Ured za promet neustavnim je ocijenio “tajni prijedlog” izmjene odluke o parkiranju na gradskim prometnicama koji je najavio Davor Bernardić, predsjednik zagrebačkog SDP-a. Razlog neustavnosti jesu prevelike ovlasti koje idu na račun i Zagrebparkingu!
Bernardiću je sada krivo Ministarstvo unutarnjih poslova. Tvrdi kako su upravo iz ministarstva, odnosno Policijske uprave zagrebačke, procurili njegovi dokumenti koji su onamo proslijeđeni na stručno razmatranje.
– Pitao sam Jelavića (pročelnika gradskog Ureda za izgradnju i promet) kako su došli u posjed odluke. Jer, indikativno je da su odluku dobili, a mi smo je službeno poslali jedino MUP-u. Stoga Grad na legalan način nije mogao dobiti naš prijedlog odluke – kazao je Bernardić te dodao da odluka nije mogla procuriti iz njegovih vlastitih redova.
Iz policije poručuju da je, pošto se radi o prometnoj problematici ostvaren kontakt sa nadležnim gradskim tijelom što je uobičajena praksa.
Vjeruje suradnicima
– Klubovi zastupnika su institucije unutar predstavničkog tijela svih građana, Skupštine, i Policijska je uprava dužna očitovati se u zakonskom roku o svakom prijedlogu. Dosadašnja praksa pokazuje da su svi prijedlozi koji su dolazili iz gradske uprave bili rješavani u 24 sata, dok ova naša suglasnost još nije ishođena – nastavio je kritizirati Bernardić.
Ali, na ilegalnosti je upozorio i prozvani Davor Jelavić. Njegov je Ured prijedlog socijaldemokrata ocijenio neustavnim i utvrdio da se radi o pogodovanju Zagrebparkingu na štetu gradskog proračuna. Tako u stručnoj analizi “tajnog” SDP-ova prijedloga o novim zonama i cijenama za sve zone stoji da je Grad Zagreb izravno odgovoran za poslove koji neposredno ostvaruju potrebe građana, a osobito poslove komunalne djelatnosti i prometa. “Bitna pitanja iz samoupravnog djelokruga po prijedlogu sada preuzima Zagrebparking i time vodi prometnu politiku Grada, što je u suprotnosti s Ustavom i Zakonom.” Krše se, smatraju u Jelavićevu Uredu, i Statut i Poslovnik Gradske skupštine, jer prijedlog nije poslan Milanu Bandiću na razmatranje, što je dužan učiniti predsjednik Skupštine.
Prevelike ovlasti
Na parkiralištima Grad je prošle godine zaradio gotovo 10 milijuna kuna, a u prvoj polovici 2011. više od četiri milijuna kuna. Vlast upozorava kako bi se taj novac, po odluci SDP-a, slijevao u podružnicu ZG parking. A ta bi podružnica preuzela i brigu o organizaciji raznih manifestacija na javnim parkiralištima, kao i o izdavanju dozvola za izgradnju objekata ili terasa kafića na parkiralištima. “Cijene naknade korištenja javne površine određuje gradonačelnik. Stoga nema osnove da se građanima određuje naknada i da tu istu plaćaju u korist Zagrebparkinga, a ne u korist proračuna. Očito je da je namjera predlagatelja pogodovanje Zagrebparkingu”, stoji u internom dokumentu Ureda za promet. Podsjetimo, predsjednik zagrebačkog SDP-a i saborski zastupnik D. Bernardić predstavio je “cjelovito rješenje” pitanja parkirališta. Napomenuo je i da traži da o cijenama i načinu naplate parkiranja u suradnji sa Skupštinom odlučuje Zagrebparking.
Ima još primjera nepoštovanja zakona o sigurnosti prometa u gradu Zagrebu od strane policije - Križanje Trg Petra Krešimira IV. - ulica kraljice Jelene - parkirna mjesta unutar raskrižja, toliko očito da čak i policijsko vozilo mora prelaziti punu liniju vodoravne signalizacije u samom raskrižju kako bi uopće mogli skrenuti desno. Južna strana Masarykove, između HNK i Gundulićeve je zabranjena za zaustavljanje i parkiranje, obilježena žutom crtom, a stalno je puna parkiranih vozila. Da stvar bude apsurdnija ispred križanja su sad postavili ogradu \"ljetne terase\" pa tako smanjili vidljivost križanja i desnog skretanja iz Masarykove u Gundulićevu. Još smiješnije što se mora skretati iz srednje trake, a ne iz najbliže, južne, kako to određuje zakon o sigurnosti prometa. U nepoštovanju zakona o sigurnosti prometa \"prednjači i hoto grupa koja je zacrtala parkiralište preko \"zebre\" na Zrinjevcu unutar križanja s Boškovićevom.