Pakrački gradonačelnik o ukidanju pruge

Zašto se poslovanje državnih tvrtki pokušava spasiti na štetu malih sredina?

Foto: Pixsell
pruga
Foto: Pixsell
pruga
11.04.2014.
u 14:06
Dodaje kako se krajevi pogođeni ratom, koji su ujedno i najvećim dijelom ruralna područja na kojima ne postoji mogućnost značajnog industrijskog rasta, ne trebaju i ne mogu vrednovati po istim kriterijima kao i razvijena područja te da u takvim okolnostima jedini temelj za opravdanost određene javne usluge, odnosno infrastrukture, ne može biti samo njena rentabilnost, već i javni interes lokalne zajednice.
Pogledaj originalni članak

-Onog trena kad pomislimo da više ne postoji nešto što se može ukinuti, preseliti ili pripojiti, ispostavi se da još ima potencijala bez kojih možemo ostati. Danas je to željeznička pruga koja prolazi kroz Pakrac, odnosno ukidanje vlakova na liniji Daruvar – Banova Jaruga – upozorava pakrački gradonačelnik Davor Huška u otvorenom pismu koje je uputio predsjedniku Vlade Zoranu Milanoviću, ministru Siniši Hajdašu Dončiću te predsjedniku Uprave  HŽ Putnički prijevoz Draženu Ratkoviću.

 

Huška upozorava odgovorne da bi trebali biti svjesni činjenice da na ovom području žive stanovnici RH, da ovo područje također doprinosi ukupnom gospodarstvu RH i da je jednako važno za ukupni razvoj naše države kao i ostali njeni dijelovi.

-Neizmjerno mi je žao što se poslovanje državnih tvrtki i gospodarstvo Hrvatske pokušava spasiti i revitalizirati preko leđa malih jedinica lokalne samouprave koje su prvo uništene u ratu, a sad ih se s nacionalnog nivoa koči ili sprječava da osiguraju osnovnu infrastrukturu i javne usluge za kvalitetan život svojih građana. Pretpostavljam kako ukidanje vozne linije na pruzi Daruvar – Banova Jaruga neće donijeti uštede koje će spriječiti neracionalnost u poslovanju HŽ Putničkog prijevoza. Međutim, siguran sam kako će nanijeti veliku štetu gradu Pakracu u svim segmentima, prvenstveno počevši od prometne izolacije za učenike koji putuju iz Daruvara i u Daruvar u srednju školu, studente koji putuju u Zagreb te stanovnike koji putuju na posao u Kutinu ili Zagreb – objašnjava Huška.

Dodaje kako se krajevi pogođeni ratom, koji su ujedno i najvećim dijelom ruralna područja na kojima ne postoji mogućnost značajnog industrijskog rasta, ne trebaju i ne mogu vrednovati po istim kriterijima kao i razvijena područja te da u takvim okolnostima jedini temelj za opravdanost određene javne usluge, odnosno infrastrukture, ne može biti samo njena rentabilnost, već i javni interes lokalne zajednice.

-Smatram da je moja dužnost upozoriti resorno Ministarstvo na nelogičnost gdje se u prvom kvartalu ulažu sredstva u predmetnu prugu kroz njenu modernizaciju, a zatim se u sljedećem ukida promet istom. Moja namjera nije nikoga prozivati niti „upirati prstom“, ali smatram kako je ovakvu odluku koja ima utjecaj na teritorijalnu cjelovitost RH, potrebno sagledati s više razina i iz različitih perspektiva te da ni u kom slučaju ona ne može biti samostalna odluka HŽ Putničkog prijevoza, već i resornog Ministarstva i Vlade RH – poručio je Huška.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.