PROMO

Završetak provedbe projekta In cultura veritas

In cultura veritas
In cultura veritas
In cultura veritas
In cultura veritas
In cultura veritas
In cultura veritas
In cultura veritas
In cultura veritas
In cultura veritas
In cultura veritas
In cultura veritas
In cultura veritas
In cultura veritas
In cultura veritas
In cultura veritas
30.11.2020.
u 08:52
Novi početak razvoja vinskog i kulturnog turizma Hrvatske i Slovenije
Pogledaj originalni članak

Nakon 28 mjeseci, provedba prekograničnog projekta In cultura veritas iz Programa suradnje Interreg V-A Slovenija-Hrvatska 2014.-2020. uspješno je privedena kraju. Projekt je realiziran uz podršku Europskog fonda za regionalni razvoj (EFRR) iz kojeg je osigurano 85% od 1.003.317,00 EUR ukupnog projektnog proračuna. Sredstva su uložena u brojne aktivnosti čiji rezultati su doveli do ostvarenja glavnog ishoda projekta - nove prekogranične turističke destinacije koja po prvi put povezuje potencijale za razvoj vinskog i kulturnog turizma između Zagrebačke županije u Hrvatskoj i subregije Obsotelje i Kozjansko u Sloveniji. Atrakcije vinskog i kulturnog turizma unutar nove destinacije promovirane su primjenom suvremenih digitalnih alata, unaprjeđenjem posjetiteljske infrastrukture i obnovom kulturne baštine.

In cultura veritas

KAKO JE NASTAO PROJEKT?

Projektna ideja razvila se zahvaljujući prepoznavanju zajedničkih i nedovoljno promoviranih turističkih potencijala na prekograničnom projektnom području. Područje raspolaže bogatim i pomalo zaboravljenim kulturno-povijesnim naslijeđem sačuvanim u oko 80 objekata kulturne baštine koji se nalaze uz 200 km vinskih cesta. Višestoljetna tradicija proizvodnje vina važan je sastavni dio života na ovim prostorima, a kvalitetu vina potvrđuju brojne nagrade koje krase zidove vinarija na Plešivičkoj, Zelinskoj, Samoborskoj (Hrvatska) i Šmarsko-virštanjskoj vinskoj cesti (Slovenija). Upravo na ovom području nalazi se i najstariji trs na svijetu, onaj mariborski, a lepršavo i svježe bijelo vino Kraljevina, za kojeg se vjeruje da ga je pio i slavni Beethoven, autohtona je sorta koja se proizvodi samo na zelinskom području.

In cultura veritas

Radi povezivanja vinske tradicije i kulturnih bogatstava prekograničnog područja u jedinstvenu turističku destinaciju, uspostavljena je suradnja između šest projektnih partnera. Iz Hrvatske su projektu sudjelovali Zagrebačka županija, Udruga hrvatskih putničkih agencija i Muzejski dokumentacijski centar, a iz Slovenije Razvojna agencija Sotla, Općina Šmarje pri Jelšah i Kmetijsko gozdarski zavod Maribor. Zagrebačka županija bila je u ulozi vodećeg partnera, odgovornog za uspjeh provedbe cijelog projekta.

Suradnja s lokalnom zajednicom ključ je uspjeha svakog projekta, pa su partneri u razradu projektne ideje i osmišljavanje nove destinacije uključili čitav niz lokalnih dionika – od gradova, organizacija civilnog društva i muzeja do vinara, putničkih agencija i strukovnih udruženja.

KOJE AKTIVNOSTI SU PARTNERI PROVELI ZA RAZVOJ NOVE DESTINACIJE?

Osmišljavanje i uspostava nove inovativne prekogranične turističke destinacije provedeno je u koordinaciji Udruge hrvatskih putničkih agencija i vanjskog stručnjaka za destinacijski menadžment. Prema pomno razrađenoj metodologiji, provedene su konzultativne radionice i tematske edukacije s dionicima na obje strane granice, čiji zaključci su bili osnova razvoja Plana uspostave nove destinacije, u kojem su objedinjeni njeni glavni turistički proizvodi, usluge i rute.

