O pismu koje pomno slaže za Vladu, o otpadu koje detaljno razvrstava ispred svog stana, o tržnici Dubec, malo i o svojoj supruzi, ali bome i o bageru. Čekao je jučer gradonačelnik Milan Bandić posljednju minutu svoje presice uoči sjednice Gradske skupštine, ali da se pohvali, priliku nije mogao propustiti. Iskaznica je “v žepu”, on je – bagerist!
Start je sutra u 11 sati
– Jutros sam položio ispit, ali neću vam sad pokazivati dozvolu, to ću u petak na otvaranju radova na žičari – rekao je jučer Bandić, dodajući kako, eto, nije ipak on “toliko mlad da pokazuje sve odjednom”. Zgodno što se baš na mlade dane referirao, a opet možda i nekako logično jer je upravo za izradu iskaznice za bagerista, koju je na kraju ipak pokazao, gradonačelnik odlučio dati svoju fotografiju iz proljeća 2005. godine.
Nije mu tada bilo ni punih 50, za razliku od današnje 63, pa za iskaznice kojim se potvrđuje stručno osposobljavanje očito ne vrijedi ona kao kod izrade, primjerice, osobnih karti, da fotografija ne smije biti starija od šest mjeseci. Nije da ih Bandić nema dovoljno, fotka ga se svakodnevno, ali imidž s tek pokojom sijedom u kosi i bradi očito mu se sviđa jer njeguje ga još uvijek i na službenoj internetskoj stranici Grada, gdje je njegova biografija predstavljena upravo uz fotografiju koja se nalazi sad i na zelenoj bagerističkoj iskaznici. Zaradio ju je prvi čovjek metropole u Zavodu za istraživanje i razvoj sigurnosti (ZIRS), odnosno u tamošnjoj Ustanovi za obrazovanje odraslih u Vukovarskoj, a osim što je morao pokazati vještinu na stroju pa na završnom ispitu, između ostalog, “iskopati zemljani materijal”, trebao je položiti i teorijski dio koji se uglavnom sastojao od pitanja iz zaštite na radu.
Sutra u 11, barem je tako plan, sjest će tako Milan Bandić na stroj i započeti s radovima na gradnji sljemenske žičare. Već prije rekao je kako će zatražiti “najveći bager u Hrvatskoj”, a hoće li mu iz GIP Pionira, koji radi žičaru, omogućiti baš takav, tek će se vidjeti. U svakom slučaju, na Gračanskom dolju bageri su od prošlog petka jer se polako počeo pripremati teren kod tunela kako bi sve bilo spremno za svečani početak radova. Oko Dolja kopat će se do sredine travnja, a onda će se intenzivno krenuti i na ostatak buduće trase. Ono što su tamošnji stanovnici već primijetili jest nemogućnost prolazaka pješacima jer, iako je za automobile predviđen obilazni smjer, pješacima se zauzeo pločnik te prolaza za njih nema. Podsjetimo, prije tjedan dana potpisan je ugovor o radovima na žičari između Grada i GIP Pionira, a rok koji tvrtka ima da u promet pusti gondole za Sljeme jest 15 mjeseci.
Obećanja stara kao i slika
U svibnju 2021. očekuje se, tako, da će se prvi putnici na vrh Medvednice voziti u projektu sveukupne vrijednosti oko 500 milijuna kuna. Sama izgradnja stajat će 375 milijuna, a platilo se već rušenje stare trase, projekt nove žičare, ali i izrada gondola. U njih stat će sad po deset ljudi, bit će ih sveukupno 84, a trasu od četiri i pol kilometara prevaljivat će u 16 i pol minuta. Sedam je to minuta manje nego je do Sljemena trebalo staroj žičari, koja je u promet puštena u srpnju 1963. godine. Zatvorena je u lipnju 2007., nakon što se pokvario elektromotor te se procijenilo da ga se ne isplati popravljati, već će se žičara potpuno obnoviti. Obećanja o tome traju, tako, otprilike isto koliko gradonačelnik koristi fotografiju koju će imati u džepu kad počne radove na trasi.
Pogledajte video: Zašto gore automobili u Zagrebu
pa zapravo to bi jedino i trebao raditi obzirom na šk.spremu