Zašto ste u srijedu na svojem profilu na Facebooku vrlo ogorčeno reagirali i uputili javni apel?
Kada vam se u jednom danu nakupi sva problematika koju roditelji djece s teškoćama u razvoju svakodnevno proživljavaju, jednostavno morate glasno progovoriti u nadi da će već jednom konačno netko čuti taj krik koji traje desetljećima.
Je li vam se itko od nadležnih koje ste prozvali u međuvremenu javio, je li se išta pomaknulo s mjesta, je li itko konačno čuo taj krik, ovaj put potaknut nemogućnošću upisa dječaka s višestrukim teškoćama u razvoju u posebno razredno odjeljenje osnovne škole u Samoboru?
Da, zvali su odmah iz Vladina ureda da će dječak s višestrukim teškoćama u razvoju iz Samobora biti upisan u osnovnoškolsko obrazovanje. I to su isto potvrdili iz Ministarstva znanosti i obrazovanja. Iako im nije bilo jasno zašto se to sve dogodilo, a meni je još manje jasno zašto Ministarstvo kao tijelo direktno zaduženo za obrazovanje u ovoj državi, njegovu provedbu i nadzor, ovakve stvari svako malo dopušta. Na njima je odgovornost, a ne više na pojedincima koji samo koriste situacije. Kao što sam i napisala, mišljenja sam da Ministarstvo obrazovanja žudi za "provjetravanjem". Tamo godinama sjede osobe koje ponavljaju jedne te iste stvari, a ništa ne ide u interesu krajnjih korisnika, odnosno djece za koju se njihovi roditelji grčevito bore kako bi ostvarila minimalna zajamčena ljudska prava.
U svom ste javnom apelu napisali: "Pitam se za što porezni obveznici plaćaju državne tajnike i načelnicu sektora za djecu s teškoćama u razvoju pri Ministarstvu obrazovanja? Za što ono plaćamo ministra? Šaljem savjetnici premijera poruku o jednom slučaju. Molim je da nešto poduzme dok mi nismo poduzeli što nikome ne treba. I mislim si... Na što smo mi to spali kad do premijera trebamo doći da upišemo djecu u školu? Kakva je ovo država, pobogu?" Pa, što vi mislite – kakva je ovo država?
Kakva smo država dovoljno govori činjenica da sam zbog upisa jednog dječaka u osnovnu školu morala doći do ureda premijera, što je uistinu poražavajuće. Nitko ne radi svoj posao i ostaje gorak okus kada ti načelnica sektora pri Ministarstvu znanosti i obrazovanja kaže: "Tamo još troje djece čeka na upis u školu". Pitam se, čeka li koje dijete urednog razvoja na upis u obvezno osnovnoškolsko obrazovanje u Hrvatskoj?
VIDEO: Imate devizni račun s eurima? Evo što će se promijeniti od 1.1.2023.
Nekada su postojale takozvane "specijalne škole" koje su primale djecu s različitim psihosomatskim problemima. Razredi su brojili od 3 do 7 učenika. Postojali su i posebni programi po kojima se radilo uvažavajući mogućnosti svakog pojedinog djeteta. Obavljale su se i posebne individualne vježbe za poticanje bolje percepcije i govora. Rezultati su ovisili o dijagnozi koju je dijete imalo i često su bili jako dobri. Danas toga nema zato jer je većina roditelja željela da njihova djela pohađaju redovnu nastavu sa ostalom djecom. Nažalost, to nije dovelo do boljih rezultata. Naprotiv, pokazalo se da u takvoj srediti dijete sa poteškoćama ne napreduje i osjeća se zapostavljeno.