Miču i olupine s ulica

Jeste li čuli za automobilski Mirogoj? Bili smo na posljednjem počivalištu za limene ljubimce

storyeditor/2023-08-31/PXL_280823_102628412.jpg
Foto: Lovro Domitrovic/PIXSELL
Zagreb: Deponij automobila Zagrebparkinga na Velesajmu
Foto: Lovro Domitrovic/PIXSELL
Zagreb: Deponij automobila Zagrebparkinga na Velesajmu
Foto: Lovro Domitrovic/PIXSELL
Zagreb: Deponij automobila Zagrebparkinga na Velesajmu
Foto: Lovro Domitrovic/PIXSELL
Zagreb: Deponij automobila Zagrebparkinga na Velesajmu
Foto: Lovro Domitrovic/PIXSELL
Zagreb: Deponij automobila Zagrebparkinga na Velesajmu
Foto: Lovro Domitrovic/PIXSELL
Zagreb: Deponij automobila Zagrebparkinga na Velesajmu
Foto: Lovro Domitrovic/PIXSELL
Zagreb: Deponij automobila Zagrebparkinga na Velesajmu
Foto: Lovro Domitrovic/PIXSELL
Zagreb: Deponij automobila Zagrebparkinga na Velesajmu
Foto: Lovro Domitrovic/PIXSELL
Zagreb: Deponij automobila Zagrebparkinga na Velesajmu
Foto: Lovro Domitrovic/PIXSELL
Zagreb: Deponij automobila Zagrebparkinga na Velesajmu
Foto: Lovro Domitrovic/PIXSELL
Zagreb: Deponij automobila Zagrebparkinga na Velesajmu
Foto: Lovro Domitrovic/PIXSELL
Zagreb: Deponij automobila Zagrebparkinga na Velesajmu
Foto: Lovro Domitrovic/PIXSELL
Zagreb: Deponij automobila Zagrebparkinga na Velesajmu
Foto: Lovro Domitrovic/PIXSELL
Zagreb: Deponij automobila Zagrebparkinga na Velesajmu
14.09.2023.
u 11:50
Sudbina napuštenih limenih ljubimaca ovisi o procjeni vještaka pa idu ili u reciklažu ili u prodaju na dražbi, ali samo za dijelove. Vraćanje zatraži tek dva do tri posto vlasnika
Pogledaj originalni članak

Jeste li čuli za automobilski Mirogoj, jedno od posljednjih počivališta limenih ljubimaca na kojemu prije prodaje u dijelove ili reciklaže završavaju vozila ostavljena na zagrebačkim javnim površinama? Baš kao što je to nerijetko slučaj s kapacitetima gradskih groblja, i na deponiju Zagrebparkinga na oko pet tisuća kvadrata s istočne strane Velesajma mjesta kronično nedostaje jer mnoštvo je Zagrepčana, a nađe se i pokoji strani državljanin, koji se svog dotrajalog ili neželjenog automobila rješavaju tako da ga ostave na ulicama metropole.

Imali smo i brodove, skutere, bicikle

U takvim slučajevima u akciju kreću združene snage gradskog komunalnog redarstva, koje nakon uočavanja napuštenih automobila na javnim površinama izdaju naloge za uklanjanje, te Holdingove podružnice Zagrebparking, čiji operativci izlaze na teren i paukom ih odvoze na deponij. Kako smo doznali u Gradu, prije izdavanja naloga za premještanje redar provodi postupak utvrđivanja vlasnika te mu na vozilu ostavlja upozorenje da ga ukloni u roku od tri dana.

– Ako vlasnik nije poznat ili ako ga ne ukloni u roku, vozilo se temeljem naloga komunalnog redarstva premješta na deponij. Nakon toga samo mali broj vlasnika pokaže interes za preuzimanje vozila – kažu u Gradu, a dodaju i kako broj ostavljenih automobila varira iz godine u godinu.

Lani je tako s javnih površina na deponij Zagrebparkinga dovezeno 130 vozila, a samo do 24. kolovoza ove godine 120. A što se onda događa s tim autima? Kada vozilo stigne na deponij, prvi korak je, objašnjavaju u Gradu, da posebno povjerenstvo pri zagrebačkoj upravi pribavi procjenu vrijednosti od ovlaštenog sudskog vještaka koji potom gradonačelniku predlaže što bi s autom trebalo učiniti.

