Položiti vozački ispit prije desetak dana u školi najdugovječnijeg zagrebačkog instruktora koštalo je 5600 kuna. No nakon 1. siječnja cijena je 1200 kuna manja. U maloj autoškoli Semafor u Dubravi Dragutin Tončić na to se odlučio kako bi što većem broju Zagrepčana omogućio da lakše dođu do vozačke dozvole B kategorije.
Moguće i poskupljenje
- Evo, baš jučer upisao se prvi čovjek po toj cijeni. Polijepili smo po kvartu plakate da smo snizili cijene, daljnji odjek tek ćemo vidjeti - kaže Dragutin Tončić. Sniženje cijene, dodaje, može si priuštiti jer automobil u kojem podučava buduće vozače vozi na plin, a sam i predaje u vlastitu prostoru. No nada se da će tim potezom privući više polaznika od dosadašnjih dvjestotinjak koliko ih je znao imati u godinu dana. U cijenu od 4400 kuna, koliko sad košta ispit za vozača, ulazi 30 sati predavanja prometnih propisa te 35 sati vožnje, a dodatnih 1200 kuna plaća se za liječnički pregled, nastavu iz prve pomoći te potom polaganje ispita, kao i ispit kojim se provjerava znanje propisa i vožnje. Iznos raste ako se nešto od toga ne položi iz prve.
- Posao posljednjih desetak godina ide sve lošije, možda sad krene bolje. Nekad sam imao jedinu autoškolu u Dubravi, sada ih ima 13 - kaže Dragutin Tončić, koji je jedan od rijetkih u gradu koji je snizio cijene. Od nove godine, naime, na snagu su stupile promjene prometnih propisa vezanih uz izmjene Zakona o sigurnosti prometa na cestama, prema kojima se Hrvatska morala uskladiti s pravilima EU. Izmjene su obuhvatile i autoškole, koje po novom mogu poslovati prema tržišnom modelu, bez države kao regulatora. I dok su u drugim gradovima autoškole povisile cijene, i to za 700 kuna, u Zagrebu se najavljivalo da će one pasti zbog velike konkurencije. No većina autoškola cijene nije ni dizala ni spuštala, ali neke najavljuju poskupljenje.
- Koliko god bih volio da možemo sniziti cijene, nažalost, zbog dodatnih troškova, neizbježno je da ćemo ih morati povisiti. Govori se da će sve škole morati imati simulator vožnje, koji košta 15.000 eura.
Mi privatnici morat ćemo sami u to uložiti, a HAK je svojim autoškolama nabavio simulatore. Pravilnici nisu dobro usklađeni s europskim standardima - kaže Vladimir Bitanga iz autoškole Europa.
Cijena goriva viša za 46 posto
Simulator je jedan od aduta autoškole Autokluba Siget, koju promoviraju kao najpovoljniju u gradu, a cijena iznosi 5695 kuna.
- Ista je kao i prošle godine, no smatramo da je najpovoljnija zbog dodatnih načina učenja. Uz simulator, polaznici mogu učiti na autu s automatskim mjenjačem - kaže Helena Rimac, zamjenica direktora autoškole, dodajući da puno čimbenika utječe na formiranje cijene - od mijenjanja voznog parka, održavanja vozila, plaća instruktora do goriva, kojemu je cijena u posljednjih deset godina porasla za 46 posto.
Pogledajte i galeriju najgore parkiranih automobila:
lječnički, prva pomoč i ispiti da koštaju 1200kn-ko je tu lud, kaj ih šalju na magnetnu reuonanciju, kad sam ja išo, lječnički je bio 200-300 kn ,pp 100-200, i svi ispiti 200kn