Održivi gradski promet je u programskom razdoblju 2021. - 2027. i dalje važno područje za ulaganja. Uz spomenutu obnovu autobusnog voznog parka, koja će biti nastavljena sa 140 milijuna eura iz NPOO-a i 10 milijuna iz PKK za nabavu električnih autobusa, modernizira se tramvajski promet u Osijeku i Zagrebu u vidu izgradnje i rekonstrukcije pruge i ispravljačkih stanica te nabave niskopodnih tramvaja. Investicije u tramvajski promet iz NPOO-a i PKK vrijedne su ukupno 161,2 milijuna eura. Planirano je i financiranje projekata postavljanja novih ili modernizacije postojećih digitaliziranih ili inteligentnih sustava gradskog prijevoza, uključujući projekt uvođenja inteligentnog prometnog sustava na području Grada Splita koji je započeo s provedbom u razdoblju 2014.-2020. Radi se o automatizaciji procesa kojom se prometna signalizacija harmonizira sukladno mjerenjima u realnom vremenu, a vodi rasterećenju ključnih gradskih prometnica.
Još jedna prometna investicija u okviru Plana oporavka isto tako doprinosi održivom gradskom prometu. Prva faza projekta razvoja novog sustava urbane mobilnosti u Gradu Zagrebu, koja uključuje razvoj potpuno autonomnog vozila, ostvaruje potporu od 179,5 milijuna eura. Prvi prototip vozila je dovršen i isporučen u testni pogon, a javnosti je automobil za prikaz korisničkog iskustva predstavljen na svečanosti 26. lipnja 2024. u Kerestincu. Vozilo, koje nosi naziv Verne, neće imati upravljač, papučice za vožnju, retrovizore niti brisače stakla, baterija će biti dovoljna za 14 sati vožnje, dok je unutrašnjost prostrana i usmjerena na komfor sa zaslonom od 43 inča, prilagodljivim osvjetljenjem, mirisom i glazbom. Projekt će u konačnici integrirati flotu autonomnih vozila s javnim gradskim prijevozom i željeznicom, što će optimizirati prijevoz putnika u Gradu Zagrebu i smanjiti prometne gužve. Inovativni proces razvoja komponenti vozila odvija se paralelno s donošenjem propisa o autonomnoj vožnji koji će Hrvatskoj osigurati vodeću poziciju u regulaciji autonomnih vozila.
Poduzeti su koraci kako bi se dinamika izgradnje punionica za električna vozila intenzivirala, sukladno cilju dostizanja vrijednosti od jednog milijuna punionica za električna vozila do 2025. i tri milijuna do 2030. godine na razini EU, predviđenom Europskim zelenim planom. Nacionalnim planom oporavka i otpornosti uspostavljen je okvir za provedbu Programa sufinanciranja kupnje novih vozila na alternativna goriva i razvoja infrastrukture alternativnih goriva u cestovnom prometu. Obzirom na potrebe i raspoloživa sredstva od 32 milijuna eura, procijenjeno je kako će se sufinancirati izgradnja okvirno 1.300 novih brzih punionica snage 50 kW.
Kako bi se nastavio postojeći trend rasta broja registriranih vozila na alternativni pogon potrebno je poticati njihovu kupnju javnim sufinanciranjem. MMPI će putem programa državnih potpora dodijeliti 21,2 milijuna eura pravnim subjektima u sektoru prijevoza i logistike za kupnju vozila na alternativni pogon kako bi se potaknuo prelazak na ovaj tip pogonske tehnologije.
Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture kroz Nacionalni plan oporavka i otpornosti priprema i financiranje nabave i gradnje putničkih brodova za obalni linijski promet. Modernizacija flote uvođenjem tri putnička broda i tri katamarana na električno-solarni pogon, čime će se poboljšati kvaliteta usluga javnog prijevoza putnika i povezanost otoka te iskoristiti plovila s nultom stopom emisija, podržat će se iznosom od 40,8 milijuna eura.
Usmjeravanje ulaganja u razvoj prometne povezanosti, zelenu tranziciju u prometnom sektoru (uključujući i regionalne zračne luke) kroz pravodoban dovršetak TEN-T mreže, daljnji razvoj pomorstva, poboljšanje povezanosti otoka i međuotočne povezanosti, te uspostave novih prometnih procesa u svim vidovima prometa pridonijet će dekarbonizaciji prometa te prelasku na mobilnost s niskom emisijom ugljika.