Ako nije na Facebooku, nije se ni dogodilo – kaže tako današnja mladež, a čuo je to, čini se, i gradonačelnik Milan Bandić, koji je putem društvenih mreža Zagrepčanima odlučio objasniti u kojoj su fazi gradski strateški projekti.
Dozvole, ali nepravomoćne
Upravo se tako i zove grupa, 'Strateški projekti - informacije', a u njoj je zasad tek tridesetak ljudi i šest glavnih projekata. Nema, izgleda, previše interesa za Bandićeve informacije, a jedan od razloga vrlo je vjerojatno i činjenica da bi predstavljeni strateški projekti mogli prije dočekati grozd na vrbi nego realizaciju. Ali kako gradonačelnik zna moderne izreke, čini se da se drži i one stare 'tko žuri, polomi noge', pa si je za neke od tih megaprojekata uzeo i više od petnaest godina. Ali krenimo redom. Most Jarun i most Bundek prvi su na listi gradonačelnikovih prioriteta, a da su se na njoj već nalazili, dokazuje činjenica se za onaj Jarunski, objašnjava sam gradonačelnik, ove godine produljivala lokacijska dozvola kako bi se krenulo u rješavanje imovinskopravnih odnosa na trasi mosta. Podsjetimo, 40-ak milijuna eura vrijedan projekt aktualan je bio 2011. godine kad je prvi put za njega izdana lokacijska, a tvrdili su tada u Gradu, izrađuje se i parcelacijski elaborat. U 2018. u istoj su fazi radova, a u njoj bi, sudeći po informacijama iz Bandićeve grupe, mogli ostati još neko vrijeme.
– Do izgradnje mosta i pristupnih prometnica doći će nakon što se ishode građevinske dozvole i osiguraju financijska sredstva za građenje – rok je to koji si je zadao gradonačelnik, koji je ove godine, pohvalio se, ishodio i lokacijske dozvole za produžetak Šarengradske. Nepravomoćne, doduše, ali stigne se jer projekt je to star tek petnaestak godina.
– Nakon ishođene pravomoćne lokacijske dozvole, započet će se s izradom parcelacijskog elaborata, a onda i elaborata procjene tržišne vrijednosti nekretnina na trasi – kažu u Gradu, pa dodaju kako će se s otkupom tih objekata početi, naravno, 'kada za to budu osigurana financijska sredstva'. Ista dinamika predviđena je i za produžetak Ulice Črnomerec od Ilice na sjeveru do Jadranske avenije ne jugu, za koju se trenutačno izrađuje idejni projekt.
Radnička do 1. studenog
– Za dionicu od Horvaćanske do Baštijanove u tijeku je izrada idejnog projekta. Ova dionica uključuje izgradnju nadvožnjaka na Zagrebačkoj aveniji i tramvajske pruge kojom će se Remiza u Ozaljskoj ulici povezati s Horvaćanskom cestom. Zahvat uključuje i rekonstrukciju Ozaljske ulice, od Fallerova šetališta do Puljske ulice te novu organizaciju autobusnog terminala na Fallerovu šetalištu – objašnjava se u gradonačelnikovoj Facebook grupi projekt koji je posljednji put aktualiziran prije deset godina. A kad je već riječ o novim prugama, dotaknuo se Grad i one od Kvatrića do Kosnice, na kojoj su radovi trebali početi na jesen prošle godine. Njen završetak, podsjetimo, Bandić je, prilikom najave izgradnje, obećao do sredine 2019. godine, a sad kaže kako se u prvim mjesecima te godine očekuje tek početak radova. Kad će oni završiti, nije poznato. Baš kao ni oni na remetinečkom rotoru koji su, prema najavi gradonačelnika, trebali početi 'u veljači, a najkasnije u travnju 2018.'.
– Dana 19. veljače ishođena je građevinska dozvola, koja još nije pravomoćna. U tijeku je izrada ugovora s izvođačem radova. Također su u tijeku koordinacijski sastanci sa sudionicima u izgradnji, a vezani za početak pripremnih radova za građenje – objasnio je sad gradonačelnik, ali barem okvirno o početku radova na rotoru nije se izjasnio. Zna, međutim, zato da će Radnička biti gotova do 1. studenog ove godine.
– U tijeku su radovi na četvrtoj etapi vrijedni oko 137 milijuna kuna. U prethodne tri etape, od Slavonske, preko Kanalskog puta do nadvožnjaka, izgrađen je najveći dio prometnice – kaže Bandić u Facebook grupi.
pioniru i omladincu matanu mikiju strateški projekt je kao izbjeći remetinec pod svaku cijenu ili sljedi povratak rodnoj grudi ( bijeg kao i zemo kutle )