NESREĆA

Danski “pivski vlak smrti”: Više poginulih na najvećem europskom mostu

Foto: Reuters/PIXSELL
Željeznička nesreća na mostu Storebælt
Foto: Reuters/PIXSELL
Željeznička nesreća na mostu Storebælt
Foto: Reuters/PIXSELL
Željeznička nesreća na mostu Storebælt
Foto: Google Earth
Most Storebælt
Foto: Reuters/PIXSELL
Željeznička nesreća na mostu Storebælt
Foto: Reuters/PIXSELL
Željeznička nesreća na mostu Storebælt
Foto: Reuters/PIXSELL
Željeznička nesreća na mostu Storebælt
Foto: Reuters/PIXSELL
Željeznička nesreća na mostu Storebælt
02.01.2019.
u 18:17
U putničkom je vlaku bio 131 putnik i član osoblja, a u teretnom samo strojovođa
Pogledaj originalni članak

Najmanje je šestero ljudi poginulo, a 16 ih je ozlijeđeno u željezničkoj nesreći na danskom mostu Veliki Belt. Za sada nitko sa sigurnošću ne može reći što se točno dogodilo jučer rano ujutro na željezničkom mostu koji povezuje otoke Sjælland i Fyn. Preko Storebælta, kako se na danskom kaže Veliki Belt, 1998. godine izgrađen je cestovni most duljine 13,4 km te željeznički most duljine 6,8 km. Kako se dogodilo da su se na željezničkom mostu uspjela sudariti dva vlaka, nikome do zaključenja ovog izdanja nije bilo potpuno jasno.

Olujni vjetrovi

Sve se dogodilo na visećoj dionici mosta koja je i treća najdulja u svijetu, i to kada je ekspresni vlak naglo zakočio nakon što ga je zasula hrpa predmeta za koje se čini da su se odvojili od teretnog vlaka koji je naletio iz suprotnog smjera. K tome se sve događalo pri gotovo olujnim vjetrovima koji su bili i takve snage da su istodobno ostavili oko stotinu tisuća švedskih domova bez struje. Putnici i osoblje vlakova ostali su u šoku pa su danske vlasti organizirale prihvatni centar u kojem se nudi i psihološka pomoć. Osim što su morali svjedočiti pogibijama i ozljedama, zbog jakih vjetrova morali su i čekati pomoć.

U putničkom je vlaku bio 131 putnik i član osoblja, u teretnom, doduše, tek jedan, samo vlakovođa. Svi su cestovni mostovi bili jučer ujutro zatvoreni za promet, no preko željezničkih se normalno prometovalo. Sve do teške nesreće. Sve je to prilično neugodno za danski Banedanmark, državnu tvrtku koja je zadužena za održavanje mreže, jer su fatalne nesreće vlakova jako rijetke u toj državi koja ima jednu od najrazvijenijih mreža u svijetu. I sam je Veliki Belt označen vrhunskim dostignućem kada je 1998. otvoren. Svakoga dana preko njega prijeđe 21.000 putnika u vlakovima kao i 27.000 vozila. Žila je to kucavica koja spaja Švedsku i Dansku s Njemačkom.

VIDEO Most na kojem se dogodila teška željeznička nesreća

Stradali u prvom vagonu

No, za sada malobrojne fotografije s mjesta nesreće otkrivaju dosta detalja. Teretnim je vlakom upravljala Deutsche Bahn Cargo Scandinavia, a prevozio je – pivo Carlsberg. Svakoga dana tom se linijom pivo poznatog proizvođača vozi iz Fredericije do Kopenhagena. Ipak, u DBCS-u također nisu znali što se točno dogodilo fatalnog jutra. No postoje očevici. Za CNN je Jim Nelson izjavio kako se teretni vlak tresao zbog vjetra, da bi se konačno jedan od kontejnera koje je prevozio odvojio i pao na susjedni kolosijek. I onda je na njega naletio putnički vlak. Većina je poginulih i ozlijeđenih iz prvog vagona nesretne kompozicije. Lamberg Zumbusch s rođacima vidjela je unatoč mraku što je zapravo pogodilo vlak u kojem je putovala.

Prvi spasitelji koji su pristigli na mjesto nesreće odnosili su gajbe piva. Naša je sreća što smo zakasnili i stigli na vlak koji je gotovo već kretao pa smo sjeli u drugi vagon. Da smo bili u prvom, možda ne bismo bili tako sretni jer uglavnom su unesrećeni oni koji su se smjestili u prvi vagon – kaže putnica fatalnog vlaka. I na fotografijama se vidi da se doista radilo o vlaku punom piva koje je zasulo putnički vlak. 

Foto: Reuters/PIXSELL
Željeznička nesreća na mostu Storebælt

Foto: Google Earth
Most Storebælt

Plovni put od 60 kilometara preko Danske povezuje Baltičko sa Sjevernim morem

Belt, Mali i Veliki morski su prolazi koji, uz Öresund, povezuju Baltičko more, preko Kattegata i Skagerraka, sa Sjevernim morem. Mali Belt (danski: Lille Bælt) nalazi se između poluotoka Jyllanda i otoka Fyna; na najužem mjestu širok je samo 700 m; premošćen je 1935. Veliki Belt (danski: Store Bælt) nalazi se između otoka Fyna na zapadu i otoka Sjællanda na istoku; dug je oko 60 km, širok do 30 km i čini glavni plovni put. Godine 1998. dovršen je most koji je dio cestovne i željezničke veze tih otoka.

'NISMO DOVOLJNO ULAGALI GODINAMA'

Trumpove izjave zabrinule su ovu europsku državu, odmah su počeli ulagati u obranu: 'Nismo na prodaju'

Na Trumpove zahtjeve za vlasništvom i kontrolom Grenlanda je Grenlandski premijer Mute Egede rekao kako "nisu na prodaju", a dodao je kako bi Grenlanđani i dalje trebali biti otvoreni za suradnju i trgovinu, posebice sa svojim susjedima. Analitičari ističu kako je o ovom planu Danska raspravljala već duže vrijeme te kako to nije direktan odgovor na Trumpove komentare.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 4

ST
stjef
19:00 02.01.2019.

Fantastičan naslov. Roditelji su sigurno ponosni na autora.

SN
Snowman
19:29 02.01.2019.

bas sam u vijestima vidio da se nisu sudarili vec radi velikog vjetra je roba s teretnog pala na putnicki vlak

JB
Jackson_bx
20:16 02.01.2019.

Nesreca se nije desila na visecem dijelu mosta (zeljeznica ide tunelom, samo je autocesta na visecem mostu) nego na niskom dijelu (lavbro), kao što se vidi na slikama. Vlak je isao iz smjera Kopenhagena prema Fredericiji sa praznom ambalazom. Kompletna prikolica od kamiona koja je bila na prvom vagonu je udarlia u vlak.