Čović vs. Bandić: Zajmove na uzde ili plijene tramvaje

16.01.2009.
u 23:17
Pogledaj originalni članak

S obzirom na to da su Gradu ograničena zaduženja i da su u osam milijardi kuna proračuna uspjeli ugurati samo jedan kapitalni projekt – denivelaciju raskrižja Ulice Ljudevita Posavskog i Slavonske avenije – gradonačelnik Milan Bandić nastavlja praksu kupovanja glasova preko Zagrebačkog holdinga.

Ne ide kao s Kikašem
Preko toga se trgovačkoga društva Bandić navikao realizirati svoja ad hoc dana obećanja i iznenadne odluke. Kao što je, primjerice, donirao Trgovačkom sudu 200.000 kuna iz Holdingove blagajne. Ili – škole, vrtiće, dvorane i zgradu Hitne pomoći gradi Holding, a Grad mu za njihovo korištenje plaća najamninu.

I dok je takav način poslovanja Bandić smislio i provodio sa svojim suradnikom Slobodanom Ljubičićem, bivšim šefom Holdinga, s takvim se načinom upravljanja novcem nije složio novi šef Ivo Čović.

Koji je i došao na to mjesto da sredi kaos u tvrtki. Za ovu je godinu matematičkom računicom sastavio plan koji bi Holding mogao podnijeti. No, Bandićeva je zadnja. On je skupština trgovačkoga društva i ne želi potpisati taj dokument dok u njega ne budu uvrštene njegove zapovijedi. Za prikupljanje glasova svakako su mu zanimljivi jeftini stanovi koje je isplanirao u Podbrežju.

Za projekt vrijedan dvije milijarde kuna Čović smatra suludim ulaziti u nove kredite. Samo zasad pola milijarde kuna mora platiti za vraćanje dugova i otplatu leasinga za tramvaje. Čović smatra da Holding jedva podnosi i otplatu 140 tramvaja, a Bandić je usput najavio nabavu novih – 60.

Plan prihoda nešto veći od šest milijardi kuna je prenapregnut. Nisu računali na nova zaduženja, no očekuju rast prihoda 8,3 posto. To je moguće, analizira ekonomski stručnjak Dragan Kovačević, samo ako komunalne usluge poskupe između pedeset i šezdeset posto. Inače će Holding, odnosno Grad, krahirati najkasnije u rujnu ove godine, procjenjuje Kovačević.

Banka za vratom
– Holdingov se proračun puni naplatom usluga. Do novca mogu još prodajom zemljišta, no teško da će uspjeti, s obzirom na to da su cijene nekretnina pale te da poduzetnici teško mogu do kredita. Sve će investicije ostati na polaganju kamena temeljca jer ako se bude ulagalo, postoji šansa da se ne otplati leasing i da banka zaplijeni tramvaje – kaže Kovačević.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr