Dobar prvi dojam

Zagreb se ima čime ponositi. Aerodrom izgleda svjetski

Foto: Borna Filić/PIXSELL
Terminal
Foto: Borna Filić/PIXSELL
Terminal
Foto: Borna Filić/PIXSELL
Zagreb: Prvi letovi na novom putničkom terminalu
Foto: Borna Filić/PIXSELL
Zagreb: Prvi letovi na novom putničkom terminalu
Foto: Borna Filić/PIXSELL
Zagreb: Prvi letovi na novom putničkom terminalu
Foto: Borna Filić/PIXSELL
Terminal
Foto: Borna Filić/PIXSELL
Zagreb: Prvi letovi na novom putničkom terminalu
Foto: Borna Filić/PIXSELL
Zagreb: Prvi letovi na novom putničkom terminalu
Foto: Borna Filić/PIXSELL
Zagreb: Prvi letovi na novom putničkom terminalu
Foto: Borna Filić/PIXSELL
Zagreb: Prvi letovi na novom putničkom terminalu
Foto: Borna Filić/PIXSELL
Zagreb: Prvi letovi na novom putničkom terminalu
Foto: Borna Filić/PIXSELL
Zagreb: Prvi letovi na novom putničkom terminalu
Foto: Borna Filić/PIXSELL
Zagreb: Prvi letovi na novom putničkom terminalu
Foto: Borna Filić/PIXSELL
Zagreb: Prvi letovi na novom putničkom terminalu
28.03.2017.
u 22:00
Terminal, koji arhitektonski potpisuju Branko Kincl, Velimir Neidhardt i Jure Radić, neki su putnici usporedili s istanbulskim
Pogledaj originalni članak

Kada je u ponoć sve poslovanje preseljeno na novi putnički terminal “Franje Tuđmana”, zaposlenicima je ostalo nešto vremena da zapjevaju. Neku svoju pjesmu, za sada već prošla vremena starog Plesa. Priznaju, ali tek oko sedam sati ujutro, kada su iza nas već tri sata boravka na novom terminalu, da se u tom ritualu opraštanja pustila i pokoja suza nakon odrađenog posljednjeg leta na starom Plesu.

Sve se izmiješalo. I nostalgija i umor zbog kojeg je većina zaposlenih izgubila pojam o vremenu. Oči im odaju neprospavanu noć, ali pogreške danas nije smjelo biti.

Nakon što je kazaljka na satu zagazila u četiri ujutro, sa šaltera za registraciju uklanjale su se i zadnje kutije. One u kojima su dostavljena licitarska srca kao dar za putnike na prvom odlaznom letu s “Tuđmanca”. Croatia Airlines letio je za Dubrovnik u 5.50 sati, nakon što je u posljednja tri mjeseca na tome terminalu odrađeno čak 35 tisuća različitih testiranja. Posljednji se putnik za taj povijesni, prvi let ukrcao sa zakašnjenjem. Osam minuta.

Strože i dulje kontrole, uz prvi put u povijesti zagrebačke zračne luke osam aviomostova za međunarodni i domaći promet, remete stare običaje putnika naviknutih na sada već otpisani terminal. Ne trpi više novi terminal dolazak samo sat prije polijetanja.

– Ovo se ne može uspoređivati, razlika je velika. Sada je to europski aerodrom – kazao nam je Juro Kovačević iz Slavonskog Broda, prvi putnik koji je danas stigao u zračnu luku.

– Morao sam doći ranije. Prvo zbog udaljenosti, a drugo što aerodrom još ne poznajem. Bunile su me pristupne ceste jer su još jutros putokazi za novi aerodrom bili prekriženi, u nekom dijelu nije ni bilo oznaka, no bez obzira na to, impresioniran sam – kazao je Kovačević.

Da je svjetski najbolji opis, a da se novi terminal, koji arhitektonski potpisuju Branko Kincl, Velimir Neidhardt i Jure Radić, može usporediti s onim istanbulskim, kazala je putnica Zrinka Blažević.

– Često putujem i nimalo ne žalim za starom zgradom. Ovakav aerodrom odavno smo zaslužili, a najbliži je, barem po arhitekturi, onom u Istanbulu – rekla je Blažević. Ona je danas bila jedna od šest tisuća putnika koji su se na novom terminalu izmijenjali kroz današnja ostvarena 94 leta – 50 odlaznih i 44 dolazna.

Prvi dolazni bio je let Qatar Airwaysa iz Dohe koji je u Zagreb sletio u 6.35 sati, a prvog dana poslovanja u 8.59 sati sletio je, s pola sata zakašnjenja, i širokotrupni zrakoplov Airbus A330 iz Beograda s aerodroma Nikole Tesle. Bio je to prvi redoviti let između Zagreba i Beograda u 23 godine i prvo slijetanje u Zagreb ovog aviona, koji Air Serbia koristi isključivo za let do New Yorka. – Aerodrom izgleda impresivno iz zraka. Let iz Beograda trajao je kratko i ovo što sam vidio je odlično – kazao je putnik Roberto Radić.

Na 65.000 kvadratnih metara, na koliko se proteže, s ukupnim kapacitetom za pet milijuna putnika, terminal “Franjo Tuđman”, barem se tako nadaju i zaposlenici i današnji putnici, trebao bi vrlo brzo postati prepoznatljiv simbol i Zagreba i Hrvatske.

– Izuzetno nam je drago što prvi dan protječe po planu, bez poteškoća, te što su prve reakcije putnika pozitivne. S optimizmom gledamo u budućnost – kazao je Jacques Feron, predsjednik uprave tvrtke MZLZ d.d., koncesionara Zračne luke “Franjo Tuđman”.

A od danas ni Velikogoričani nisu trebali obilazno pristupiti novom terminalu – za promet je otvorena prometnica uz stari terminal – Fizirovom do kraja, što im i za petnaestak minuta skraćuje vrijeme dolaska na novi terminal.

>> Otvoren terminal Zračne luke Franjo Tuđman. Plenković: Ovo su nova vrata Hrvatske

>> 'Terminal je lijep, no dolazak do luke prošao je loše zbog pogrešnih putokaza, a cijene su paprene'

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 17

KR
kritika5
09:01 29.03.2017.

tako bi se trebao zvati svaki kolodvor od podravine do slavonije i aerodrom u osijeku

LE
lenger
11:59 21.05.2017.

Inaće se kaže "boarding pass" ne "boarding card"

NE
Neutralac
18:11 01.06.2017.

Servis nije svjetski nego kao u Tunguziji... mrke face sluzbenika... osorno ponasanje, konobari kao iz pakla, a ne daj Boze da ti granicna policija zazeli dobrodoslicu... kao vecinom svugdje u svijetu....