Agencija za civilno zrakoplovstvo posljednjih je nekoliko mjeseci obavila niz planiranih inspekcijskih nadzora praćenja kontinuirane plovidbenosti zračnih operatora i ovlaštenih pilotskih škola. Utvrđeno je kako pojedini komercijalni operatori i pilotske škole ne održavaju zrakoplove po definiranim standardima te su prizemljeni i oduzeti su im certifikati
"Problematični" operatori nisu redovno održavali avione, mijenjali dijelove radi isteka roka za pregled i sl.
- Radi se o operatorima generalne (opće) avijacije. Naime, pojedine organizacije ne raspolažu dokumentacijom s uputama za održavanje zrakoplova, programi održavanja im nisu usklađeni sa zahtjevima proizvođača te ih ne ažuriraju redovito, ugrađuju komponente koje ne ispunjavaju propisane standarde te ne poduzimaju mjere ili uopće nisu svjesne nedostataka na zrakoplovima sa kojima izvode operacije, stoji u priopćenju agencije.
Dodaju da je u pojedinim organizacijama utvrđeno kako ne funkcionira sustav neovisnog nadzora sustava kvalitete koji ima primarnu ulogu osigurati sukladnost sa standardima koji su od utjecaja na sigurnost. Nadalje, problem je i u netočnom popunjavanju CRS (Certificate of Release to Service, odnosno certifikata o vraćanju zrakoplova u uporabu koji se mora popuniti nakon bilo kojih radova održavanja na zrakoplovu. Konačno, kod zračnih operatora problematične su i status liste komponenti koje su nepotpune i/ili sadrže netočne podacima. Radi se o komponentama koje podliježu vremenskom ograničenju tehničkog vijeka odnosno vijeka upotrebe komponente. Usto, ne poštuju se zrakoplovne naredbe izdane od strane zrakoplovnih vlasti nadležnih za tip zrakoplova. Također, kod statusa liste zrakoplovnih naredbi, vidljivo je kako se radi o netočno popunjenim i nekompletnim listama.
To je zato jer na zrakoplovima ne rade stručni i školovani ljudi već tokari sa trogodišnjom školom....