Htjeli su pridonijeti očuvanju najveće zelene površine na Trešnjevci, livade između Trakošćanske i Selske, kojom je nekada prolazila ruta legendarnog Samoborčeka. Odlučili su stoga iz Sindikata biciklista predložiti izgradnju deset kilometara duge biciklističke i memorijalne rute istom trasom.
Sigurna vožnja i za djecu
U suradnji s Društvom arhitekata Zagreba, osmislili su idejno rješenje koje su predočili stanovnicima. Bore se da se “dnevni boravak Trešnjevke”, kako zovu veliku livadu, ne betonira, a tijekom vikenda organizirali su okupljanje ne bi li od svojih susjeda prikupili što više sugestija o uređenju i namjeni tog zelenog pojasa. A ideja Sindikata biciklista kod mnogih je prizvala sjećanja na vremena kad se vlakom odlazilo na izlet u Samobor.
– Stara željeznička pruga po kojoj je svojedobno vozio Samoborček idealna je prilika za realizaciju biciklističke magistrale koja bi povezivala zapadni i središnji dio grada, a koja bi se nastavljala na druge magistralne smjerove prema Samoboru i Sloveniji, odnosno Zaprešiću i Hrvatskom zagorju. Ovime bi se omogućio ugodan, brz i siguran način da se biciklom stigne u središte grada, čime bi se rasteretio automobilski promet u zapadnom dijelu grada. U gradskim je četvrtima kroz koje prolazi predložena ruta oko 150.000 stanovnika -–kaže Vladimir Halgota iz Sindikata biciklista, dodajući da odvojenost od motornog prometa osigurava sigurnu vožnju pogodnu i za djecu.
Uredili bi i suvenirnice
Predlažu da se uz rutu, koju bi krajobrazno i rekreativno uredili, osmisle i novi atraktivni sadržaji, poput restorana koji bi se smjestio u “srebrnoj strijeli”, kako su odmilja zvali dizelom pogonjeni vlak napravljen od aluminija, koji je prugom vozio od 1959. do 1979.
– Taj vlak trune na Ranžirnom kolodvoru i obrastao je u raslinje, a ovako bi dobio nov sadržaj. Mogle bi se jednako tako urediti i suvenirnice – kaže Halgota. Razmišljali su i o načinima financiranja, pa su predložili da se cijeli projekt, čija je vrijednost 10 milijuna eura, prijavi i na fondove EU.
AutorPetra Balija Ideja za pohvalu Biciklistima prilagodite tračnice Samoborčeka i uz stazu dajte sadržaje Sindikat biciklista i Društvo arhitekata Zagreba dali su zanimljiv prijedlog kako povezati metropolu sa susjednim Samoborom 12. veljače 2018. u 08:46 0 komentara 22 prikaza ::: Znadete li zbog čega nitko od 22 čitatelja nije htio komentirati??? __ Zato što je to pravo "lapradnje u prazno". __ Da ste stvarno vrijedna novinarica, pronašli bi članke u kojima se od 1980.g. pa do danas laprda o stvaranju biciklističke staze između Zagreba i Samobora po trasi Samoborčeka. __ Nakon što su odbili na tom prostoru izgraditi željeznički "poligon" za ispitivanje magleva kojeg su Nijemci predložili kao idealnu trasu dugu oko 23 km, "lokalne vlasti" i "grad Zagreb" planirali su izgraditi biciklističku strazu. __ "Večernji list" je tako do "oslobođenja" bio pokrovitelj "biciklijade" od Zagreba do Samobora, do bazena "Šmidhen". __ I to je na kraju sadašnji "gradonačelnik" uspio uništiti laprdanjem o "sigurnosti u prometu" kako bi skrenuo pozornost da uopće ne zna voziti bicikl i da mu je to stvarno mučenje koje mora trpjeti iz političkih razloga. __ Tako da se "ideja za pohvalu" i praktički pretvorila u "svoj plagijat" već prije otprilike 20 -tak godina, od kad su rutu "biciklijade" pretvorili u rutu "bi ne bi jade" između dva kvatra na istoku i jugu pored Zagreba, a isto pod pokroviteljstvom "večernjaka" - od maksimirskog stadiona do Bundeka, kako se "gradonačelnik" ne bi osramotio