EUROPA HOĆE LETJETI

Zrakoplove prizemljio pepeo, ali i loše upravljanje

Foto: Reuters
Zrakoplove prizemljio pepeo, ali i loše upravljanje
Foto: Pixsell
Instagram
Autor
Stojan de Prato
19.04.2010.
u 15:53
- Proteklih smo dana uočili da rascjepkanost zračnoga prostora različitim nacionalnim odlukama ograničava njegovu dostupnost. To više nije održivo, rekao je podpredsjednik EK Siim Kallas.
Pogledaj originalni članak

Američki model upravljanja zračnim prometom u slučaju vulkanskih erupcija mogao bi biti jedan od izlaza iz sadašnje potpune blokade, dali su naslutiti neki dužnosnici Europske komisije. Umjesto potpune zabrane letenja, zračnim bi se prijevoznicima, prema tome, dopustilo da unutar određenih granica sami procijene mogu li i na kojim linijama sigurno letjeti.

Zbog potpune zabrane letenja dnevni je gubitak zračnih prijevoznika u ponedjeljak narastao na 250 milijuna eura, s 200 milijuna koliko je iznosio u petak, a probni su letovi, koje su neke europske zrakoplovne tvrtke provele bez putnika tijekom vikenda, prošli bez ikakvih teškoća.

Pred telekonferenciju ministara prijevoza EU 27, sazvanu za ponedjeljak predvečer, podpredsjednik EK zdužen za prijevoz Siim Kallas naglasio je da će se EK voditi trima načelima: nema kompromisa sa sigurnošću, odluke se moraju temeljiti na znanstvenim dokazima, a rješenje se mora uskladiti na razini EU.

- Proteklih smo dana uočili da rascjepkanost zračnoga prostora različitim nacionalnim odlukama ograničava njegovu dostupnost. To više nije održivo – rekao je Kallas. U ponedjeljak su su EK, Eurocontrol i španjolsko Predsjedništvo EU održali hitan sastanak s predstavnicima nacionalnih zrakoplovnih uprava, prijevoznika i zrakoplovne industrije kako bi dogovorili tehnička rješenja za povećanje dostupnosti zračnoga prostora, koja bi Euroconrol odmah primijenio.

- U međuvremenu je i dalje odgovornost zračnih prijevoznika da putnicima pružaju obavijesti, okrjepu, smještaj i preusmjeravanje, ili nadoknadu novca za zrakoplovnu kartu – naglasio je Kallas. Europski povjerenik za tržišno natjecanje Joaquin Almunia napomenuo je, pak, da bi EK mogla ublažiti propise o državnim potporama kako bi se nacionalnim vlastima dopustilo, unutar određenih okvira, pomoći zračnim prijevoznicima podnijeti ovim izvanrednim stanjem prouzročene gubitke.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

XA
xaron
19:14 19.04.2010.

Ovo je pravi shok za preplacene EU guzonje jer su do sada uzimali placu za nista a sada treba i nesto raditi sto im, kako vidimo, bas i ne ide od ruke. Sreca da vec nismo u EU, jer sto bi to u ovoj situaciji uradili nasi \" strucnjaci \" iz HDZ - SDP klackalice.