INTERVJU Ministar turizma Damir Bajs o krizi i sezoni

Za ambasadore turizma želimo Olića i Višnjića

13.04.2009.
u 19:32
Pogledaj originalni članak

Ministar Damir Bajs, za kojeg su se mnogi kladili da će biti jedan od neuspješnijih u Sanaderovoj vladi, prometnuo se u najaktivnije. Turizam je dobio i dugo čekane zakone i mjere za pomoć u krizi. Sezona je, pak, proteklim Uskrsom krenula iznenađujuće dobro, s oko 60.000 gostiju, više nego lani i preklani.

– Blizu smo, bilo je lijepo vrijeme, a vjerujem i da pojačana promidžba te sufinanciranje zračnih linija daju prve rezultate.

Koliko će antirecesijske mjere olakšati turizmu?
– Samo od smanjenja ZAMP-a, spomeničke rente i pretplate HRT-u turizam će uštedjeti minimalno 50 milijuna kuna. U paketu je, 15 mjera koje će pomoći sektoru da u ovoj kriznoj sezoni bude konkurentniji. Voljeli bismo da gosti to osjete ili putem dodatne kvalitete ili nižim cijenama.

Kada će tvrtkama početi stizati manji računi i kada će se besplatno u muzeje?
– Zbog nekih će se mjera morati mijenjati i zakon. Svaku pojedinu preuzet će mjerodavni resor, a htjeli bismo da tvrtke osjete rasterećenje već za lipanj. Ministarstvo kulture, pak, radi na tome da i besplatan ulaz u sve ili većinu muzeja tada počne.

Tko će biti ambasadori turizma?
– Sportaši, glumci i znanstvenici. Na svakom tržištu netko tko je baš u toj zemlji popularan. Nismo s njima još kontaktirali, ali voljeli bismo, recimo, Ivicu Olića angažirati u Njemačkoj, a Gorana Višnjića u Americi.

Zašto nije prošao niži PDV za hranu i piće već za ovu turističku sezonu?
– Priželjkivao sam da sve mjere prođu, ali to, očito, ipak nije bilo moguće. No, ističem, Vlada je prihvatila razmotriti mogućnost smanjenja PDV-a za 2010.

U mjerama nema marketinških štosova poput besplatnog svakog petog dana odmora na Jadranu i sl. Zašto?
– Toga nikada i nije bilo u našem prijedlogu. Priklonili smo se mjerama za povećanje konkurentnosti tvrtki. No, sličnih marketinških poteza bit će u sklopu pojačane promidžbe.

Ponajmanje se bavite sa 1,5 milijuna domaćih turista.
– Nije točno. Od 188 milijuna kuna promidžbenog budžeta, za domaće smo tržište još lani namijenili oko osam milijuna. A to je deset puta više nego u 2008.


Minusi se ove sezone ne mogu izbjeći

Ostajete li pri prognozi o tri posto manje gostiju i pribojavate li se dramatičnijeg pada prihoda? – Siguran sam u dvoje: naš je posao biti bolji od konkurencije, a minusi se u ovoj godini ne daju izbjeći. Scenarijem o tri posto podbačaja bio bih zadovoljan. Prihode od turizma teže je prognozirati. Velik je pritisak da se snize cijene, pitanje je koliko će turisti trošiti kad dođu i ne bih želio biti neozbiljan.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr