Između dva kioska na južnoj strani Trga bana Jelačića, na broju 15 c, nalazi se prolaz. Ako prođete tim prolazom, vidjet ćete niz parkiranih automobila. Sve je u redu, osim što tamo nitko nema dozvolu za parkiranje motornih vozila. No, dvorištem se ipak koristi za parkiranje.
– Zbog toga roditelji teško dovoze djecu u našu udrugu, a jako je teško obavljati i redovitu opskrbu – govori nam Josip Braco Pill, predsjednik humanitarne udruge BK Velebit koja prostorije ima upravo u tom dvorištu.
I ništa se nije dogodilo
– I sami smo odustali od parkiranja samo da bismo olakšali dolazak brojnoj djeci koja provode korisno vrijeme u našoj udruzi. No, ovdje se i dalje parkira, a prostor koji ostaje jedva je dostatan da se dođe pješice, a kamoli autom. Imali smo i rampu, no potrgali su nam je. A mi ugošćujemo i djecu s posebnim potrebama – govori Pill pokazujući i jedan dokument.
No, ovdje se i dalje parkira, a prostor koji ostaje jedva je dostatan da se dođe pješice, a kamoli autom. Imali smo i rampu, no potrgali su nam je
– U rukama držim dokument s potpisom samog gradonačelnika Bandića kojim on osobno zabranjuje parkiranje u našem dvorištu. Nema rezultata, a od parkiranja zanimljivije mi je to što se do dvorišta dolazi preko pješačke zone – kaže Pill. Pismo koje nam je dao na uvid zapravo je upit gradskog skupštinara Tomislava Stojaka.
– Isto sam pitanje postavio još lani. Ništa se nije dogodilo. Nakon brojnih upita građana postavio sam pitanje opet, no koliko vidim, ponovno se ništa nije dogodilo – govori Stojak.
Tko smije, a tko ne smije
Situacija je eskalirala proteklog vikenda kada je na emisiji Radio Sljemena Moj firtl tema bila upravo sporno dvorište.
– U tom odgovoru jasno se kaže kako je izdavanje dozvola za parkiranje motornih vozila u tom dvorištu obustavljeno, da dozvola nije više izdavana nikome. Među ostalim, i zbog međusobnih problema građana koji su tamo parkirali. Međutim, tamo se i dalje parkiraju – kaže nam Stojak.
Poseban je problem što se do dvorišta može doći samo kroz pješačku zonu, za što je potrebna posebna dozvola. Odgovore je pokušao ponuditi Tihomir Barišić iz Gradskog ureda za promet.
– Grad Zagreb nema ovlasti kontrolirati promet kroz pješačke zone, već isključivo MUP. Parkiranje kontroliraju prometni redari, no ne i u tom dvorištu – rekao je otprilike Barišić. Pitanje je i tko kontrolira (ne)korištenje dozvola ako ne Grad Zagreb koji ih izdaje. Barišić je dodao da Grad nije nadležan, a dozvole su ukinute jer se građani nisu mogli dogovoriti tko se smije parkirati. Kamera nema, a očito ni načina da se kontrola uspostavi jer za nju, kako se ispada, nitko od nadležnih i nije zainteresiran.
Ha ha pa ovaj pill je bil u jako dobrim odnosima sa gradonacelnikom pa su se nekaj posvadili a o tom se prolazu godinama prica a i tam je jedna od baza gradonacelnika koja malo ima malo nema terasu al to je slucajnost kaj ne?