Ideja za pohvalu

Biciklistima prilagodite tračnice Samoborčeka i uz stazu dajte sadržaje

Foto: Sindikat biciklista
Sindikat biciklista
Foto: Sindikat biciklista
Sindikat biciklista
Foto: Sindikat biciklista
Sindikat biciklista
Foto: Sindikat biciklista
Sindikat biciklista
12.02.2018.
u 08:46
Sindikat biciklista i Društvo arhitekata Zagreba dali su zanimljiv prijedlog kako povezati metropolu sa susjednim Samoborom
Pogledaj originalni članak

Htjeli su pridonijeti očuvanju najveće zelene površine na Trešnjevci, livade između Trakošćanske i Selske, kojom je nekada prolazila ruta legendarnog Samoborčeka. Odlučili su stoga iz Sindikata biciklista predložiti izgradnju deset kilometara duge biciklističke i memorijalne rute istom trasom.

Sigurna vožnja i za djecu

U suradnji s Društvom arhitekata Zagreba, osmislili su idejno rješenje koje su predočili stanovnicima. Bore se da se “dnevni boravak Trešnjevke”, kako zovu veliku livadu, ne betonira, a tijekom vikenda organizirali su okupljanje ne bi li od svojih susjeda prikupili što više sugestija o uređenju i namjeni tog zelenog pojasa. A ideja Sindikata biciklista kod mnogih je prizvala sjećanja na vremena kad se vlakom odlazilo na izlet u Samobor.

– Stara željeznička pruga po kojoj je svojedobno vozio Samoborček idealna je prilika za realizaciju biciklističke magistrale koja bi povezivala zapadni i središnji dio grada, a koja bi se nastavljala na druge magistralne smjerove prema Samoboru i Sloveniji, odnosno Zaprešiću i Hrvatskom zagorju. Ovime bi se omogućio ugodan, brz i siguran način da se biciklom stigne u središte grada, čime bi se rasteretio automobilski promet u zapadnom dijelu grada. U gradskim je četvrtima kroz koje prolazi predložena ruta oko 150.000 stanovnika -–kaže Vladimir Halgota iz Sindikata biciklista, dodajući da odvojenost od motornog prometa osigurava sigurnu vožnju pogodnu i za djecu.

Uredili bi i suvenirnice

Predlažu da se uz rutu, koju bi krajobrazno i rekreativno uredili, osmisle i novi atraktivni sadržaji, poput restorana koji bi se smjestio u “srebrnoj strijeli”, kako su odmilja zvali dizelom pogonjeni vlak napravljen od aluminija, koji je prugom vozio od 1959. do 1979.

– Taj vlak trune na Ranžirnom kolodvoru i obrastao je u raslinje, a ovako bi dobio nov sadržaj. Mogle bi se jednako tako urediti i suvenirnice – kaže Halgota. Razmišljali su i o načinima financiranja, pa su predložili da se cijeli projekt, čija je vrijednost 10 milijuna eura, prijavi i na fondove 
EU.

Foto: Žarko Bašić/PIXSELL
Gradonačelnik Milan Bandić jutros je obilježio Međunarodni dan zimskog bicikliranja
Foto: Žarko Bašić/PIXiSELL
Biciklom je stigao na posao i podržao akciju
Foto: Žarko Bašić/PIXiSELL
Inicijativa je pokrenuta 2013. u Kanadi kao prijateljsko natjecanje među gradovima i zemljama svijeta
Foto: Žarko Bašić/PIXiSELL
Održava se svake godine drugog petka u veljači, već proteklih 5 godina
Foto: Žarko Bašić/PIXiSELL
Hrvatska drži čvrsto 4. mjesto u ukupnom poretku zemalja koje sudjeluju u Međunarodnom danu zimskog bicikliranja
Foto: Žarko Bašić/PIXiSELL
Foto: Žarko Bašić/PIXiSELL
Foto: Žarko Bašić/PIXiSELL

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 6

VI
Vito
09:28 12.02.2018.

AutorPetra Balija Ideja za pohvalu Biciklistima prilagodite tračnice Samoborčeka i uz stazu dajte sadržaje Sindikat biciklista i Društvo arhitekata Zagreba dali su zanimljiv prijedlog kako povezati metropolu sa susjednim Samoborom 12. veljače 2018. u 08:46 0 komentara 22 prikaza ::: Znadete li zbog čega nitko od 22 čitatelja nije htio komentirati??? __ Zato što je to pravo "lapradnje u prazno". __ Da ste stvarno vrijedna novinarica, pronašli bi članke u kojima se od 1980.g. pa do danas laprda o stvaranju biciklističke staze između Zagreba i Samobora po trasi Samoborčeka. __ Nakon što su odbili na tom prostoru izgraditi željeznički "poligon" za ispitivanje magleva kojeg su Nijemci predložili kao idealnu trasu dugu oko 23 km, "lokalne vlasti" i "grad Zagreb" planirali su izgraditi biciklističku strazu. __ "Večernji list" je tako do "oslobođenja" bio pokrovitelj "biciklijade" od Zagreba do Samobora, do bazena "Šmidhen". __ I to je na kraju sadašnji "gradonačelnik" uspio uništiti laprdanjem o "sigurnosti u prometu" kako bi skrenuo pozornost da uopće ne zna voziti bicikl i da mu je to stvarno mučenje koje mora trpjeti iz političkih razloga. __ Tako da se "ideja za pohvalu" i praktički pretvorila u "svoj plagijat" već prije otprilike 20 -tak godina, od kad su rutu "biciklijade" pretvorili u rutu "bi ne bi jade" između dva kvatra na istoku i jugu pored Zagreba, a isto pod pokroviteljstvom "večernjaka" - od maksimirskog stadiona do Bundeka, kako se "gradonačelnik" ne bi osramotio

DU
Deleted user
14:57 12.02.2018.

Budući da se Samoborček, nažalost, očito neće vratiti u promet, bilo bi lijepo urediti biciklistima i rolerima i ostalim vozilima bez motora na dva kotača, stazu. Bolje nego da uz trasu bivše pruge, kao npr, u dijelu gdje je presijecala Zagorsku ulicu i protezala se dalje uz Tomislavovi, raste drač, pojavljuju se skladišta, kamionska parkirališta, odlagališta starih vozila - ukartko, izgled najmračnijih i opasnih četvrti Bronxa

VI
Vito
09:53 12.02.2018.

Predlažu da se uz rutu, koju bi krajobrazno i rekreativno uredili, osmisle i novi atraktivni sadržaji, poput restorana koji bi se smjestio u “srebrnoj strijeli”, kako su odmilja zvali dizelom pogonjeni vlak napravljen od aluminija, koji je prugom vozio od 1959. do 1979. ::: Jedino dobro ovog "sindikata" je objavljivanje lokacije starog aluminija bez nadzora - "zapečatili" mu sudbinu - cigani će se brzo snaći i raskomadati ostatke aluminijskih tabli koje još "egzistiraju" na toj olupini __ (Wikipedija) Radilo se tada o jednom od prvih vlakova u svijetu kojemu su i glavni nosivi dijelovi bili izgrađeni od aluminija. __ Bilo ih je najmanje četiri, a ostao samo jedan, očito čisto slučajno., jer je "nepisano pravilo" "gradonačelnika" & co. uzništi povijest Zagreba i Hrvatske. __ Tako se na ranžirnom kolodvoru nalaze i parne lokomotive koje su "pisale povijest", a sad ih "jede hrđa", ako bi dobro služile i kao turistička atrakcija.