Fakultet prometnih znanosti, kao tehnički partner Hrvatskog autokluba, koji je nositelj licence EuroRAP/iRAP, u srpnju 2018., proveo je inspekciju i kodiranje 10 odabranih dionica autoceste A3 (Bregana – Zagreb Istok) i 11 dionica autoceste A4 (Zagreb – Goričan).
Iz rezultata izvješća koje je jučer predstavio u HAK-u vidljivo je da na 45,43 posto pregledanih dionica A3 i A4 nije utvrđena razina zaštite koju cesta pruža u slučaju pogreške vozača uvjetovana postojećim EuroRAP/iRAP sigurnosnim standardima za osobna vozila. Preostalih 54,57 posto cestovnih segmenata ocijenjeno je zadovoljavajućim SRS (engleski: Star Rating Score) ocjenama, od čega je 51,49 posto dionica dobilo tri zvjezdice, dok je 3,08 posto dionica dobilo četiri zvjezdice.
U Izvješću se navodi da se nedostatci na većem broju lokacija odnose na postavljanje zaštitne odbojne ograde neposredno uz stupove nadvožnjaka i portala, čime se ne osigurava dostatna razina zaštite u slučaju naleta vozila na odbojnu ogradu. Pri udara vozila u odbojnu ogradu na takvim mjestima, ograda se može deformirati pa postoji mogućnost udara vozila u stup nadvožnjaka ili portala. Dr. Marko Ševrović s Fakulteta prometnih znanosti istaknuo je da su autoceste u Hrvatskoj najsigurnije ceste, ali i da postoje područja za poboljšanje.
Hrvatske autoceste su pak u postupku javne nabave za izradu projektne dokumentacije za usklađenje zaštitne ograde sa zahtjevima iz propisa, a cilj projekta je, navode, povećanje sigurnosti prometa kroz poboljšanje pasivnih sustava zaštite što će izravno utjecati na smanjenje posljedica prometnih nesreća.
>> Pogledajte kako su izgledale ovoljetne gužve na Lučkom
Ma glavno da se tuneli redovito farbaju.