Blagdanski Zagreb nudi sliku horora, a ne čarolije. Problem je u načinu upravljanja pješačkom zonom i poništavanja mjesta, u ovom slučaju prostora oko svih javnih plastika, što je pokazatelj vulgarne destrukcije grada i dokaz nepostojanja kulture prostora – komentirao je tako Saša Šimpraga, autor knjige “Zagreb, javni prostor” i voditelj platforme 1postozagrad, adventski sajam koji je jučer počeo u centru grada.
Blokirane skulpture
Osim što se i ove godine na brojnim štandovima i u adventskim kućicama može pronaći baš sve, od igle do lokomotive, mnogi su građani i stručnjaci komentirali da zbijene kućice neprimjereno zaklanjaju djela utjecajnih hrvatskih umjetnika.
Tako je Kožarićevo Prizemljeno Sunce jučer bilo gotovo neprimjetno pokraj velikih reklama i plavo-bijelih drvenih stolica štanda Zagrebačke frajle gdje se prodaju kobasice, vina, rakije, paprenjaci i ostale blagdanske delicije.
Na isti je način “nestao” i Kožarićev Crveni znak ispred hotela Dubrovnik.
– Zaklonjena je i skulptura “Razlistana forma” Vojina Bakića u Gajevoj. Blokirana je javna klupa i onemogućen je pristup sastajalištu. Kućice bi trebalo postavljati tako da se uvažava svrha i narav lokacije – poručio je Šimpraga.
Hrenovke i fritule pored šalica sa slikama glazbenih i filmskih zvijezda ili maski za mobitele, slatkiši, ukrasi za bor, kuhano vino i kobasice koje vise sa štanda samo su dio šarolike ponude ovogodišnjeg adventa u Zagrebu.
Više vole domaće
Cijene proizvoda nisu se bitno mijenjale u odnosu na lani, no neki su se potrudili i kreativnim idejama privukli građane jer kriza se, ističu, i te kako osjeti. – Nudimo hotdog Bruce Lee s blagim umakom i Chuck Norris s ljutim umakom. Građani su oduševljeni i Chuck se najviše kupuje – kazala je Martina Balen koja treću godinu ima kućicu na adventskom sajmu.
Petar i Petra Krhen ručno izrađuju ukrase za bor od domaćeg stakla. Najnovija su im ponuda ove godine kuglice u obliku likova iz bajki. Ne smetaju im, kažu, štandovi s kineskom robom jer, sudeći po zainteresiranosti, građani ipak više vole i kupuju domaće proizvode.
Tja, da novinari napišu kako je lijepo, onda bi građani uživali, ovako kada napišu da je ružno, onda građani samo pljuju. Tak je to. Zagrebačkim vlastima ne bi škodilo malo svratiti do Graza, Beča ili Munchena da vide kako je to tamo napravljeno (nema neke velike razlike, samo je možda standardizirano), a ne bi škodilo i da novinari malo posjete te gradove. A da ima i puno gorih štandova i sajmova, dovoljno je da malo posjete Italiju, pa da vide što znači natrpati trgove štandovima...