Malo hoće, malo neće. Krene u petoj brzini, no nakon nekoliko minuta počne zapinjati. Kad prođe pola sata, više uopće ne radi. Naime, u petak je 60 niskopodnih tramvaja i 58 autobusa ZET-a dobilo besplatni bežični internet, a u sljedeća od tri do četiri mjeseca besplatno surfanje trebalo bi biti moguće i u ostalim niskopodnim tramvajima te u 213 autobusa.
Na liniji broj 6, od Trga bana Josipa Jelačića do okretišta na Črnomercu i natrag, isprobali smo kako radi ZET-ov bežični internet. I dok isprva veza radi odlično, dulje korištenje dokazuje da surfanje izgleda poput vožnje pokvarenog automobila – krene, malo stane, opet krene i na kraju – “umre”.
Muke s Facebookom
Čekanje na tramvaj koji ima besplatan WiFi trajalo je samo nekoliko minuta jer je velika većina niskopodnih tramvaja opremljena tom opcijom. Samo spajanje na ZET-ov WiFi internet brzo je i jednostavno. Potrebno je, naime, samo stisnuti tipku spajanja na mrežu na iPhoneu ili Android pametnom telefonu, nakon čega sustav mobitela internet automatski preusmjerava na server ZET-a. Jedan klik prstom i veza je uspostavljena, uz upozorenje da se nakon pola sata korištenja potrebno spojiti iznova da bi se surfanje bezbrižno nastavilo.
Veza isprva funkcionira besprijekorno, a Facebook, YouTube, Viber, Instagram i web-portali reagiraju trenutačno. No, sreća i bezbrižno surfanje traju samo petnaestak minuta jer tada počinju prvi problemi. Video na Instagramu, naime, počne zapinjati sekundu, dvije, pa tri, a pregledniku na društvenim mrežama treba malo dulje nego inače da se osvježi. Nakon toga kvaliteta veze nastavlja padati, a kad prođe pola sata, kad se potrebno ponovno spojiti, otvaranje portala traje i do pola minute, dok se videi na YouTubeu jedva učitavaju.
Radije svoj nego ZET-ov
Ponovno spajanje nakon pola sata postaje izazov sam po sebi jer je bežični signal toliko loš da telefon jedva prepoznaje ZET-ovu mrežu. Konačno spajanje ne pomaže jer je internet dotad već postao potpuno neupotrebljiv.
GALERIJA Pogledajte nova vozila ZET-a
– Koristim svoj internet, ne da mi se zafrkavati sa smetnjama – priznala je putnica Andrea Jukić, koja je, kaže, probala ZET-ov internet odmah u subotu, no kako joj nije radio dulje od deset minuta, odlučila se ipak osloniti na internet svojeg teleoperatera.
– ZET-ov je internet u redu ako nemate megabajta na svojem uređaju, a trebate na brzinu provjeriti e-mail ili neku važnu obavijest. Osim toga, nema smisla spajati se na njihov WiFi – komentirao je putnik Stjepan Višić.
Pilot-projekt uvođenja WiFi interneta u tramvaje i autobuse počeo je, inače, početkom prošle godine, kada je omogućen besplatni pristup internetu u tri tramvaja i tri autobusa. Projekt se pokazao uspješnim pa je za uvođenje bežičnog interneta u ostale autobuse i tramvaje izdvojeno 19,8 milijuna kuna.
>>Kakva su vaša iskustva? Javite nam se na mail javi@vecernji.net
>> Pogledajte video vizualizacije rotora u Remetincu
A mislim, što bi vi htjeli - mobilna veza u najboljem slučaju može imati nekoliko desetaka megabita. Za youtube video ponekad ni 2 megabita nije dovoljno. Kad se na istu vezu nakači 50 ljudi i svaki hoće gledati youtube, to jednostavno neće ići. Kmeč, kmeč... Ja da sam dizajnirao taj sustav, dobili bi ograničenje na max 512k po vezi, da si možete pročitati novine, pogledati mail ili fejs i amen. Kakav video streaming, da ne bi još i torrente skidali u tramvaju...