Threads još uvijek nije dostupan u EU a kada će biti, ne zna se. Threads je Metina nova aplikacija, svojevrsna kopija Twittera, lansirana je u SAD-u i Velikoj Britaniji te još stotinjak zemalja, al ne i u EU. EU nije blokirala lansiranje aplikacije, već je Meta nije željela lansirati prije negoli budu sigurni da će moći uskladiti aplikaciju s postojećom Općom uredbom o zaštiti podataka – GDPR-om te budućim Zakona o digitalnim tržištima DMA, koji postavlja nova pravila tržišnog natjecanja za digitalne platforme i tražilice.
Threads je, podsjetimo, jučer lansiran, i već ima milijunsku bazu korisnika, upravo zahvaljujući uvezanosti s Instagramom.
Threads nije dostupan u EU jer EU ima stroža pravila o privatnosti u usporedbi s drugim zemljama. EU nije blokirala lansiranje aplikacije, već je Meta nije željela lansirati prije negoli budu sigurni da će moći, uskladiti aplikaciju s postojećom Općom uredbom o zaštiti podataka – GDPR-om te budućim Zakona o digitalnim tržištima DMA, koji postavlja nova pravila tržišnog natjecanja za digitalne platforme i tražilice.
Threads unatoč tome što je samostalna aplikacija, uvozi osobne podatke s Instagrama, što je posebno problematično za EU zakonodavstvo. Na američkoj verziji Threadsa, korisnici su obaviješteni da će se prikupljati različiti podaci, uključujući zdravstvene i financijske informacije, povijest pregledavanja, lokaciju, kupnje, kontakte, povijest pretraživanja i osjetljive informacije. Podaci o oglašavanju također se prikupljaju s Instagrama.
Takva komunikacija između platformi društvenih medija zabranjena je u EU.
Meta je već ranije bila spriječena u pokretanju reklamnih usluga na WhatsAppu gdje je kanila koristiti podatke s Facebooka ili Instagrama, a ista situacija će biti i za Threads. Nejasno je hoće li se Threads prilagoditi EU tržištu ili će ikada biti lansiran na kontinentu. Oprezu svakako pridonose i nedavne kazne, poput, primjerice one u siječnju kada je Meta kažnjena s više od 377 milijuna eura zbog nedostatka valjane pravne osnove za prikazivanje personaliziranih oglasa na Facebooku i Instagramu prema GDPR-u.
Threads, inače, omogućuje korisnicima objavljivanje tekstova, videa i fotografija te se, za razliku od Instagrama, fokusira na razgovore u stvarnom vremenu. Korisnici mogu objavljivati postove do 500 znakova, što je više od Twitterovih 280 znakova, te mogu uključivati poveznice i videozapise do 5 minuta. Stoga nije čudno da najnovija informacija kaže da će Twitter tužiti Zuckerbergovu inovaciju Threads.