Nastavnici i ravnatelji žestoko protiv brze primjene Pravilnika o ocjenjivanju:

Zaključuje se i II. polugodište, ali za to nemamo "kućice" u imeniku

Foto: Photos.com
Zaključuje se i II. polugodište, ali za to nemamo "kućice" u imeniku
02.11.2009.
u 19:22
Ministarstvu obrazovanja pristiglo je više od 700 prijedloga na oko dvije tisuće stranica kojima su škole željele poboljšati ponuđena pravila te odgoditi sve za sljedeću jesen.
Pogledaj originalni članak

Ako politika bude slušala struku, odnosno dužnosnici u Ministarstvu obrazovanja nastavnike i ravnatelje, Pravilnik o ocjenjivanju, koji je posljednjih dana podigao golemu buru u školama, doživjet će znatne promjene.

Ministarstvu obrazovanja pristiglo je više od 700 prijedloga na oko dvije tisuće stranica kojima su nastavnici i ravnatelji željeli poboljšati ponuđena pravila. Isto tako, primjena novog Pravilnika ne bi smjela početi u drugom polugodištu ove školske godine, već u najboljem slučaju sljedeće godine.

– Donošenje i primjenu novog Pravilnika, na prijedlog kojega imamo niz primjedbi, svakako treba odgoditi bar do sljedeće školske godine. Kad bi se primjenjivao od drugog polugodišta ove godine, našli bismo se u velikim problemima jer po novom će trebati zaključivati i drugo polugodište, a za to u imenicima i dnevnicima ne postoji rubrika pa ne znam gdje bismo to trebali upisivati. Zaključuje se prvo polugodište i godina – kaže nam predsjednica udruge srednjoškolskih ravnatelja Suzana Hitrec.

Pogrešna terminologija
Dodaje da se u predloženim rješenjima rabila čak pogrešna terminologija, da autori ne znaju razliku između školske i nastavne godine, da se nigdje ne govori o odgovornosti roditelja, ali se golema odgovornost stavlja na teret nastavnika, posebno ravnatelja kojima se za rješavanje problema ne propisuju nikakve ovlasti.

– Nejasni su elementi ocjenjivanja, primjerice elementi napredovanja učenika, što zapravo ne može biti mjerljivo, treba razmisliti koji se predmeti mogu pismeno provjeravati, što u konačnici nije pitanje ovog Pravilnika nego kurikuluma. Od silnih mana ne znam što bih navela kao najveći nedostatak predložena Pravilnika o ocjenjivanju – zaključila je S. Hitrec. Slično govori i njezin kolega, ravnatelj zagrebačke Druge gimnazije Drago Bagić.

Kamen smutnje
– Poslali smo ministarstvu sve svoje primjedbe iako i dalje mislim da s donošenjem novog Pravilnika ne treba brzati. Možemo raspravljati cijelu godinu i donijeti jedan ili više njih, što bi bilo bolje, za sljedeću školsku godinu – smatra Bagić.

Apsurdnim smatra propisivanje broja roditeljskih sastanaka koje razrednik mora organizirati i smanjenje broja pismenih ispita u vrijeme kad se državna matura polaže isključivo pismeno.

– Ne opterećujemo se rokovima, nigdje nam se ne žuri. Vidjet ćemo što je najbolje i najlogičnije – diplomatski na pitanje kad će se novi Pravilnik o ocjenjivanju donijeti odgovara državni tajnik u Ministarstvu obrazovanja Želimir Janjić. Ističe da im nije cilj donijeti “dokument koji će biti kamen smutnje već moderan i dobro prihvaćen”.

Ostavlja otvorenu mogućnost da se ocjenjivanje različitih kategorija, osnovaca, gimnazijalca i učenika obrtničkih škola riješi s više različitih ili jednim pravilnikom.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.