vrijedni protupožarni avioni

Zašto imamo samo šest kanadera? Neki su prastari, ali novi dolaze za par godina, evo što se događa

Foto: V.Baranovic/Šibenik in
Zašto imamo samo šest kanadera? Neki su prastari, ali novi dolaze za par godina, evo što se događa
14.07.2022.
u 15:41
Novi model će ponijeti tonu vode više, dakle 7 tona, motori su štedljiviji i do 40%, avion će moći uzimati vodu i po jače uzburkanom moru, na valovima do 2 metra visine, a avion će biti višenamjenski s većim ulaznim vratima i moći će se koristiti i u slučajevima spašavanja u nesrećama na moru ili vodi

Ovaj sadržaj je dostupan samo za Premium korisnike Večernjeg lista.

Pretplatite se na sadžaj s potpisom.

Mjesečni pristup - 39 kn/mj

Pristup Večernji Premium sadržaju do otkazivanja, mjesečna naplata

  • Prvi mjesec 9 kuna (samo za nove korisnike)
Ključne riječi


Komentari 52

Avatar Matija Gubec
Matija Gubec
16:04 14.07.2022.

Puno je važnije koliko imamo ispravnije što kanadera što air traktora. Nikada ali baš nikada do sada nismo imali da su 4 aviona na servisu na polovici srpnja. Neko je gadno z..... .

ST
stefj
16:10 14.07.2022.

6 kanadera bi trebalo biti dovoljno, no trebali bi se servisirati zimi, ne ljeti... No, budući da su uhljebi najvažniji, trebalo je za pandemije uzeti novce svima da bi se dalo njima. Nije im bez veze dizana plaća usred najveće svjetske krize u povijesti, pa opet nakon nje i sada traže još... Mislim da je važnije da je svaki uhljeb zadovoljan, nego što tu izgori koje drvo...

DU
Deleted user
16:34 14.07.2022.

Sasvim iskreno, Hrvatska prednjači s brojem aviona za gašenje požara - kad se usporedi stanovništvo i BDP, čak pomažemo i susjednim državama, a pamti se i nekoliko misija u Sredozemlju (npr. Izrael). To je rijetkost da protupožarni avioni djeluju unutar ratnog zrakoplovstva, inače je to dio civilnog sektora - u našem slučaju se zadržao taj koncept iz JRZ. I da se vratim na iskrenost - trebalo bi po uzoru na SAD uvesti lokalni porez ili prirez za vatrogastvo odnosno to je jedini način da se prikupi dostatno novca za njih, uključivo i avio sektor vatrogasnih snaga. Time bi se rasteretilo HRZ tih aviona i "tlake" s održavanjem, dijelovima i nabavama novih aviona tog tipa. Jer to definitivno ne pripada u ratni sektor, to su civilne stvari. I da - sjetimo se slučaja kako su prodani Canadair-i koje je prisvojila CG, pokupljene su devize za njih iz smjera Grčka, a kad je trebalo gasiti u Crnoj Gori - e onda su zvali hrvatske avione. Tako da nemojmo biti nezadovoljni, imamo vrhunske pilote, kopilote, tehničare u toj sferi, usporedive s Francuskom ili Italijom, iskazali su se u Izraelu kad je bila tamo frka, a održavanje tih aviona je teško i u spomenutim državama.