I u SDP-u kao da se nešto stubokom promijenilo glede izbora za
predsjednika države. Već se spominju trojica kandidata. A s obzirom na
to da su izbori još dosta daleko, vjerojatno će uz Zlatka Komadinu, Ivu
Jospovića i Ljubu Jurčića biti još voljnih da probaju postati
predsjednicima.
Do stranačke nominacije nekoga od spomenutih, ili nekoga novoga,
najvjerojatnije predstoje stranačka korteširanja, uvjeravanja i
lobiranja. Možda će samo tegobnijim od tih natezanja biti uvjeriti
birače da je taj stranački izbor ujedno najbolji za Hrvatsku, pa i
najhrvatskiji, s obzirom na to da je i SDP-u dugo trebalo da bude
prihvaćen kao nepobitno hrvatska stranka. Premda se s predsjednikom
SDP-a Zoranom Milanovićem počesto i nije za složiti, njegov trijumfalni
uzvik, nakon što je Željko Sabo izabran za gradonačelnika Vukovara, da
je to potvrda SDP-a kao nacionalne i patriotske stranke, doima se
točnim.
Jer do sada je SDP u Vukovaru mogao tek maštati o pobjedi. SDP je
vukovarskoj većini očito bio premalo i nacionalnim i patriotskim.
Usprkos zlobnoj primjedbi da je Sabo “pobijedio zahvaljujući srpskim
glasovima”, njegova je pobjeda ipak dokaz da se nešto bitno promijenilo
i u biračkoj psihologiji i u SDP-u. Još prije nekoliko godina SDP je u
Vukovaru bio marginalnom strankom sumnjive prošlosti. A čini se da se
nešto promijenilo i u stranačkoj psihologiji. Jer, ne tako davno bilo
je nezamislivo, nespojivo sa stranačkom tradicijom, a i s njezinim
poznijim “boljim običajima”, da članom stranke bude neki praktični
vjernik.
Pogotovu je bilo nepojmljivo, i stranačkim mandarinima i tzv. običnom
puku, da bi SDP-ovim izbornim kandidatom mogao biti čak netko tko je
studirao teologiju, kao novi vukovarski gradonačelnik. Svojevrsna
psihološka i svjetonazorska revolucija, koja je marksističku dogmu
“religija je opijum za narod” preokrenula u neutralni stav da je vjera
“osobna stvar svakog pojedinca”, počela je u Zagrebu. Vođa te mini
revolucije bio je zagrebački gradonačelnik Milan Bandić.
On je počeo
lutherovsku reformaciju stare komunističke dogme o vjeri. Bandić je
valjda bio prvi esdepeovac koji je prestao biti komunistički ateist, a
postao socijaldemokratski vjernik.
Bandićevi, možda i javno isplanirani odlasci u crkvu, stvarali su dojam
da se i u nekada nevjerničkoj stranci može biti vjernikom. No od toga
je javnog dojma valjda jedino politički profitirao Bandić. Po svome je
manifestnom vjerništvu postao našim netipičnim socijaldemokratom.
Premda i dalje za sebe tvrdi da je socijaldemokrat, on je danas – ako
za njega kao političara uopće vrijede politološke kategorije – više
nekakav kršćanski socijalist nego socijaldemokrat. Pa pitanje je koliko
je i sam SDP-ov vrh socijaldemokratski. Do danas je valjda jedinim
neospornim SDP-ovim socijaldemokratom – Antun Vujić.
Jesu li pak spornim socijaldemokratima – Slavko Linić, Ingrid
Antičević-Marinović, Davorko Vidović, Željka Antunović, Marin
Jurjević...? Dok je Bandić svoj eklekticizam dovodio do teorijskog
kraja, definirajući ga kao “zagreboljublje, domoljublje i
čovjekoljublje”, tegleći svijeću da je zapali kod Kamenitih vrata te
tako zahvali Majci Božjoj za pobjedu, to ni ideološki zagriženijim
esdepeovcima nije bilo neko iznenađenje. Jer je Bandić i do tada rado
isticao da su vjersko i nacionalno dio njegova identiteta. Ali, kada je
i Milanović postao “nacionalno svjesnim”, vjerojatno su se zabrinuli.
Da je netko samo prije desetak godina za SDP javno rekao da je hrvatska
i patriotska stranka, stranački bi ga zagriženjaci vjerojatno prijeko
gledali. Tada se jedino Bandić trudio pokazati patriotskijim,
vjerskijim i nacionalnijim od svoje stranke. Bandić je na tome stvorio
svoj politički kapital. On je egzemplar “udrobljenog” koje je
svjetonazorski šire od stranačke stege. To što mu u stranci nevoljko
toleriraju, birači mu rado honoriraju. To što u SDP-u možda svojim
predsjedničkim kandidatima rado honoriraju, moguće je da birači i ne
toleriraju.
Vjernici i nevjernici
Oprez! Ovo su najrizičniji rabljeni auti koji se prodaju u Hrvatskoj
Drugi problem su štete koje je automobil pretrpio. Svaki auto prije ili kasnije doživi prometnu nesreću, no što je previše - previše je.
I ugledni Bild ismijava se zagrebačkom ruglu: 'Pa ovo je smetlište! Zar zaista ovdje moramo igrati?'
Kad smo se vozili taksijem do stadiona, taksista ga je nazvao "velikim sranjem". Morat ćemo se večeras prilagoditi specifičnim uvjetima ovog stadiona. Ljudi na TV-u uočit će da će tribina koja se vidi na kamerama biti potpuno prazna - pišu među ostalim
Putin priprema 'Sotonu' koja nosi 800 Hirošima. Ruska agencija: 'Naš Sarmat uskoro ulazi u borbenu pripravnost'
Sarmat može nositi do 16 nuklearnih bojevih glava, s dometom od 18.000 km. Jedan projektil Sarmata ima potencijal za 800 Hirošima.
Vikendima čak 62,3% 13-godišnjaka više od tri sata dnevno radi aktivnosti koja može uzrokovati niz problema
Znate li koliko vas mogu koštati pretrage bez dopunskog osiguranja?