakića jer je i sam razvio program za njihovu izradu, no kriza ga je spriječila da projekt ostvari ove godine.
– Prije četiri godine kupio sam polovni turistički vlakić za 98.000 eura, a na njegovo uređenje potrošio sam još dvadesetak tisuća eura. Najskuplji vlakići od 250.000 eura su “space shuttleovi”. Proizvedeni su uglavnom za Dubai i uopće se ne prodaju. Pri registracji se vlakić tretira kao traktor i godišnje osiguranje mu iznosi oko sedam tisuća kuna – kaže Ž. Vrbanus.
Hrvatski za 75.000 €
On je ispitao tržište za turističke vlakiće u Hrvatskoj i ustanovio da ih žele mnogi gradovi, ali i privatnici. Razvio je program za izradu i izračunao da će iz njegove tvornice vlakića izlaziti vlakići po cijeni od 75.000 eura. Direktor ZET-a Ivan Tolić kaže da su vlakići skupi jer je u cijenu uključeno održavanje i osiguranje te da od Hypo leasinga naplaćuju penale za vrijeme koje vlakić ne vozi ili kada je u kvaru. Kolika je rata leasinga, napamet nije znao.
Zagreb ima skuplje vlakiće nego Dubai
Ministar Habijan objavio fotografiju pokojne majke, uputio riječi koje slamaju srce: 'Cijenimo ono što imamo'
Habijan je objavio dirljivu fotografiju njega i pokojne majke za blagdane, više detalja doznajte u nastavku
Djelatnici Čistoće i na Božić rade, ali ovaj Zagrepčanin svojom gestom oduševio je njih i cijeli kvart
Objava je ubrzo naišla na stotine pozitivnih reakcija i pohvala za gospodina koji je svojom gestom uljepšao blagdanske dane ovim ljudima.
Objavljene snimke sa stravičnog mjesta nesreće u Kazahstanu: Spasioci izvlače preživjele iz uništenog zrakoplova
Kazahstansko ministarstvo prometa objavilo je da su u zrakoplovu bili državljani pet zemalja: 37 Azerbajdžanaca, šest Kazahstanaca, tri Kirgizijca i 16 Rusa.
Jednostavno je i sigurno za korištenje, no većina Hrvata je još uvijek skeptična: 'Više ne nosim klasičan novčanik'
Čak i oni koji nisu na “ti” s tehnologijom s njima nemaju što zabrljati jer je sve toliko jednostavno i intuitivno.
Kako se influencerica snalazi u svijetu financija? Matea Frajsberger otkrila svoje trikove za štednju
450k ili 350k nije isto, to je 100 k kn razlike. http://www.deltrain.com/. Od 170k eura bez poreza! Platis sve moguce izmisljene drzavne poreze na to, uvoz, kamatem, osiguranje i vrlo brzo se ta cijena dize. A vlakic koji prevozi ljudi u gradu, da se tretira ko poljopriveredno vozilo, to mi se neda provjeravat ali cisto sumnjam.