ŠTO MUČI VOZAČE Hrvatski vozači najčešće pitaju o osiguranju vozila, o jamstvima na nove automobile, o problemima s policijom, ili se žele pripremiti za sud

Vozači uhvaćeni u pravnoj mreži

25.11.2008.
u 09:38
Pogledaj originalni članak

I u državi sa sređenim pravnim sustavom prosječnom se građaninu teško snaći u pravnim zavrzlamama. Malo tko izvan pravne struke, naime, zna kako se izvući iz mreže propisa, pravilnika, pravnih lijekova, kazni,... Jedna je od temeljnih usluga koje svojim članovima pruža Hrvatski autoklub upravo pružanje pravne pomoći.

Iako većina od nas pri pomisli na pravnu pomoć zamisli pravnika ili pravnicu kako telefonski savjetuje vozačima što poduzeti, i u današnje doba mobitela i interneta vozači do pravne službe često dođu osobno, i to posebno nakon prometne nesreće.

- Imaju potrebu za osobnim kontaktom. Trebaju nekoga tko će ih saslušati - suglasni su Tatjana Potkonjak i Ivan Pačar iz HAK-ovog Odjela pravnih poslova. Nezavisnim pravnicima vozači kažu stvari koje ne bi rekli ni sudu ni policiji, jer oni ih ne smiju zastupati, niti smiju zloupotrijebiti dane im informacije. Ne smiju ni zloupotrijebiti pravo, ali zato mogu vozačima pojasniti koje sve mogućnosti za obranu imaju.

Hrvatski vozači najčešće pitaju o osiguranju vozila.

- Putem nas, oni temeljito provjeravaju osiguravajuće kuće. Prije nego što potpišu ugovor, mnogi dođu pitati krije li se u njemu neka zamka - navodi Tatjana Potkonjak, voditeljica Odjela pravnih poslova:

- Postoje osiguravajuća društva koja ekstremno štite svoje oštećenike i od druge strane traže pravomoćna rješenja. Postupci traju dugo i druga strana mora popraviti automobil kako bi se mogla voziti.

Vozači često pitaju i za prava iz jamstvenog roka. Naime, kad im trgovac automobila obeća, primjerice, petogodišnje jamstvo, pitaju pravnike na koje se to dijelove odnosi, te moraju li automobil servisirati u ovlaštenom salonu. Te bi informacije trebali dobiti od prodavača, no često ih, vele vozači, u salonima ne dobiju, pa se za savjet obraćaju trećoj, nepristranoj, strani. Također, u ugovorima koje budući vlasnici vozila iz salona donesu pravnicima piše i da su sastavni dio ugovora “opći uvjeti iz jamstvenog roka”, no tih uvjeta nema.

- Tada mi zovemo trgovca, pa ih naknadno pošalje. Vozači često na temelju naših primjedbi mijenjaju i vrstu i marku vozila koje kupuju - otkriva Tatjana Potkonjak.

U treću grupu pitanja spadaju ona o sumnji u nezakonite radnje policajaca. Bilo je na o toj temi puno problema dok nisu atestirani uređaji za mjerenje brzine. Problem je i što vozači nakon prometne nezgode često ne dobiju, ili jako dugo ne dobiju zapisnik.

Šutnju administracije ne treba tolerirati. Treba pisati prigovore i požurnice. Vozače, nadalje, zanima kako se ponašati pred sucem, te kad nastupa zastara, a HAK-ovoj pravnoj službi znaju se obratiti i zbog - brakorazvodne parnice.


Imate problem? Pišite nam

Imate problem pravne prirode - vezan za promet i automobile - a ne znate kome biste se obratili za pomoć? Večernji list i Hrvatski autoklub su vam na raspolaganju. Pišite nam što vas muči (Večernji list, Automoto nautika, Slavonska avenija 4, 10.000 Zagreb), a odgovor ćemo potražiti u HAK-u, u Odjelu za pravne poslove. Pitanje nam možete uputiti i mailom, na automoto@vecernji.net. Bitno je pri tome navesti okolnosti i događaje na temelju kojih će pravnici moći realno procijeniti što se i kako dogodilo, jer jedino vam tad mogu dati konkretan odgovor.


Sporne međunarodne vozačke dozvole

Zbog nesuvislog Zakona o sigurnosti prometa na cestama, a vezano za međunarodne vozačke dozvole, već je podignuta i ustavna tužba. Naime, prema našem zakonu, ta se dozvola izdaje na pet godina, ali po Bečkoj konvenciji međunarodna vozačka dozvola vrijedi tri godine od izdavanja. Još se čeka rasplet tog problema.

Pogledajte na vecernji.hr