Cijene vode od 1. siječnja rastu 20 posto, a parkiranje u garažama u centru izjednačava se s cijenom vanjskog parkiranja u prvoj zoni, pa će i ondje sat vremena stajati 12 kuna, izvijestili su danas čelnici Holdinga. Razlog podizanja cijena je inflacija, pojasnili su, a povećanjem računa za vodu u idućoj godini namjeravaju uprihoditi oko 150 milijuna kuna.
Uključen i pročistač
Od tog iznosa, oko 100 milijuna kuna uložit će se u sanaciju dotrajale vodovodne mreže, a preostalih 50 milijuna otpast će na operativne troškove i održavanje. Najavljen je i Projekt Zagreb u sklopu kojega će dvije milijarde kuna biti uloženo u sanaciju vodovoda. Oko 70 posto iznosa bit će financirano iz europskih fondova, a preostalih 30 posto pokrit će Holding iz vlastitih sredstava. Kao razlog podizanja cijena vode naveden je i pročistač.
– Povećanjem cijena fiksni dio naknade ostaje među jeftinijima u Hrvatskoj, a cijena kubika vode raste s 15,29 na 17,75 kuna, što uključuje pročistač otpadnih voda koji drugi gradovi nemaju i koji sudjeluje s 3,69 kuna u varijabilnom dijelu cijene. Bez iznosa za pročistač, Zagreb i dalje ima nižu cijenu kubika vode od ostalih većih gradova u Hrvatskoj – naveli su.
Uprava megatvrtke predstavila je i rezultate poslovanja za 2022. te predviđanja za iduću godinu.
– Zatekli smo poduzeće na rubu bankrota, uz višak radnika u administraciji, manjak operativnih radnika, kao i zastarjelu opremu. Situaciju su dodatno otežale posljedice potresa i COVID-a te energetska kriza – istaknuli su. Proces sistematizacije radnih mjesta, dodali su, završen je, a otpušteno je 710 radnika, uglavnom na administrativnim poslovima.
Vrećice za gubitke
Holding je uspio reprogramirati sve kreditne obveze te mu više ne prijeti nelikvidnost, a uspostavljen je i sustav racionalnog upravljanja troškovima, pohvalila se usto Uprava. Kao primjer naveli su samostalno zbrinjavanje glomaznog otpada, zahvaljujući čemu godišnje štede više od 40 milijuna kuna. Jedan od uspjeha je i novi sustav gospodarenja otpadom jer je, kazali su, oko 90 posto Zagrepčana prihvatilo plave vrećice.
U nešto manje od dva mjeseca od uvođenja novog modela odlaže se 27 posto manje miješanog otpada, a količina odvojene plastike porasla je 40 posto, biootpada 36 posto i papira 9 posto. Odvoz plastike od idućeg tjedna stoga će se povećati na jednom tjedno, a najavljeno je i da će Čistoća u idućoj godini graditi komunalnu infrastrukturu u koje spadaju i podzemni spremnici te nabavljati nova vozila i zapošljavati još radnika.
Od uvođenja novog modela prodano je 13 milijuna ZG vrećica, no o prihodima je, kazali su, još rano govoriti, a dobit od vrećica namjeravaju uložiti kako bi pokrili dosadašnje gubitke podružnice. Kada će se i koliko podići radnicima plaće nije precizirano, no istaknuto je kako je potreba za radnom snagom u operativi najveća u Čistoći, Zagrebačkim cestama te Zrinjevcu. Najavljen je i plan obnove gradskih tržnica te gradnja nove veletržnice, širenje kapaciteta gradskih groblja te gradnja novih garaža.
Pa kak poduzeće 20 godina nije bankrotiralo i kak to da je došlo na rub bankrota taman prije nego što ste vi preuzeli vlast? U dvije godine niste jedan ventil zamijenili, hahah.