NOVO ISTRAŽIVANJE

Zbog računala djeca manje čitaju i smanjenih su ambicija

Foto: Photos.com
Zbog računala djeca manje čitaju i smanjenih su ambicija
01.06.2011.
u 12:43
Nije da ima manje nadarenih čitača ili da su im vještine lošije. Dogodilo se to da ima manje djece visokih ambicija – poručuju sa sveučilišta u Gothenburgu
Pogledaj originalni članak

Količina vremena provedenog za računalom obrnuto je proporcionalna količini vremena provedenog za knjigom i zato djeca u SAD-u i Švedskoj slabije čitaju – zaključak je istraživanja provedenog na sveučilištu u Gothenburgu.

Sve veće korištenje računala u slobodno vrijeme, kako prenosi hrvatski znanstveni portal Znanost, mijenja sposobnost čitanja devetogodišnje i desetogodišnje djece. Naime, članovi edukacijskog odsjeka gothenburškog sveučilišta analizirali su promjene čitalačkih sposobnosti djece u Mađarskoj, Italiji, Švedskoj i SAD-u od 1970. godine do danas.

Prema njihovim rezultatima sposobnost čitanja konstantno se poboljšavala u Italiji i Mađarskoj dok je, od 1991. na ovamo, drastično opadala u SAD-u i Švedskoj, a glavnog krivca za to pronašli su u slobodnom vremenu koje djeca tih zemalja provode za računalom.

Tijekom vremena, naglašavaju sa sveučilišta, promijenili su se mnogi čimbenici unutar školskog sustava, kao i društvo općenito, a posebno izvanškolske aktivnosti djece. Švedski i američki učenici sve više slobodnog vremena počeli su provoditi pred računalom za razliku od svojih vršnjaka u Italiji i Mađarskoj.

– Istraživanje pokazuje da je ulazak računala u domove uvelike pridonio promjeni navika djece. Njihovo čitanje više se ne razvija kao ranije i upravo to upućuje na negativan međuodnos između promjena u čitalačkim sposobnostima i korištenja računala – kazala je profesorica Monica Rosen. 

Nove računalne navike ne promiču razvoj čitalačkih sposobnosti na isti način kako to radi čitanje knjiga u slobodno vrijeme. Također je opalo čitanje tiskanih časopisa među odraslima. U mnogo domova postaje vrlo neobično da netko sjedne i nešto čita.

– Pokazali smo da su lošiji rezultati uglavnom posljedica pada vještina onih iz centra raspona sposobnosti pa naviše. Nije slučaj u tome da ima manje nadarenih čitača ili da su vještine kod tih čitača postale lošije. Dogodilo se to da ima manje djece visokih ambicija – smatra Rosen.

Više pročitajte ovdje.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 4

LI
liliZG
13:52 01.06.2011.

..........u prijevodu, klinci nam zaglupljuju i postat će još gori...............

SM
Smokson
18:08 01.06.2011.

U prijevodu: \"Klincima se više ne da.\"

DU
Deleted user
07:38 02.06.2011.

Čudno, pomalo blesav zaključak ... Pa sva ta djeca zbog računala BAŠ MORAJU čitati i zato više i čitaju ... Druga je stvar u tome da ta djeca čitaju ono što ona sama odaberu a ne što od njih traži nekakav nastavni program ... Čitaju ono što im je zanimljivo ... stvaraju svoje zaključke i nazore - a ne kao ranije: da im se serviraju gotova misljenja, nazori ... nešto što samo MORAJU prihvatiti ... Računala su donijela DEMOKRACIJU i PROMJENE ....

Još iz rubrike Vijesti