'LETJELI SU NISKO'

Zrakoplovni stručnjak: Krenuli su iz Splita po lijepom vremenu, a onda uletjeli u situaciju kod Slunja...

Foto: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL
Rakovica: Ravnatej Civilne zaštite Damir Trut i glavni pročelnik HGSS-a Josip Granić dali izjave nakon pronalaska Cessne
Foto: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL
Rakovica: Ravnatej Civilne zaštite Damir Trut i glavni pročelnik HGSS-a Josip Granić dali izjave nakon pronalaska Cessne
Foto: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL
Rakovica: Ravnatej Civilne zaštite Damir Trut i glavni pročelnik HGSS-a Josip Granić dali izjave nakon pronalaska Cessne
Foto: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL
Rakovica: Ravnatej Civilne zaštite Damir Trut i glavni pročelnik HGSS-a Josip Granić dali izjave nakon pronalaska Cessne
Foto: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL
Rakovica: Ravnatej Civilne zaštite Damir Trut i glavni pročelnik HGSS-a Josip Granić dali izjave nakon pronalaska Cessne
Foto: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL
Rakovica: Ravnatej Civilne zaštite Damir Trut i glavni pročelnik HGSS-a Josip Granić dali izjave nakon pronalaska Cessne
Foto: tomislav miletić/pixsell
Foto: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL
Rakovica: HGSS dronom pronašao nestalu cessnu
Foto: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL
Rakovica: HGSS dronom pronašao nestalu cessnu
Foto: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL
Rakovica: HGSS dronom pronašao nestalu cessnu
Foto: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL
Rakovica: HGSS dronom pronašao nestalu cessnu
Foto: HGSS/Facebook
Potraga za Cessnom
Foto: HGSS/Facebook
Potraga za Cessnom
Foto: HGSS/Facebook
Potraga za Cessnom
Foto: HGSS/Facebook
Potraga za Cessnom
Foto: HGSS/Facebook
Potraga za Cessnom
Foto: HGSS/Facebook
Potraga za Cessnom
Foto: HGSS/Facebook
Potraga za Cessnom
Foto: HGSS/Facebook
Potraga za Cessnom
Foto: HGSS/Facebook
Potraga za Cessnom
Foto: HGSS/Facebook
Potraga za Cessnom
Foto: HGSS/Facebook
Potraga za Cessnom
Foto: HGSS/Facebook
Potraga za Cessnom
Foto: HGSS/Facebook
Potraga za Cessnom
Foto: HGSS/Facebook
Potraga za Cessnom
Foto: HGSS/Facebook
Potraga za Cessnom
Foto: HGSS/Facebook
Potraga za Cessnom
Foto: HGSS/Facebook
Potraga za Cessnom
Foto: HGSS/Facebook
Potraga za Cessnom
Foto: HGSS/Facebook
Potraga za Cessnom
30.05.2022.
u 15:17
Pilot se izgubio, njegove zadnje riječi koje znaju u kontroli zračne plovidbe bile su dosta kaotične i panične, kazao je zrakoplovni stručnjak Alen Šćuric
Pogledaj originalni članak

Zrakoplovni stručnjak Alen Šćuric za N1 je komentirao nestanak zrakoplova koji je jučer poletio iz Splita prema Njemačkoj.

- Ja sam jučer razgovarao s više ljudi i hrvatskih pilota, s kontrolom zračne providbe, dobio sam informaciju da je avion poletio iz Splita, gdje je bilo dobro vrijeme i uletio u situaciju kod Slunja koja je bila kobna za njega, naglo je zahladilo i stvorio se oblak ili magla koji je bio nizak iznad slunja, avion je letio na 700 metara, dakle, prilično nisko, i uletio u taj oblak. Pilot se izgubio, njegove zadnje riječi koje znaju u kontroli zračne plovidbe bile su dosta kaotične i panične, napravio je dva kruga iznad Slunja, definitivno se izgubio i na koncu, eto, srušio - rekao je Šćuric.

Istaknuo je da ovo vrijeme nije loše za veće avione, koji imaju instrumentalnu navigaciju.

