Čeka li Kompas Zagreb neslavan kraj kakav je prije sedam godina zadesio domaći agencijski brend slične snage, Generalturist, ili još ima nade za posrnulu turističku agenciju? Jučer su, paralelno s vijestima o otkazima Kompasovih putovanja i zatvorenim vratima poslovnica, već kolale i priče da ima mogućih investitora, da je za tu agenciju zainteresiran jedan ulagač iz Kine.
Koji će se scenarij odigrati, nitko u branši jučer se nije usudio predviđati. No, upućeni procjenjuju da je otkazom putovanja dosad pogođeno nekoliko stotina ljudi. U Kompasu se jučer nikoga nije moglo dobiti telefonom. Jedino su priopćenjem Hini poručili “da su zbog tehničko-procesnih razloga proteklih dana dio svojih putnika uputili na odgovarajuće osiguravajuće kuće da im financijski kompenziraju neispunjene ugovorne obveze”.
Kažu i da je riječ o manjem broju putnika, “ispod tri posto proteklog mjesečnog razdoblja, odnosno 0,3 posto ovogodišnjeg obujma poslovanja”. Puno više od onog što piše u priopćenju ne znaju ni u Udruzi putničkih agencija pri HGK. Njezin čelnik Boris Žgomba kaže da je pokušao dobiti čelnike Kompasa Zagreb, no neuspješno.
– Ovo je problem jedne agencije, ne agencijskog biznisa, a nadam se da će Kompas sve uspješno prebroditi – kratko će Žgomba.
Inače, Kompas Zagreb prodan je prije godinu i pol. Društvo Inspire Investments preuzelo je tada 86 posto udjela za račun fonda Inspire Fusion, a potpisima su to zapečatili uime novog vlasnika Matko Bolanča, nekadašnji predsjednik uprave Plive, i dotadašnji većinski vlasnik Ivan Pukšar.
Prodani Kompas Zagreb u tom je trenutku za sobom imao godinu s oko 80.000 putnika i prometom od oko 20 milijuna eura te sedam poslovnica od čega pet u unajmljenom prostoru. O tome kako su se novi vlasnici snašli dosta govori što su u tom kratkom vremenu promijenili više uprava, a ljetos su, recimo, izgubili i licenciju za prodaju aviokarata... Bivši većinski vlasnik Ivan Pukšar ne želi komentirati probleme u Kompasu, no priznaje da sve promatra s velikim žaljenjem.
– Što god bilo, ne mislim da nema nade za Kompas. Bi li se vratio da me netko pozove? Bio bi to izazov, ali prvo bih ipak dobro razmislio – odgovara Pukšar.
>> Pogledajte video i saznajte kako će izgledati novi zagrebački rotor
Velika vecina ljudi (i njihovih obitelji) koji imaju dostupnost Interneta sami aranziraju itinerere svojih putovanja. Prvo, jeftinije je, i drugo, ljudi u RH su danas dobrano osiromaseni i ne putuju kao prije. Opstati mogu samo male firme sa 1-3 zaposlena, i to ako se uvale da organiziraju putovanja clanovima drzavnih institucija.