TRI OSOBE POGINULE

Prometni stručnjak: Da imamo vinjete, vjerojatno barem jedan poginuli ne bi bio na tom mjestu

Foto: Vjeran Žganec-Rogulja/Pixsell
Prometna
Foto: Vjeran Žganec-Rogulja/Pixsell
Prometna
Foto: Vjeran Žganec-Rogulja/Pixsell
Prometna
Foto: Vjeran Žganec-Rogulja/Pixsell
Prometna
Foto: Vjeran Žganec-Rogulja/Pixsell
Prometna
Foto: Vjeran Žganec-Rogulja/Pixsell
Prometna
06.09.2016.
u 08:58
Da imamo vinjete, možda se barem jedan sudionik ove strašne nesreće ne bi našao u tom trenutku na tom mjestu nego na autocesti i do tragedije vjerojatno ne bi došlo.
Pogledaj originalni članak

Svi koji su godinama prigovarali da se mlade vozače diskriminira kršeći im ljudska prava, pa su potaknuli Ustavni sud da neodgovorno ukine odredbu najviše snage automobilskog motora za mlađe od 24, sada bi trebali shvatiti koliko je to bilo nesmotreno i neodgovorno, smatra prometni stručnjak Željko Marušić koji je prokomentirao tešku nesreću u kojoj su život izgubile tri osobe.

Nesreća se dogodila u nedjelju navečer kod Varaždina kada je 18-godišnjak nepropisno pretjecao te naletio na motocikliste.

Komentar objavljen na Autoportalu prenosimo u cijelosti: 

"Užas koji je preksinoć zatekao Varaždinsku županiju, kad je 18-godišnjak, bezobzirno pretječući preko pune linije na državnoj cesti D3 u Turčinu kod Varaždina, izmasakrirao dvojicu motociklista koji su propisno naišli suprotnim trakom, zajedno s jednom suvozačicom, dok se druga bori za život, vapi da netko konačno upali alarm te da krenemo čistiti i rješavati kaotično stanje u prometnom sustavu.

Tragične se nesreće nikad ne događaju samo iz jednog razloga, premda je u konkretnom slučaju prevelika, dominantna krivnja mladog vozača, koji je nastavio bezobzirno pretjecati nakon što su se dva traka iz njegova smjera, od kojih je lijevi pretjecajni, spojila u jedan. Dakle preko pune linije. Vidljivost je bila loša, cesta skliska, što dodatno povećava njegovu krivnju.

Svi koji su godinama prigovarali da se mlade vozače diskriminira, kršeći im ljudska prava, pa su potakli Ustavni sud da neodgovorno ukine odredbu najviše snage automobilskog motora za mlađe od 24, postavljene već na previsoku razinu od 80 kW (109 KS), umjesto da je spuste na 70 kW (95 KS), sada bi trebali shvatiti kolika je to bilo nesmotreno i neodgovorno. Što je s ljudskim pravima poginulih i unesrećenih? Treba li ikog uvjeravati da su mladi skloni iživljavati se za volanom i dokazivati pritišćući gas, a da im pritom manjka vozačkog znanja i iskustva?

Ova je nesreća ponovno aktualizirala apsurdnost članka 54. Zakona o sigurnosti prometa na cestama, kojim je na običnim cestama brzina ograničena na 90 km/h, ali se ne kažnjava do 100! Na to se zida apsurdna tolerancija mjerenja od 10 posto, od izmjerenog (!), pa se legalno može voziti još 11 posto brže, dakle 111 km/h. A to je u konkretnim uvjetima jako brzo (brzinomjer tada pokazuje 115). Kakav je to zakon i kakva policijska praksa?!

Najveće su pouke iz prometnog sustava, ako onima koji odlučuju išta znače. Uvjerljivo najsigurnije prometnice su autoceste. Po tempu i obujmu izgradnje, uvelike forsiranim kako bi se stvorili uvjeti i mogućnosti za korupciju i brutalnu krađu, Hrvatska je, razmjerno BDP-u i broju stanovnika, premašila sve dosadašnje primjere u svijetu. Uz navedene nepravilnosti i golemu štetu, to je ipak dalo velik zamah turizmu

Nažalost, manja je korist za gospodarstvo, a najmanja za sigurnost. Zbog skupih cestarina i nerazumnog otpora prema uvođenju vinjeta, u čemu ima i koruptivnih interesa, velik i prometno neopravdan udio rijeka vozila koristi državne ceste, poput D3 Zagreb – Varaždin, umjesto autocesta. Srećom, u zadnji je tren izbjegnuta nacionalna katastrofa koju bi prouzročilo tzv. monetiziranje po modelu bivše Vlade, pa to još, bude li razuma, možemo napraviti.

Da imamo vinjete, možda se barem jedan sudionik ove strašne nesreće ne bi našao u tom trenutku na tom mjestu nego na autocesti i do tragedije vjerojatno ne bi došlo. A zatekli su se na dvosmjernoj dionici, s dva istosmjerna traka koji se prije oštrog i nepreglednog zavoja spajaju u jedan, što je kombinacija obične i brze ceste, odnosno poluautoceste. To je najpogibeljniji tip prometnice, kako je ova nesreća školski i pokazala. Premda mnogi zagovaraju rekonstrukciju sličnih dionica državnih cesta dogradnjom asimetričnih preticajnih trakova u jednom smjeru, ova bi nesreća trebala staviti veliki upitnik na sve takve buduće planove i zahvate.

Ako igdje treba postaviti fiksne mjerače brzine i dodatnu svijetleću signalizaciju, to je na konkretnoj lokaciji. Trebamo li se dakle čuditi što smo, usprkos golemim ulaganjima u cestovnu infrastrukturu, zbog kojih smo se zadužili za buduća pokoljenja, na začelju EU-a po cestovnoj sigurnosti? Gori su od nas jedino Latvija i Litva zbog velikog udjela ruskog prometa te Rumunjska i Bugarska".

>> Teška nesreća kod Varaždina: 18-godišnjak pretjecao preko pune linije, poginule tri osobe

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 21

NE
neno62
10:29 06.09.2016.

Ma ljudi moji , prometne nesreće ne rade "konji" u motoru automobila , nego "konji" za volanom , pri tome ne bih htio ds mislite da mrzim konje , dapače jako su mi dragi , a puno njih je i pametnije od "konja" za volanom !!

AN
anonimus00
09:18 06.09.2016.

u sate predavanja kod polaganja za vozacku dozvolu uvesti sat pregledavanja slika sa mjesta prometnih nesreca i to bez cenzure uz objasnjenje za svaku nesrecu kako je doslo do toga..tako ce valjda buduci vozaci postati odgovorniji u prometu

LL
LEX-LUTOR
11:23 06.09.2016.

Hrvatska glupost opet pokušava dokazati i povezati nešto što jednostavno nema smisla, krentana je bilo uvijek i bit će protiv toga se ne može čarobnim štapićem niti se sve može generalizirati. Vinjete se ne uvode samo radi političkih interesa jer je HAC velika praonica novca i izvor gotovine za odabrane, kada je država već uložila toliku lovu u autoceste tada bi se trebala pobrinuti da sav teretni promet bude usmjeren na te iste autoceste...ma nema to tko shvatiti.