Velika čokolada ili bombonijera za desetak kuna, vina od 15, pakiranje kave za osam, a napolitanke za šest. Sve dvostruko jeftinije nego inače može se naći u prvom zagrebačkom – food outletu. U čemu je trik? Sve što se prodaje u novootvorenoj trgovini Žabac u Tkalčićevoj 4 je stock, rok ili lom-roba.
Ljudi javljaju prijateljima
Kada se govori o stock-robi, misli se na artikle koji su proizvedeni u prevelikoj količini, pa se od tvornica može otkupiti višak po nižoj cijeni. Rok-robi uskoro ističe rok trajanja, a lom-roba je na neki način oštećena, ali i dalje upotrebljiva, poput, primjerice, slomljene čokolade. Iako mnogi nikada nisu čuli za te pojmove, supružnici Mario i Maja Žamboki upravo su na njima odlučili temeljiti lanac trgovina.
– Željeli smo prije svega pokušati spriječiti svakodnevno bacanje hrane. Prodajemo robu koju drugi ne žele, a još je sasvim dobra – kaže Mario Žamboki te dodaje kako se već za dva mjeseca planira otvorenje velikog outlet centra u Novom Zagrebu, Dubravi ili na Črnomercu. Zasad Zagrepčani u maloj trgovini u Tkalči mogu dobiti dojam kako funkcionira outlet, a čini se kako su prvi kupci i više nego zadovoljni.
– Ljudi prvo pitaju u čemu je kvaka, a kada im objasnimo, počnu prazniti police i javljati prijateljima za nas – govori prodavačica Elvira Arnautović te dodaje kako se u samo 10 minuta znaju rasprodati artikli na dodatnoj akciji. Sva roba koja se prodaje u trgovini ima oko 50 posto nižu cijenu kada dođe na police. Ako se odmah ne proda, cijena nastavlja padati i do 90 posto, samo kako bi se artikl prodao prije nego što se pokvari. Tako su kupci pohrlili u dućan kada su prodavači izvadili kutije pune čokolada, i to onih u velikom pakiranju. S obzirom na to da im je rok trajanja bio još samo jedan dan, prodavale se su se za – jednu kunu.
Roba se u food outletu stalno izmjenjuje, stoga kupci ne mogu znati što će naći na policama.
– Na dobroj smo lokaciji, pa računamo na to da će ljudi nakon kupnje na Dolcu svratiti u dućan, vidjeti ponudu te odgovara li im što – objašnjavaju u trgovini u kojoj se prodaje prvenstveno hrana, od slatkog do slanog, od keksa do juha iz vrećice.
Najbolje idu poznati brendovi
Među pićima su uglavnom vina, a u ponudi su i sredstva za čišćenje i higijenske potrepštine. Ima i poznatih i manje poznatih brendova, a najbolje se prodaju upravo oni najpopularniji poput Milke, Koestlina, Francka, Nescafea, Persila, Maggie juha...•
Super ideja. Inače primjetio sam da u velikim trgovačkim lancima na takvu robu daju max 50% popusta, čak i kad sutra istječe rok dok se u cijelom civiliziranom svijetu to spušta i do 90%, samo kod nas izgleda ne. No u svakom slučaju čestitke i puno uspjeha u poslu ljudima iz članka :)