Udruge Zelena akcija i Pravo na grad jutros su, uoči tematske sjednice o urbanizmu, pred zagrebačkom Gradskom skupštinom predstavili rezultate istraživanja kojima su potkrijepili svoje tvrdnje da ih većina građana podržava u akcijama protiv uzimanja javne površine za gradnju rampe u Varšavskoj ulici. Traže da se zaustave radovi dok se ne završe svi sudski postupci vezani uz projekt Cvjetni Tome Horvatinčića.
- Da je prije u Skupštini bilo rasprave o razvoju grada, ne bismo sada imali problema s Varšavskom. Ne možemo imati garaže u središtu i širiti pješačke zone jer garaže navlače automobile i stvaraju gužve, a time se usporava i javni prijevoz. Mi se zalažemo za garaže na obodu središta grada - kazao je Tomislav Tomašević, predsjednik Zelene akcije.
Rezultati ankete na uzorku od 511 ispitanika pokazali su da 76 posto građana nije za ustupanje Varšavske za gradnju garaže, a samo 15 posto je za. Čak 83 posto ispitanika zalaže se za pješačku zonu u središtu grada, dok ih 17 posto priželjkuje podzemne garaže. Akcije udruga Zelene akcije i Pravo na grad, kojima se zalažu da Varšavska ostane pješačka zona, podržava 86 posto ispitanih, a protivi im se 10 posto. Istraživanje je proveo GFK centar za istraživanje tržišta, a naručitelj je zagrebački ured Heinrich Boll Sticfung.
Teodor Celakoski iz Prava na grad kazao je da javno mišljenje nije moguće kupiti te da javni interes, kojim je proglašena rampa u Varšavskoj, nije moguće utvrditi bez sudjelovanja građana.
Najbitnija star je da od sada grad štedi po pola milijuna kuna godišnje zato jer ne mora placati parazite iz zelene akcije. Mislim da nije stvar ukusa imati aute na plocnicima umjesto u podzemnim garažama nego stvar zdravog razuma.