Milenijski projekt

Željeznice grade duže i od Eiffela, za stajalište im treba pet godina

Foto: Dominik Grgurić/PIxsell
Željeznice grade duže i od Eiffela, za stajalište im treba pet godina
26.03.2013.
u 11:01
Svi su rokovi probijeni. I Zagreb je kraće gradio veliku Arenu, a manje je trebalo i Gustavu Eiffelu da napravi toranj u Parizu
Pogledaj originalni članak

Gradnja željezničkog stajališta u centru Karlovca nadmašila je i dimenziju loše pričanog vica. Toliko lažnih obećanja danih u protekle četiri godine o roku završetka gradnje, ne bi se posramila niti bilo koja predizborna kampanja.

Usporedbe radi, Arena u Zagrebu ili Eiffelov toranj u Parizu prije su završeni. Za to je trebalo svega dvije godine. No, impozantnih pet godina traje izgradnja stajališta za koje su prvi ljudi HŽ-a na otvorenju u svibnju 2008. kazali kako se biti završeno u godini dana.

 Ispali smiješni

 Tada osam milijuna, nakon tri godine 12 milijuna kuna vrijedan projekt, tvrde današnji vodeći ljudi HŽ-a, bit će završen i u funkciji početkom lipnja.

 No, karlovačkog je gradonačelnika Damira Jelića koji je, istina, nekoliko puta bio u Zagrebu kako bi požurio gradnju, naljutilo i zadnje obećanje HŽ-a da će stajalište biti završeno do Božića.

 – Zbog stajališta i brojnih obećanja svi ispadamo smiješni i lažovi, a građani i građanke Karlovca to ne zaslužuju. Obećanje nije ispunjeno, a da nam nitko nije objasnio zašto - kazao je Jelić na zadnjem sastanku sa predstavnicima HŽ Infrastrukture u Karlovcu.

Dodao je da ga razgovori sa željeznicama deprimiraju, ali da vjeruje da će od sada u međusobnoj komunikaciji ići naprijed. Činjenica je, također, da on i župan Ivan Vučić, nadležne u HŽ-u, ‘pritišću’ zbog stajališta već godinama, ali žestina i ljutna zbog lažnih obećanja, obuzeli su ga tek lani.

 Podsjetimo, tvrtka Cenoza iz Rijeke dobila je posao vrijedan osam milijuna kuna i u godini je dana trebala napraviti moderno stajalište sa čeličnom konstrukcijom, dizalom, nadstrešnicom, grijanim podovima, taktilnom trakom za slijepe i slabovidne osobe.

 Najveću korist do projekta imali bi studenti, Karlovčani koji rade u Zagrebu. I baš kada su studenti, brucoši sa početka projekta bili na polovici studija, u 2010. je gradnja zapela. Većina građevinskih radova bila je napravljena, vizura novog modernog željezničkog stajališta mamila je putnike i tada je tvrtka Cenoza upala u financijske probleme. Sljedeće godine, zbog dodatnih radovi, mijenjana je lokacijska dozvola, čekala se potvrda glavnog projekta, odnosno građevisnka dozvola.

 Grad ima zadnju riječ

 Iste su godine, unatoč tome što se mjesecima nisu pojavili na gradilištu, niti su HŽ-u dali razlog nestanka, državne željeznice potpisale novi ugovor sa Cenozom. Uvjerili su ih da, unatoč tome što su skoro bankrotirali, još imaju snage završiti peron. I tada su Karlovčani na društevnim mrežama komentirali kako HŽ ima više razumijevanja za tvrtku koja propada, nego za stanovnike nešega grada.

 Lani u rujnu, gradonačelnik Jelić od nove Uprave doznaje da su otkazani ugovori sa Cenozom i tvrtkom Krapina gradnja, te da će posao završiti Pružne građevine, tvrtka kćer HŽ Infrastrukture, i to do Božića.

 – Morate priznati da vremenski uvjeti krajem prošle i početkom ove godine nisu dozvoljavali nikakve radove. Naši su djelatnici već napravili neke popravke, jer smo zatekli niz oštećenja zbog neadekvatnog konzerviranja zatvorenog gradilišta. Treba nam još nekoliko dana sunčanog vremena, barem deset stupnjeva celzijusa kako bismo mogli postaviti asfalt, završiti ograde uz cestu i na peronu. Nakon toga Grad mora obaviti tehnički pregled i dati uporabnu dozvolu - kazao je Marko Car, član Uprave HŽ Infrastrukture.

Uvjeren je da će sve biti gotovo do početka lipnja. Karlovčanima ostaje za vjerovati da ovo obećanje neće srušiti loše vrijeme ili propast izvođača i da će nakon tolikih godina ipak dobiti zasluženo stajalište nasuprot Autobusnog kolodvora koje će im skratiti put do Zagreba.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.