In cultura veritas

Kao krovno tijelo za upravljanje poslovanjem muzeja, Muzejski dokumentacijski centar je proveo aktivnosti kojima je unaprjeđena ponuda četiriju muzeja uključenih u projekt s ciljem povećanja njihove privlačnosti za posjetitelje. Digitalizirani su i na zanimljiv način opisani muzejski predmeti koji govore o tradiciji proizvodnje vina, prikazani unutar ekrana na dodir postavljenima u Gradskom muzeju Jastrebarsko, Muzeju Sveti Ivan Zelina, Samoborskom muzeju (Hrvatska) i Muzeju baroka u Šmarju pri Jelšah (Slovenija), a za njih su prvi put osigurani i brojači posjetitelja. Primjenom kreativnih i inovativnih rješenja, Muzejski dokumentacijski centar je izradio i pet spotova za promoviranje muzejske baštine i cjelovite prekogranične destinacije, koji su bili izvrsno sredstvo za prenošenje poruke o projektu i ponudi nove destinacije do potencijalnih posjetitelja.  

Zagrebačka županija je kao vodeći partner imala na raspolaganju najveći udio projektnog proračuna, zahvaljujući čemu je provela i neke od najzahtjevnijih projektnih aktivnosti. Prvi put je provedena cjelovita digitalizacija turističke ponude nove prekogranične turističke destinacije. Digitalni katalog s kulturnom i vinskom ponudom prekograničnog područja javnosti je dostupan na www.inculturaveritas.eu gdje se mogu naći informacije o vinarima, muzejima, lokalitetima prirodne baštine, fotografije, multimedijalni sadržaj te zanimljivosti i legende o znamenitim osobama povezanim s projektnim područjem. Osim na računalu, digitalni katalog dostupan je u obliku aplikacije prilagođene pametnim telefonima, kao i na turistomatima i pametnim klupama koje je Zagrebačka županija postavila u središtu gradova uključenih u projekt – Svetom Ivanu Zelini, Jastrebarskom i Samoboru.

In cultura veritas

Četiri turistomata i pametne klupe postavljeni su i uz objekte kulturne baštine na slovenskom dijelu projektnog područja, za što je zaslužna Općina Šmarje pri Jelšah, koja je u okviru projekta također provela obnovu i opremanje Vinske kleti u Šmarju pri Jelšah.

Razvojna agencija Sotla je intenzivno promovirala projekt i destinaciju tijekom cijelog trajanja provedbe projekta. Bila je organizator predstavljanja i promocije projekta na međunarodnom turističkom sajmu Ferien Messe Wien 2020 u Beču. Taj sajam godišnje okuplja oko 800 izlagača iz 80 zemalja svijeta što je bila sjajna prilika za širenje vidljivosti projekta i nove destinacije u međunarodnom okruženju. Razvojna agencija Sotla je ujedno izradila i ilustrirane turističke vodiče, redovito objavljivala promotivne članke, organizirala nekoliko edukativnih radionica za dionike i studijsku turu na rutama nove destinacije.

Kmetijsko gozdarski zavod Maribor je educirao dionike o prezentaciji kulturne baštine uz vinske ceste na projektnom području, objavio i promovirao Monografiju vinskih sorti projektnog područja, organizirao okrugli stol za promociju projektnih rezultata među stručnom i zainteresiranom javnosti i proveo ocjenjivanje vina kojim je i struka potvrdila vrhunsku kakvoću vina proizvedenih na vinskim cestama uključenima u projekt.

ŠTO SLIJEDI NAKON ZAVRŠETKA PROVEDBE PROJEKTA?

Osim što su edukacije i radionice povećale znanja i vještine stotinjak lokalnih dionika za poslovanje unutar nove destinacije, ona pruža i nove poslovne mogućnosti za putničke agencije i otkriva nove atrakcije za ljubitelje vina, prirode, gastronomije, kulture, lokalnog identiteta i tradicije. Snažna i sveobuhvatna medijska kampanja, kojom je o ponudi nove destinacije informirano preko milijun osoba, povećava vjerojatnost za održivost destinacije u budućnosti i stabilan dugoročni doprinos gospodarskom razvoju prekograničnog područja.

In cultura veritas

Projekt In cultura veritas je službeno završio, ali njegovi rezultati i ponuda nove destinacije ostaju trajno dostupni svim zainteresiranim posjetiteljima i dionicima i time pružaju niz mogućnosti za nove oblike suradnje i nadogradnju ponude kako bi prekogranično područje dobilo turističku prepoznatljivost i posjećenost kakvu zaslužuje.

Traka

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr