Samo u prva tri mjeseca ove godine u Zagrebu se dogodilo 1338 prometnih nesreća u kojima je poginulo dvoje ljudi, a do sredine travnja ta je crna brojka, nažalost, već došla na petero poginulih. Zgražava činjenica da su od njih petero čak četvero pješaci, a jedan vozač.
Ništa bolja situacija nije ni na području Zagrebačke županije gdje se u prva četiri mjeseca ove godine, u odnosu na prošlu godinu, udvostručio broj prometnih nesreća s poginulim osobama – bilo ih je dosad dvanaest i u njima je život izgubilo čak deset osoba (četiri pješaka) - četiri više nego u istom razdoblju prošle godine.
Slavonska najopasnija
Prometne nesreće na Kvatriću i Ilici samo u travnju zgranule su građane i u centar pozornosti stavile najugroženije sudionike prometa – upravo pješake.
Da situacija nakon godina smanjenja broja nesreća na zagrebačkom području postaje alarmantna svjedoči i policijska evidencija zaključena s 19. travnjem – u 24 sata na području Zagreba i Zagrebačke županije obavljen je očevid u 40 prometnih nesreća.
– U pet prometnih nesreća jedna je osoba teško ozlijeđena, a četiri lakše. U 35 prometnih nesreća nastala je samo materijalna šteta – izvijestila je zagrebačka policija o nesrećama koje su zabilježene samo jučer.
Grad Zagreb mora prionuti rješavanju kapitalnih stvari – riješiti promet istok – zapad, javni gradski prijevoz, nivelirati gradsku željeznicu i urediti biciklističke staze
prometni stručnjak
Razlog je većine nesreća u gradu neprilagođena brzina i vožnja pod utjecajem alkohola, a tijekom cijele 2015. policija je obavila očevid na 8354 prometne nesreće, od čega su vozači pod utjecajem alkohola sudjelovali i skrivili 1162 nesreće. Najugroženija gradska prometnica i u 2014. i u 2015. je Slavonska avenija, a od autocesta koje potpadaju pod nadzor Zagrebačke županije A3. Na Slavonskoj je lani evidentirano 213 nesreća s jednom poginulom i 96 ozlijeđenih osoba.
Upozorenje i od EU
– Ovakva prometna statistika posljedica je lošeg zagrebačkog prometnog sustava – stav je prometnog stručnjaka Željka Marušića.
Crna statistika, evidentirana na gradskim i županijskim prometnicama, kazao je, čista je preslikana situacija u Hrvatskoj.
– Lani smo po sigurnosti na prometnicama zauzeli 26. od 28 mjesta. Po stanju sigurnosti od nas su gore samo Bugarska i Rumunjska i zbog toga smo od Europske unije dobili upozorenje. A sada do polovice travnja imamo 17,5 posto porast pogibeljnosti na prometnicama – pojasnio je Marušić.
Grad Zagreb mora, kako je kazao, prionuti rješavanju nekoliko kapitalnih stvari kako bi u konačnici umanjio brojke stradalih pješaka i vozača – riješiti promet istok – zapad, javni gradski prijevoz, nivelirati gradsku željeznicu i urediti biciklističke staze.
– Velik broj stradalih pješaka ukazuje na manjkavu vozačku kulturu – zaključio je prometni stručnjak Marušić.•
nije jos poginulo ni jedno dijete politicara..jos..tek onda se mozda nesto promijeni..