PROZVAO ZAVOD

Zviždač iz Hitne: Pacijentica je polomila kralješke zbog neispravnih vozila, a ja sam dobio opomenu

Foto: Neva Zganec/PIXSELL
Zagreb: Udruge Zviždač i Hitna uživo 194 organizirale konferenciju za novinare
Foto: Neva Zganec/PIXSELL
Zagreb: Udruge Zviždač i Hitna uživo 194 organizirale konferenciju za novinare
Foto: Neva Zganec/PIXSELL
Zagreb: Udruge Zviždač i Hitna uživo 194 organizirale konferenciju za novinare
24.01.2024.
u 16:44
Po Petrušićevim riječima, vozila su isporučena Bjelovaru i Daruvaru krajem prosinca s neispravnim ovjesima zbog kojih su pacijenti "skakali u kombiju"
Pogledaj originalni članak

Zviždač iz udruge Hitna uživo 194 Tomislav Petrušić u srijedu je prozvao bjelovarsko-bilogorski Zavod za hitnu medicinu zbog prijetnji otkazom nakon što je upozorio na nepravilnosti u nabavi vozila hitne medicinske pomoći i saniteta u toj županiji. Opomena mi je napisana 11. siječnja, nakon što sam upozorio na odgovornost ravnatelja županijskog Zavoda za hitnu medicinu Nenada Mrzlečkog zbog isporuke dva neispravna vozila, izjavio je Petrušić na konferenciji za novinare o upitnoj sigurnosti pacijenata u vozilima hitne medicinske službe i sanitetskog prijevoza.

Po Petrušićevim riječima, vozila su isporučena Bjelovaru i Daruvaru krajem prosinca s neispravnim ovjesima zbog kojih su pacijenti "skakali u kombiju". Petrušić tvrdi i da je 11. siječnja poslao tvrtki MS Ambulance upit o ovjesima, nakon čega je osobno osumnjičen za propuste na vozilima na konferenciju za medije koju su sazvali  Mrzlečki i  Mario Medvidović, vlasnik MS Ambulancea, tvrtke koja se bavi prilagodbom vozila za potrebe hitne medicinske službe i saniteta.

"Na toj su me konferenciji javno prozvali da plašim javnost, sve su negirali, a mene osumnjičili da sam 'pumpao' ovjese na tim vozilima i da sam sve to izrežirao", ispričao je Petrušić. Posebno je istaknuo Medvidovićevo svjedočenje o tvrtki koja se bez potrebnih cerifikata javila na natječaj za nabavu 26 vozila koji je raspisalo Ministarstvo zdravstva.

Ustvrdio da je situacija s voznim parkom hitne medicinske službe loša i u Zadarskoj, Vukovarsko-srijemskoj i Sisačko-moslavačkoj županiji. "Neki su pacijenti javno svjedočili kako je to voziti se u 'vozilu koje skače'. Jedna je gospođa stradala jer je nisu vezali na ležaju pa je 'polomila šest kralježaka, devet rebara, te su joj probijena pluća", rekao je Petrušić izrazivši nadu da će pokrenuti pitanje u kakvim se vozilima voze hitni pacijenti.

POVEZANI ČLANCI:

Danijel Šota iz Sindikata hitne medicine istaknuo je da pojedini župani i ravnatelji županijskih zavoda za hitnu medicinu proizvoljno odlučuju što će kupiti, jer to pitanje nije zakonski definirano. "Žalosno je što imamo ravnateljicu Hrvatskog zavoda za hitnu medicinu (Maja Grba Bujević)  koja se u ovom slučaju još uvijek nije oglasila iako je ona pisala pravilnik o nabavi vozila i tendere koje raspisuju zavodi. Sada svi o tome šute", rekao je Šota.

Govoreći o propustima u organizaciji, istaknuo je kako još uvijek nije ustrojena Hitna helikopterska služba.  "Tenderi su kao objavljeni i natječaj je prošao, no nemamo izgrađene bazne stanice za te helikoptere", rekao je Šota te izrazio nadu da će dugoočekivani zakon o hitnoj medicinskoj službi biti konačno donesen  u drugom ili trećem tromjesečju ove godine, te da će on definirati nabavu vozila i opreme.

"Ovdje nije riječ o politici, nego o pacijentima koji se voze u stravičnim uvjetima, o vozačima kojima je glava u torbi i o pokvarenim vozilima koja su stara 10 do 15 godina", rekla je predsjednica Udruge Zviždač Vesna Balenović.

>> VIDEO U Splitu na ulici pronađeno mrtvo tijelo nepoznatog muškarca

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

BU
burza
18:11 24.01.2024.

Nije krivo vozilo nego ceste gdje je rupa na rupi lezeci policajci a hitna vozi ko luda nekad opravdano nekad ne

BA
BananaHR
20:21 24.01.2024.

Problem je što se za nadogradnju kao baza koristi teretno vozilo koje nema posebne uvjete za ovjes (iz te baze se može raditi i kombi za prijevoz krumpira). Proizvođači vozila imaju i verzije sa sa aktivnim zračnim/pneumatskim ovjesom koji se koristi za putničke verzije no međutim to košta. Zakonom nije propisan ovjes, a u javnoj nabavi prolazi najjeftinija ponuda pa se onda pacijenti voze kao i krumpiri.