Količina vremena provedenog za računalom obrnuto je proporcionalna količini vremena provedenog za knjigom i zato djeca u SAD-u i Švedskoj slabije čitaju – zaključak je istraživanja provedenog na sveučilištu u Gothenburgu.
Sve veće korištenje računala u slobodno vrijeme, kako prenosi hrvatski znanstveni portal Znanost, mijenja sposobnost čitanja devetogodišnje i desetogodišnje djece. Naime, članovi edukacijskog odsjeka gothenburškog sveučilišta analizirali su promjene čitalačkih sposobnosti djece u Mađarskoj, Italiji, Švedskoj i SAD-u od 1970. godine do danas.
Prema njihovim rezultatima sposobnost čitanja konstantno se poboljšavala u Italiji i Mađarskoj dok je, od 1991. na ovamo, drastično opadala u SAD-u i Švedskoj, a glavnog krivca za to pronašli su u slobodnom vremenu koje djeca tih zemalja provode za računalom.
Tijekom vremena, naglašavaju sa sveučilišta, promijenili su se mnogi čimbenici unutar školskog sustava, kao i društvo općenito, a posebno izvanškolske aktivnosti djece. Švedski i američki učenici sve više slobodnog vremena počeli su provoditi pred računalom za razliku od svojih vršnjaka u Italiji i Mađarskoj.
– Istraživanje pokazuje da je ulazak računala u domove uvelike pridonio promjeni navika djece. Njihovo čitanje više se ne razvija kao ranije i upravo to upućuje na negativan međuodnos između promjena u čitalačkim sposobnostima i korištenja računala – kazala je profesorica Monica Rosen.
Nove računalne navike ne promiču razvoj čitalačkih sposobnosti na isti način kako to radi čitanje knjiga u slobodno vrijeme. Također je opalo čitanje tiskanih časopisa među odraslima. U mnogo domova postaje vrlo neobično da netko sjedne i nešto čita.
– Pokazali smo da su lošiji rezultati uglavnom posljedica pada vještina onih iz centra raspona sposobnosti pa naviše. Nije slučaj u tome da ima manje nadarenih čitača ili da su vještine kod tih čitača postale lošije. Dogodilo se to da ima manje djece visokih ambicija – smatra Rosen.
Više pročitajte ovdje.
..........u prijevodu, klinci nam zaglupljuju i postat će još gori...............