Grinč ipak nije ukrao Advent. Poruka je to koju je s predstavljanja programa manifestacije poslao predsjednik Gradske skupštine Joško Klisović.
– Ne znam samo na koga misli – šalio se ispod glasa gradonačelnik Tomislav Tomašević dok je stajao pored direktorice zagrebačke Turističke zajednice Martine Bienenfeld. Njih troje, uz Žakline Troskot, šeficu Nacionalne udruge ugostitelja, govorili su o novom modelu Adventa, bez, riječima gradonačelnika, “ružnih repova” koji su se vukli uz manifestaciju. Poanta ovogodišnjeg izdanja, rekao je Tomašević, nije zaraditi novac, već prekinuti s modelom koji “nije bio transparentan te zbog kojeg je pokrenuta USKOK-ova istraga”.
– Pravila igra moraju biti ista za sve, što je pokazao natječaj za kućice koji smo raspisali. Bilo je 200 prijava, 70 valjanih. Napravili smo natječaj za 90, ali bit će 70 kućica, što je tu negdje – kazao je.
Održiv, zelen, hibridan
Točnije, bit će 26 ugostiteljskih te 44 kućica za prigodnu prodaju. Nisu, dakle, uspjeli popuniti sve, a odlučili su također i da ipak neće raspisivati dodatni natječaj, što su najavljivali kao mogućnost, i to s obzirom na epidemiološku situaciju te na program “Jingle Mingles” koji organiziraju zagrebački ugostitelji na 50-ak lokacija.
– Ugostitelji će imati svoju ponudu na terasama koje će biti posebno ukrašene, brendirane logom. Ideja je da to bude drukčija gastroponuda, a s obzirom na pandemiju, izvrsno je da će se sve održavati vani. Želimo vratiti Zagrebu taj veseli duh – kazala je Žakline Troskot.
“Jingle Mingles” dobro će nadopuniti ponudu u kućicama, dodao je Tomašević, a iznio je i kalkulacije koliko bi Grad od njih mogao uprihoditi.
– Od 70 kućica tri milijuna i 300 tisuća kuna. Usporedbe radi, 2019. je Zagreb od 220 kućica uprihodio 900 tisuća kuna. Dakle, bit će tri puta manje kućica nego prije dvije godine, a prihodi su gotovo četiri puta veći – istaknuo je.
Manje kućica ne znači i slabiji sadržaj, rekao je Klisović, a detaljno ga je izložila Martina Bienenfeld. Cijeli će grad biti i prigodno ukrašen, kazala je, a unatoč tome što na Trgu kralja Tomislava neće biti klizališta, postavit će siluete koji će dočaravati kako se proteklih godina ondje uživalo na ledu. Turistička zajednica će s partnerima ukrasiti 11 lokacija u Donjem gradu pa će, osim na Tomislavcu i Zrinjevcu, lampice gorjeti na Jelačić-placu i još četiri trga, Strossmayerovu, Europskom, Republike Hrvatske i Mažuranića, u Oktogonu i prolazu Matice hrvatskih obrtnika, Akademiji likovnih umjetnosti i tunelu Grič. Lampicama će ukrasiti i četiri lokacije na Gornjem gradu, odnosno Markov trg, Park Bele IV., plato Gradec i zapadni dio Strossmayerovog šetališta, a na ulicama metropole stajat će predimenzionirane tradicionalne igračke, što je glavna tema ovogodišnjeg Adventa.
– Posjetitelje će dočekati igračke koje su se proizvodile upravo na području Zagreba, bilo da je riječ o klasičnim Disneyevim junacima iz tvornice Biserka ili pak plišancima iz Vavrine radionice – poručili su iz Turističke zajednice. Osim u stvarnosti, moći će se gledati i u virtualnom svijetu, uz pomoć aplikacije Equinox XR u sklopu koje se otvaraju kutije ovisno o lokacijama u centru kojima se prolazi, a darovi s igračkama koje su mnoge dočekale ispod božićnog drvca otvaraju se dodirom ekrana.
Glavna je okosnica ovogodišnjeg Adventa i to da je održiv, zelen i “hibridan”, odnosno da će se dio manifestacije odvijati i online, a Turistička je zajednica fleksibilno složila program tako da se, u slučaju pogoršanja situacije s koronom i pooštravanja mjera, koncerti ili predstave mogu u svakom trenutku prebaciti u digitalan oblik. Poseban je naglasak na kulturno-glazbenim događanjima pa će se tako tijekom 40 dana u 14 programa održati 129 koncerata, a 11. i 12. prosinca, među ostalim, na Jelačićevu trgu pjevat će klape iz Omiša. Muzeji i hoteli će imati posebne adventske programe, Gavella predstave u tunelu Grič, a projekt Ilica: Q’art blagdansko izdanje. Najavljeni su i novi programi: Advent u Ladu, Christmas Garden u Akademiji likovnih umjetnosti, Adventovo na Katarincu...
Promocija na 16 tržišta
– Na Zrinjevcu nas očekuje 13 koncerata poznatih hrvatskih izvođača, i to svakog petka, subote i nedjelje – rekla je M. Bienenfeld i dodala da će nastaviti i s projektom Svjetlost Adventa u sklopu kojeg s odabranim institucijama na Gornjem gradu ukrašavaju njihove prozore u blagdanskom duhu. Strance ekipa iz Turističke zajednice privlači promotivnim kampanjama na više od 16 tržišta, a osmislili su i poseban kutak u sklopu svjetske izložbe EXPO Dubai.
– Ostvarili smo i suradnju s Croatia Airlinesom, Turkish Airlinesom i HŽ Putničkim prijevozom, s kojima smo osigurali posebne cijene karata – istaknula je Martina Bienenfeld.
Pa ovi se ne znaju ni prekrižiti, pojma nemaju što je Advent,i oni će to organizirati buaha.