Dok kupovna moć građana stalno pada, a sektor trgovine iz mjeseca u mjesec bilježi sve lošije poslovne rezultate, prvi hrvatski internetski trgovački centar iMall, sjedište kojeg je u Zagrebu, može se pohvaliti samo pozitivnim brojkama. Riječ je o jedinstvenom projektu koji je direktor virtualnog trgovačkog centra Damir Jelavić, nakon više od godinu dana rada na programskoj platformi, pustio u rad sa svojim timom od pet ljudi.
Kupci najčešće iz Zagreba
Svi su tek diplomirani stručnjaci za informatiku ili ekonomiju. Online-kupaca je mnogo, a najveći je razlog – cijene niže i do trideset posto. – Brojem trgovina, a trenutačno ih je 106, možemo se pohvaliti da smo, ukupno gledano, peti trgovački centar u Hrvatskoj ako se uspoređujemo i sa “zidanima”, s tendencijom rasta. Naše trgovine ne plaćaju skupu najamninu, nemaju trošak zaposlenih, režija pa su moguće i niže cijene – kazao je Jelavić. U ponudi internetskog trgovačkog centra danas je 36.500 proizvoda, najviše iz područja elektronike i kućanskih aparata koji se i najviše prodaju. Kupci su najčešće iz Zagreba, ali brojni su i oni iz drugih dijelova Hrvatske gdje ne postoji tako bogata trgovačka ponuda. Iako je jedan od najmlađih trgovačkih centara na našim prostorima, a prvi od virtualnih, mjesečno se u njemu proda robe u vrijednosti 200.000 kuna.
– iMall je preslikao model trgovačkog centra u online-okruženje. “Prošetati” šoping-centrom i obaviti kupnju ugodnije je ako to činite iz naslonjača štedeći energiju, vrijeme i novac – rekao je Jelavić i dodao kako je područje sigurnosti podataka dovedeno do savršenstva. Tvrdi da je veća šansa ostati bez novčanika u stvarnom trgovačkom centru.
Prilika i inovatorima
iMall vole i hrvatski inovatori koji su upravo nudeći svoje proizvode u virtualnom svijetu premostili tržišne teškoće s plasmanom svojih ostvarenja. Iz virtualnog trgovačkog centra najavljuju posebne božićne akcije, a uskoro će biti dostupan i putem aplikacija za pametne telefone.
svaka čast, napokon malo optimizma...