Iako je tržište preplavljeno viškom kadra, i head hunteri i menadžeri u hrvatskim tvrtkama teško pronalaze odgovarajuće zaposlenike. Mnogi ističu da nedostaje znanja za specifična zanimanja, za pojedina zanimanja nema dovoljno kadra, a neki i s iskustvom i znanjem teško se uklapaju u radno okruženje. Zato posao osoba zaduženih za ljudske resurse nije lagan. Životopisi često nisu jamstvo pri zapošljavanju. Iskustvo i znanje jesu bitni, ali od kandidata se uvijek traži autentičnost i uklapanje u kulturu tvrtke.
HRVATSKI TELEKOM: Važna nam je autentičnost, kriva slika loše je rješenje
– Tijekom razgovora za posao važno je artikulirano predstaviti sebe, svoje obrazovanje, iskustvo i ambicije, a posebno nam je važna autentičnost. Svako iskrivljavanje slike o sebi, čak ako i rezultira u “akviziciji”, kratkoročno je i frustrirajuće rješenje za zaposlenika i za njegovo radno okruženje. Naime, radom i svakodnevnim odnosom s kolegama i nadređenima vrlo brzo dođu do izražaja stvarne karakteristike i ambicije. Isto vrijedi i kad se kreira CV – kaže Iva Lopac Butorac, direktorica Odjela ljudskih resursa za podršku poslovanju u Hrvatskom telekomu.
– Važno nam je – kaže – koliko kandidat svojim iskustvom odgovara zahtjevima radnog mjesta, ali i u kojoj je mjeri spreman i motiviran nositi se s izazovima budućnosti. Tehnologija i stanje u telekom biznisu brzo se mijenjaju, stoga najveći interes imamo za kandidatima koji imaju najmodernija znanja te spremnost za rad s novim tehnologijama i u skladu s tim koji su znatiželjni i inovativni, spremni kontinuirano učiti i razvijati se te koji stalnu promjenu doživljavaju kao izazov. U tom smislu veliki je interes za stručnjacima za razvoj IT/NT kao i stručnjacima za on-line poslovanje. Osim toga, razumijevanje korisničke orijentacije kompanije i vrednovanje potreba korisnika kao temeljnog pokretača među glavnim su kriterijima zapošljavanja.
ALLIANZ: Tražimo upornost, volju i predanost zaposlenika
– U Allianzu vjerujemo u geslo “Snaga je u ljudima” i nastojimo procesom upravljanja talentima identificirati zaposlenike s razvojnim potencijalom, što znači prepoznati ih, privući, razvijati i zadržati u organizaciji. U praksi se pokazalo da su ambicija i želja za učenjem, spremnost na promjene, orijentiranost na rezultate, način komunikacije, upornost i predanost radu ključne osobine i kompetencije zaposlenika – kaže Dunja Firšt, direktorica ljudskih resursa u Allianzu. Pri odabiru kandidata, kaže, u obzir uzimamo i raznolikost svakog pojedinca, jer smo utvrdili da prodavači s različitim profilom osobnosti i sasvim drukčijim prethodnim radnim iskustvom i pristupom ostvaruju vrhunske rezultate u prodaji. Prodaja osiguranja vrlo je dinamičan i odgovoran posao, jer uspjeh u velikoj mjeri ovisi o upornosti, volji i predanosti svakog pojedinog prodavača, a na poslodavcu je da osigura prikladne okvire za rad i razvoj zaposlenika. Firšt kaže da je potraga za kvalitetnim kadrovima – bez obzira na sve veću ponudu na tržištu rada – i dalje vrlo odgovoran zadatak svakog menadžera. Uloga menadžera je utvrditi koliko se kandidat svojim znanjem, iskustvom, motivacijom, odgovornošću i pozitivnim stavom uklapa u radnu okolinu, a za kvalitetniju procjenu dobro je provesti i psihološko testiranje.
DM: Kadar koji pridonosi razvoju
S obzirom na to da je DM trgovački lanac i da je većina naših zaposlenika svakodnevno u kontaktu s kupcima, važno je zapošljavati ljude koji će ispuniti visoke kriterije koje postavljamo kako bi naši kupci uvijek dobili vrhunsku uslugu, kažu u DM-u. Svakodnevni radni zadaci, kažu, raznoliki su i zahtijevaju posvećenost poslu, spremnost na učenje te odgovornost i samostalnost u obavljanju posla. Kandidati koji svojim stavom pokazuju da žele svojim radom u tvrtki pridonijeti njezinu razvoju poželjni su kandidati i obično imaju sljedeće kvalitete: točnost, profesionalnost, pozitivan stav, poznavanje tvrtke u koju se kandidat javlja, konkretnost, spremnost na suradnju, snalažljivost, duhovitost, dobro izražavanje i poznavanje jezika. Ljudi koje kroz život vode iste vrijednosti i ista životna filozofija kao i DM, puno se lakše uklapaju u naša načela rada i njima dajemo prednost pri zapošljavanju. Također veliku prednost pri zapošljavanju u DM-u imaju učenici trgovačkih škola koji često odrađuju praksu u DM-u te stalni studenti i studentice koji rade kao ispomoć u prodavaonicama, kažu u DM-u.
Bruketa&Žinić: Važno je uklopiti se u sredinu
– Prvi korak pri odabiru kandidata je životopis, zato što je to prvi materijal kojim kandidat komunicira s potencijalnim poslodavcem.
Zato životopis mora biti jasan i informativan, ali i vizualno pregledan. Korisno je da je prilagođen poslu za koji se kandidira, tako da se već u početnu na neki način odgovara na pitanja koja zanimaju poslodavca – kaže Davor Bruketa, suvlasnik agencije Bruketa&Žinić. Isti princip, kaže, vrijedi i za razgovor. Poslodavac želi na najučinkovitiji način doći do zaposlenika pa treba jasno naznačiti zašto ste baš vi zaposlenik kojeg treba. Naravno da je profesionalna edukacija važna, kao i iskustvo, ali svakom poslodavcu važno je naći nekoga tko će se uklopiti u kulturu tvrtke, jer ako toga nema, edukacija i iskustvo ne vrijede puno – kaže Bruketa.
>>Dobili ste otkaz? Ne krivite sebe, nego osvijestite potencijal
Meni se čini da se podobnost najviše cijeni!