Nakon pune tri godine Bjelovarom više neće kružiti Čazmatransov minibus, čime prestaje funkcionirati gradski prijevoz. Gradska vlast odlučila se na taj korak nakon što je postalo jasno da su rezovi neizbježni, jer se gradska blagajna sve teže puni.
Pogođeni umirovljenici
Do početka godine prijevoz je bio besplatan, a mjesečni trošak od oko 30.000 kuna podmirivao se iz gradskog proračuna. Pod teretom krize prešlo se na sustav naplate - pet kuna po karti - što je odmah smanjilo interes građana. Budući da su plaćanja karte bili oslobođeni stariji od 65 godina, najviše su ukidanjem gradskog prijevoza pogođeni umirovljenici.
– Često sam koristio minibus da bih došao do grada, i jako će mi nedostajati – požalio se Ivan Dobrotinić, jedan od njih.
Ispričao je kako često ide liječniku, jer je kronični srčani bolesnik, pa mu je javni prijevoz odgovarao jer zbog bolesti ne smije voziti automobil. Kazao je kako zna da Grad mora štedjeti, ali se pita nije li se mogla zadržati barem po jedna linija u jutarnjim i poslijepodnevnim satima.
Slično razmišlja i Đurđica Filipan.
- Ne mogu reći da sam redoviti korisnik, ali kad idem raditi drugu smjenu često se vozim minibusom, jer mi odgovaraju vrijeme polaska, kao i blizina stajališta. Ja ću se sada nekako snaći, ali smatram da je gradska vlast mogla prištedjeti na nečemu drugomu – kazala je ona.
Moralo se...
Gradonačelnik Antun Korušec tvrdi kako se do daljnjega ukidaju samo tzv. osma i deveta linija, one koje su vozile na užem gradskom području, dok sve ostale i dalje ostaju.
– Znali smo da te linije nisu rentabilne, ali dosad smo ih, upravo zbog interesa građana, uspijevali "pokriti", no dalje više ne ide. Zbog smanjenog prihoda u gradskom proračunu prisiljeni smo od njih odustati – izjavio je Korušec.