– Ako su troškovi zbrinjavanja veći od procijenjene vrijednosti, onda se ide na recikliranje. A ako je procijenjena vrijednost veća od troškova nastalih zbrinjavanjem, takva se vozila određuju za prodaju na javnoj dražbi. Prihod ostvaren od prodaje uplaćuje se u gradski proračun. Vlasnicima za koje se utvrdi odgovornost zbog ostavljanja neregistriranih i sličnih vozila na javnim površinama izdaju se obavezni prekršajni nalozi ili im se naplaćuju mandatne kazne – kažu u Gradu.

A da bismo vidjeli kako izgleda odvoženje auta s javne površine, zaputili smo se na teren s operativcima Zagrebparkinga. Dolazimo na njihovu polazišnu stanicu na Velesajmu, a ondje nas dočekuje Davor Bandov, voditelj Odjela za premještanje i blokiranje vozila.

– Svako vozilo koje zaprimimo ima svoju priču. Imamo slučajeva kada je vlasnik auta preminuo pa se nasljednici ne mogu dogovoriti tko će ga preuzeti i onda završi kod nas, a imamo i vozila firmi u stečaju. A osim automobila, imali smo i brodove, skutere, bicikle. Činjenica je da tek dva do tri posto vlasnika dođe po svoje vozilo nakon što ono završi na deponiju – govori Bandov. Koliko će čuvati neki automobil, dodaje, određuje njegova vrijednost jer, što je ona veća, više je licitacija.

– Takva vozila ne mogu se prodavati kako bi bila registrirana i vraćena na cestu, već samo za dijelove. A mnogi ne znaju i da željezo svog starog auta, žele li ga se riješiti, mogu prodati i time ponešto i zaraditi – napominje Bandov.

Preuzimanje uz plaćanje troškova

Krećemo s dvojicom zaposlenika Zagrebparkinga na zadatak po nalogu komunalnog redarstva. Treba pokupiti olupinu s parkirališta u Dubravi. Ali na pola puta stiže obavijest redara da je netko, usprkos tome što nije imalo kotače te je bilo devastirano iznutra, ipak maknuo vozilo. Auta koje treba ukloniti s javnih površina, umiruju nas operativci, ima i previše, stoga samo nekoliko ulica niže od prvotne lokacije stižemo po novo vozilo.

Ovoga puta nije riječ o olupini, već o, na prvi pogled, savršeno očuvanom Ford Mondeu, ali objašnjeno nam je kako već dugo vremena stoji, a vlasnik se nije oglašavao na upozorenja koja su komunalni redari ostavili na vjetrobranskom staklu. Kreće već dobro uvježbana procedura. Prvi korak je fotografirati vozilo te unijeti podatke u aplikaciju. Potom slijedi utovar, pri čemu jedan zaposlenik upravlja mašinerijom, a drugi pričvršćava i usmjerava vozilo prema pauku. Spretnim je operativcima za cijelu akciju trebalo svega desetak minuta. A kako nam objašnjavaju u Holdingu, po dolasku na deponij vozilo dobiva evidencijski broj, a onda valja pričekati i hoće li se vlasnik javiti da ga preuzme.

– Vlasnici koji pokažu interes preuzimaju svoje vozilo uz plaćanje troškova premještanja. Automobili koji su najkraće na deponiju su oni koje vlasnik preuzima dan ili dva nakon dovoženja, a najdulje ostaju vozila za koja se čeka uklanjanje iz raznih pravnih razloga, primjerice u slučaju ostavinske rasprave ili ako je stečajni upravitelj dodijelio vozilo u stečajnu masu – zaključuju u Holdingu.

VIDEO: Jak pljusak zahvatio je Zagreb u popodnevnim satima

 

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

PO
poluprovokator
11:01 14.09.2023.

Po broju šasije mogu pronaći i kontaktirati vlasnika i zatražiti plaćanje ili pristanak na zbrinjavanje. Zašto se preskače taj korak???

HE
Hecata
15:33 15.09.2023.

I uvijek se zaradi na tuđem, baš odvratno

PV
prcko.vita
10:32 14.09.2023.

To neće riješiti probleme prometa i infrastrukture 🅿️ u Zagrebu. Ja sam za to da ovaj gradonačelnik da neopozivu ostavku i da lijepo pusti taj posao ljudima koji su sposobni i spremni da naprave prave stvari za Zagreb.