Vozni red

Zbog pruge ruše se kuće, a HŽ ukida i radno mjesto skretničara

Foto: Zdravko Bičak/VLM
Zbog pruge ruše se kuće, a HŽ ukida i radno mjesto skretničara
12.02.2013.
u 12:14
Branici na pružnom prijelazu bit će spušteni i po pola sata, a uz druge vozače na prijelaz će čekati i vozila Hitne medicinske pomoći
Pogledaj originalni članak

Umjesto da budemo sretni zbog izgradnje nove, suvremene pruge, koja treba proći kroz općinu Josipdol, prisiljeni smo se na sve načine boriti protiv uništavanja našeg područja. Da ne govorim o postupku Hrvatskih željeznica koji će nam, ne samo stvoriti probleme, nego i ozbiljno ugroziti odvijanje svakodnevnog života – upozorava načelnik Josipdola Zlatko Mihaljević nakon nedavno predstavljenog projekta izgradnje nizinske pruge kroz općinu.

 Uništavaju plodna polja

 Projektanti nisu prihvatili rješenje po kojem bi pruga prolazila između brda Radoši i Treskavac, iako je ona prije bila predviđena i u županijskom prostornom planu. Umjesto toga, nova trasa prolazi kroz središte Josipdolskog polja koje je jedno od najkvalitetnijih poljoprivrednih prostora u županiji.

Na taj način uništava se čitav niz parcela jer je novi kolodvor dužine oko dva kilometra i širine 100 metara. Tome treba dodati i servisne prometnice, ali i nove ceste koje će se morati izgraditi zbog izgradnje nove pruge.

 U Josipdolu krajnje spornim smatraju i ideju da se čitav željeznički promet vodi kroz središte općine, umjesto prije predlaganog povezivanja sa starom trasom još u Skradniku.

 – Već sada imamo problema s vrlo opasnim prijelazima pruge preko prometnica u Josipdolu. Nisu to manje važni pravci. Pruga preko ceste u središtu općine prolazi ček pet puta i to jednom preko državne te po dva puta preko županijske i nerazvrstane ceste. No, kad se izgradi nova pruga, taj promet bit će daleko veći nego dosad i donijet će, nažalost, i mnogo veću opasnost na prijelazima – objasnio je Mihaljević.

Posebno je slikovit je slučaj ukidanja radnog mjesta skretničara na željezničkoj postaji Josipdol. Zbog tog poteza HŽ-a jedan će skretničar prilikom ulaska vlaka u postaju morati servisirati dvije skretnice koje su međusobno udaljene oko kilometar i pol.

U praksi to znači da će branici na cesti između Josipdola i Duge Rese morati biti spušteni dvadesetak minuta, a ponekad i duže.

 – Svima je jasno da će to donijeti kolaps u prometu, ali i paralizu života u Josipdolu. Gotovo nevjerojatno zvuči podatak da je Ministarstvo zdravlja odobrilo u Josipdolu uvođenje takozvanog tima jedan Hitne medicinske pomoći da bi, što je moguće brže, intervenirali zbog iznimno dobrog položaja i prometne povezanosti Josipdola. No, možete samo zamisliti kako će ta pomoć biti hitna, kada će vozilo morati pred spuštenom rampom stajati pola sata – ogorčeno komentira prvi čovjek Josipdola

 Ne ukidaju nego smanjuju

 Iz HŽ-a su izbjegli komentirati ovaj slučaj. Voditeljica odnosa s javnošću HŽ infrastrukture Martina Elizabeta Lovrić napomenula je samo da nije planirano ukidanje radnog mjesta skretničara, nego je došlo do smanjenja broja izvršitelja.

Najavila je i modernizaciju spornog pružnog prijelaza automatskim polubranicima i svjetlosnom signalizacijom. Ipak, nije poznato kada će se to dogoditi i hoće li se HŽ na tu investiciju uopće odlučiti, s obzirom na to da će se vrlo brzo krenuti s izgradnjom nove pruge koja će donijeti i potpuno novu regulaciju.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

Avatar xxxkrivixxx
xxxkrivixxx
22:16 12.02.2013.

Bez panike, nizinska pruga je u planovima 2095. godine, kad ponovno dođu na vlast

BA
BabaZaba
06:53 14.02.2013.

Branici pruge biti ce spusteni i do pola sata! Odkuda Vam to pametnjakovici?