PROJEKT VRIJEDAN 300 MILIJUNA KN

Završava se zadnja dionica dugo iščekivane autoceste A11: Od Siska do Zagreba za samo 20 minuta

Foto: Pixsell
Foto: Pixsell
Foto: Pixsell
Foto: Pixsell
08.03.2021.
u 21:45
Dionica od Lekenika do čvora Sisak gradit će se dvije godine od dana uvođenja izvođača u posao
Pogledaj originalni članak

Hrvatske autoceste objavile su javno nadmetanje za dovršetak gradnje autoceste A11 Zagreb – Sisak, dionicu od Lekenika do čvora Sisak. HAC je krenuo u realizaciju tog projekta vrijednog 300 milijuna kuna sukladno odluci Vlade RH od 4. veljače.

Objava natječaja je jedan od prvih konkretnih poteza pomoći Banovini nakon potresa, a u svrhu revitalizacije života u tom siromašnom kraju. Gradnjom te dionice duge 11 kilometara Sisak će od Zagreba biti udaljen samo 20-ak minuta vožnje. A to će biti jedna od pogodnosti za ostanak stanovništva na Banovini, ali i za privlačenje novih ljudi koji će, primjerice, moći živjeti u Sisku i okolici, a raditi u Zagrebu.

Ili će pak tamošnjem stanovništvu glavni grad, koji nudi sadržaje koje manje sredine nemaju, biti lako i brzo dostupan. Rok za dostavu ponuda za to nadmetanje je 7. travnja, a rok za dovršetak radova je dvije godine od dana uvođenja izvođača u posao.

Od čvora Sisak ide spojna cesta do samoga grada koja je po kategoriji brza cesta sa dva odvojena kolnika, a dio je planirane obilaznice. Kako se navodi u natječajnoj dokumentaciji, trenutačno promet na tom koridoru prolazi postojećim državnim cestama D30 i D36 koje već dulje vrijeme ne zadovoljavaju potrebe suvremenog prometa.

Nova procjena radova

Sav promet, lokalni i tranzitni, prolazi kroz brojna naselja što je vrlo nepovoljno za sigurnost svih sudionika prometa. S obzirom na to da je važećom građevinskom dozvolom predviđena gradnja platoa naplate, a s druge strane planira se uvođenje novog beskontaktnog sustava naplate cestarine, HAC će izmijeniti lokacijsku i građevinsku dozvolu kako se ne bi izvodili radovi koji nisu potrebni.

A to znači da se neće graditi naplatne kućice na izlazu, odnosno ulazu na autocestu kod Siska. No to će ipak na kraju ovisiti o tome kad će se uvesti novi sustav naplate. Na trasi te dionice autoceste osim čvora Sisak još je predviđena gradnja prijelaza Lekenik, Dužica, Greda, Sela, Petrovac i Jazvenik 1 te objekata među kojima su nadvožnjaci Lekenik, Dužica, Greda, Sela, Petrovac i Jazvenik 1 te mostovi Duben i Duben 2, ali i odvodnja, prometna signalizacija, pripadajuće instalacije i zaštita od buke.

Prijašnji ugovor za dionicu Lekenik – Sisak, koji je raskinut zbog nedostatka novca, vrijedio je 425 milijuna kuna. U HAC-u razliku u odnosu na sadašnjih 300 milijuna kuna objašnjavaju time da su se prijašnje procjene odnosile na ukupnu gradnju autoceste od Lekenika do ulaza u grad Sisak. No temeljem odluke Vlade, Ceste će izgraditi spojnu cestu od čvora Sisak do ulaza u grad. Tako se nova procjena nabava radova, navode u HAC-u, odnosi na gradnju autoceste od Lekenika do čvora Sisak.

Brzina od 130 km/h

U Hrvatskim autocestama kažu da će vrijeme putovanja od Zagreba do Siska gradnjom zadnje dionice trajati 20-ak minuta, a sad ta vožnja traje otprilike jedan sat. U HAC-u objašnjavaju da su u svojoj procjeni vremena putovanja uzeli u obzir da je na većem dijelu autoceste dopuštena brzina od 130 km/h, ali je na prilazu Zagrebu smanjena te je na osnovi toga i ovisno o sustavu naplate uzeta prosječna brzina od 120 km/h uz koju je za 42 km autoceste potrebna 21 minuta.

Trenutačno je u prometu 30 kilometara A11. Dionica Jakuševec – Velika Gorica - jug duga je 10 kilometara, a dionica Velika Gorica - jug – Buševec devet kilometara. Vijadukt Ranžirni kolodvor sa spojem za Sarajevsku ulicu u Zagrebu koji je u planu dug je jedan kilometar. U HAC-u kažu da dosad troškovi gradnje autoceste A11 iznose oko 3,1 milijardu kuna. Što se tiče dionice Lekenik – Sisak, navode da će taj projekt financirati vlastitim novcem.

Poručuju da tvrtka nakon uspješno provedenog financijskog i operativnog restrukturiranja koje je Vlada pokrenula prije tri godine, sada s uštedama i dobrim financijskim planiranjem, i uz manji promet na autocestama za oko 30 posto, ima stabilno poslovanje i investicijski potencijal za taj projekt.

– Siguran sam da će završetak te autoceste pridonijeti revitalizaciji Sisačko-moslavačke županije, i upravo je zato Vlada taj projekt prepoznala kao ključni korak za oporavak potresom pogođenog područja Banovine – naglasio je dr. sc. Boris Huzjan, predsjednik uprave HAC-a.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 38

GE
geler203
21:52 08.03.2021.

Jeftinije od sljemenske žičare. To je tako kada amateri nemaju pojma.

DS
dado_sk
06:03 09.03.2021.

Svakako je odlično što će se cesta raditi ali bez povoljne cijene na njoj neće biti prometa osobnih vozila. Dada je od Lekenika do Zagreba 10 kn cijena. Ta očekivati je da će cestarina od sk-zg biti oko 20ak kn. To je 40 u oba smjera. Skoro kao i cijena goriva. Nisu naše plače za Toliki trošak. Uzmite 22 radni dan u mjesecu to je trošak od 880 kn samo cestarine.goriva još i više za prosječni auto. Ispada trošak odlaska na posao cca 2000 kn. A plaće su 5,6 tisuća? Ako se uzme amortizacija auta pila odlazi na auto. Bolje je riješenje brza direktna veza vlakovima koji su češći nego sad. Da voze tu dionicu 15 - 20 minuta. . Ili vinjete. U Austriji se svi voze jel je vožnja bagatela na autocesti. Kod nas skup sport

BA
Barb1977
22:50 08.03.2021.

Sisak - Zg = 21min VS Dubrava - Jankomir = 27min. Sutra u Sk na kavu.