Učenje za život, ono temeljeno na praktičnoj primjeni, redukcija nastavnog gradiva, manji broj obveznih predmeta, veći mogućnost izbora predmeta, poboljšanje i nadzor učeničke prakse i nastavnici osposobljeni za kvalitetno izvođenje nastave samo su neke od brojnih preporuka koje je sastavilo 20 učenika iz cijele Hrvatske koji imaju od 12 do 18 godina i okupljeni su u Mrežu mladih savjetnika pravobraniteljice za djecu Helence Pirnat Dragičević.
Svoje su preporuke, koje se ne odnose samo na obrazovne sadržaje, nego i na način izvođenja nastave i ocjenjivanja, sve odreda uspješni učenici proslijedili ministrici obrazovanja Blaženki Divjak s jednim ciljem – od ministrice očekuju da njihove preporuke razmotri i na njih odgovori. Žele, kažu, i sami utjecati na izmjene u obrazovnom sustavu, jer one ih se itekako tiču.
– Učenicima treba povećati mogućnost izbora predmeta, pogotovo u višim razredima osnovne škole, da bismo se mogli više baviti predmetima koji nas zanimaju i koji su nam važni za nastavak školovanja. Mogućnost izbora još je važnija u srednjoj školi, u kojoj bi dio programa trebao biti obvezan za sve, a veći broj predmeta trebao bi biti ponuđen učenicima na izbor – poručila je tako Lana Miličević, učenica četvrtog razreda VII. gimnazije u Zagrebu predstavljajući 20-ak učenika uključenih u Mrežu.
Kako kažu učenici, u školama žele profesionalnu orijentaciju da bi im se približile sve mogućnosti pojedinih zanimanja i da bi tako lakše shvatili čime se žele baviti. U svojim su preporukama istaknuli i potrebu da imaju manje domaće zadaće. Ne zato što su, kažu, lijeni ili nesvjesni važnosti pisanja domaćih zadaća, nego upravo zato što su preopterećeni količinom gradiva.
– Očekujemo više razumijevanja za ukupnu opterećenost učenika: većina profesora ponaša se kao da postoji samo njihov predmet i ne zanima ih koliko toga moramo učiti iz drugih predmeta. Nastavnici trebaju razumjeti da različiti učenici uče i pamte na različite načine i uvažiti to pri ocjenjivanju. Netko bolje govori, netko bolje piše, a netko bolje crta – svakom učeniku treba dati priliku da pokaže što može – poručila je Karla Škrlec, učenica trećeg razreda XVIII. gimnazije.
U svojim preporukama ističu važnost dopunske i dodatne nastave pa poručuju da treba nagraditi trud učenika i dodatno zalaganje, pogotovo ako idu na natjecanja, a prije velikih ispita željeli bi imati više sati ponavljanja i priprema. Jedan od važnijih problema koje ističu jest i neujednačenost kriterija ocjenjivanja.
– Nažalost, ne vrijede sve petice jednako. To stvara probleme i nepravde pri upisu u srednju školu. U školama sa zahtjevnim profesorima četvorka ne znači nužno manje znanja, ali može učeniku onemogućiti upis u željenu srednju školu – istaknula je Stela Tonner, učenica prvog razreda II. gimnazije u Zagrebu. Žele više stipendija i više kraćih školskih praznika tijekom godine, ali i zdravu prehranu u školama.
– Na nastavi učimo o važnosti zdrave prehrane, a u kantinama nam se nudi junk food – kažu učenici.
Pogledajte video o misterioznim ljudima - tko su zelena djeca, svjedokinja Kennedyjeva ubojstva...
Ne ne, krivo! Trebate željeti više obaveza i još više znanja, nema tu alternativa, kava su ovo sranja, danas i balavac sere i želi prava, svi bi bili extrawurst u današnjem svijetu, ljudi su stoljećima prije vas za završavali skole, fakultet, dok se ti zajebavas i zelis manje obaveza, zapamti, netko uvijek želi više obaveza, e taj će ti biti šef, kako kaže latinska poslovica, 'non scolae sed vita discimus' + ne učimo za školu već život, i zato ne serite...