Foto: HGSS/Facebook
Potraga za Cessnom
Foto: HGSS/Facebook
Potraga za Cessnom
Foto: HGSS/Facebook
Potraga za Cessnom
Foto: HGSS/Facebook
Potraga za Cessnom
Foto: HGSS/Facebook
Potraga za Cessnom
Foto: HGSS/Facebook
Potraga za Cessnom
Foto: HGSS/Facebook
Potraga za Cessnom
Foto: HGSS/Facebook
Potraga za Cessnom
Foto: HGSS/Facebook
Potraga za Cessnom
Foto: HGSS/Facebook
Potraga za Cessnom
Foto: HGSS/Facebook
Potraga za Cessnom
Foto: HGSS/Facebook
Potraga za Cessnom
Foto: HGSS/Facebook
Potraga za Cessnom
Foto: HGSS/Facebook
Potraga za Cessnom
Foto: HGSS/Facebook
Potraga za Cessnom
Foto: HGSS/Facebook
Potraga za Cessnom
Foto: HGSS/Facebook
Potraga za Cessnom
Foto: HGSS/Facebook
Potraga za Cessnom
Foto: HGSS/Facebook
Potraga za Cessnom

- Ovdje govorimo o malom sportskom avionu, to je prekrasan sportski avion, za kraće letove, ali baš do Njemačke njime letjeti nije baš preporučljivo, nije najpreporučljivije njime preletjeti Velebit ili Alpe, ali to predmnijeva ipak ljepše vrijeme nego što je to jučer bilo - rekao je Šćuric.

Dodao je da nije moguće znati koliko je i kako bio opremljen avion. “Ovo nije avion niti za ovakve vremenske uvjete. Pilot nije trebao krenuti na ovaj put ili je trebao odraditi neku drugu rutu, preko Istre ili gdje je već bilo ljepše vrijeme. Jako malo se zna što se dogodilo, svakako govorimo o malom avionu koji je itekako problematičan i nije nikako za ove uvjete. To su avioni koji nisu opremljeni kao veliki avioni i tu bude svašta”, rekao je Šćuric.

>> VIDEO Posljenja putanja nestalog zrakoplova:

Što se tiče procedura prije uzlijetanja, Šćuric je rekao da su kontrolu putovnica sigurno prošli i da je let trebao biti najavljen. “Nije isto kad imate avion sa 150 ili 200 putnika, procedure su drugačije nego u malim avionima. Njih dnevno ima stotinjak i oni imaju jednostavnije procedure, što je dosta logično. Splitski aerodrom sigurno nije pogriješio u svom poslu”, rekao je Šćuric.

>> Pogledajte: Danko Petrin iz Odjela za istrage zrakoplovnih nesreća o nesreći

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

Avatar NenadNikolicZagreb
NenadNikolicZagreb
16:22 30.05.2022.

U situaciji kada se spuštaju frontalne zone jedna za drugom, vrlo je riskantno u malom avionu ići u prelet frontalne zone, gdje su oblaci pokrili vrhove planina. Pilot može izabrati ili ići ispod razine oblaka ili iznad njihove gornje granice. Ako ide ispod razine oblaka tada treba u slučaju da se pojavi ispred njega oblačni zid prekinuti predviđeni prelet frontalne zone i vratiti se na najbliži opremljeni aerodrom a to je u ovom slučaju bio Zadar, jer najbliža Udbina nije opremljena za prihvat zrakoplova i putnika. Ako se ide iznad oblaka treba znati da su grmljavinski frontalni oblaci često s vrhovima i iznad 9.000 metara, u njima je zamrzavanje krila skoro trenutno, što Cesna teško može spriječiti svojim sustavima i mjerama za odleđivanje. Greška je kontrole letenja koja je uopće pustila avion na takvu rutu u uvjetima frontalne mase između točaka polijetanja i slijetanja. To je u vrijeme današnjih radara teška greška. Taj tip aviona u ovakvim uvjetima na takvom putu preko Alpa i Like nema što raditi. A što je pilot razmišljao i oni koji su ga pripremili za let ne mogu niti zamisliti.

ZA
zagabria7
17:48 30.05.2022.

Pouka, kada ideš avionom biraj pilota koji zna šta radi i biraj avion koji je pravi a ne amterski avioničić star 40 godina.

Avatar gusjenica
gusjenica
20:56 30.05.2022.

Kaže stručnjak : krenuli po lijepom vremenu pa uletjeli u Situaciju" Pa dragi Bože, o čemu priča ovaj stručnjak. Da su mene pitali koji gledam dnevnik, rekao bih im da nikako ne kreću.