Umjesto da budemo sretni zbog izgradnje nove, suvremene pruge, koja treba proći kroz općinu Josipdol, prisiljeni smo se na sve načine boriti protiv uništavanja našeg područja. Da ne govorim o postupku Hrvatskih željeznica koji će nam, ne samo stvoriti probleme, nego i ozbiljno ugroziti odvijanje svakodnevnog života – upozorava načelnik Josipdola Zlatko Mihaljević nakon nedavno predstavljenog projekta izgradnje nizinske pruge kroz općinu.
Uništavaju plodna polja
Projektanti nisu prihvatili rješenje po kojem bi pruga prolazila između brda Radoši i Treskavac, iako je ona prije bila predviđena i u županijskom prostornom planu. Umjesto toga, nova trasa prolazi kroz središte Josipdolskog polja koje je jedno od najkvalitetnijih poljoprivrednih prostora u županiji.
Na taj način uništava se čitav niz parcela jer je novi kolodvor dužine oko dva kilometra i širine 100 metara. Tome treba dodati i servisne prometnice, ali i nove ceste koje će se morati izgraditi zbog izgradnje nove pruge.
U Josipdolu krajnje spornim smatraju i ideju da se čitav željeznički promet vodi kroz središte općine, umjesto prije predlaganog povezivanja sa starom trasom još u Skradniku.
– Već sada imamo problema s vrlo opasnim prijelazima pruge preko prometnica u Josipdolu. Nisu to manje važni pravci. Pruga preko ceste u središtu općine prolazi ček pet puta i to jednom preko državne te po dva puta preko županijske i nerazvrstane ceste. No, kad se izgradi nova pruga, taj promet bit će daleko veći nego dosad i donijet će, nažalost, i mnogo veću opasnost na prijelazima – objasnio je Mihaljević.
Posebno je slikovit je slučaj ukidanja radnog mjesta skretničara na željezničkoj postaji Josipdol. Zbog tog poteza HŽ-a jedan će skretničar prilikom ulaska vlaka u postaju morati servisirati dvije skretnice koje su međusobno udaljene oko kilometar i pol.
U praksi to znači da će branici na cesti između Josipdola i Duge Rese morati biti spušteni dvadesetak minuta, a ponekad i duže.
– Svima je jasno da će to donijeti kolaps u prometu, ali i paralizu života u Josipdolu. Gotovo nevjerojatno zvuči podatak da je Ministarstvo zdravlja odobrilo u Josipdolu uvođenje takozvanog tima jedan Hitne medicinske pomoći da bi, što je moguće brže, intervenirali zbog iznimno dobrog položaja i prometne povezanosti Josipdola. No, možete samo zamisliti kako će ta pomoć biti hitna, kada će vozilo morati pred spuštenom rampom stajati pola sata – ogorčeno komentira prvi čovjek Josipdola
Ne ukidaju nego smanjuju
Iz HŽ-a su izbjegli komentirati ovaj slučaj. Voditeljica odnosa s javnošću HŽ infrastrukture Martina Elizabeta Lovrić napomenula je samo da nije planirano ukidanje radnog mjesta skretničara, nego je došlo do smanjenja broja izvršitelja.
Najavila je i modernizaciju spornog pružnog prijelaza automatskim polubranicima i svjetlosnom signalizacijom. Ipak, nije poznato kada će se to dogoditi i hoće li se HŽ na tu investiciju uopće odlučiti, s obzirom na to da će se vrlo brzo krenuti s izgradnjom nove pruge koja će donijeti i potpuno novu regulaciju.
Bez panike, nizinska pruga je u planovima 2095. godine, kad ponovno dođu na vlast