Cvjećarsko-aranžerski obrti na groblju Markovo polje, njih 14, prema lanjskom nalazu državne inspekcije, nemaju ni minimalne tehničke uvjete za trgovinu. Iako registrirani za cvjećarsko-aranžerske djelatnosti, nisu i za trgovinu, što znači da ne plaćaju porez, jer taj prihod ne smiju prijaviti.
Sve radi širenja groblja
No, izmjenama i dopunama Detaljnog plana uređenja (DPU) groblja, nakon Mirogoja i Miroševca sa 30 hektara trećega po veličini u Zagrebu, takvo kaotično stanje će se ozakoniti.
–Grad bi ili trebao otkupiti njihove parcele ili ih legalizirati, dobit će dozvole - uvjerava Ivan Obad, predsjednik Obrtničke komore Zagreb, preko koje će Grad legalizirati stanje, izdajući dozvole za rad za 350 kuna, koliko košta potvrda o MTU, minimalnim tehničkim uvjetima. Ti uvjeti uključuju i dobivanje građevinske dozvole, koju objekti nemaju, a prema sadašnjem DPU je ne mogu ni dobiti.
Cvjećari na groblju, kažu, godišnje ostvare i milijun kuna prometa i za njih 20-ak, tvrde, ima posla za sve.
– Na tom mjestu trebao bi biti autobusni terminal, ali oni će ostati dok se ne riješi taj status. Oni ne smiju prodavati robu, istina, imaju ceradu, ali je to privremeno, nekoliko mjeseci. Tražili su zaštitu Komore da ne bi plaćali globu – kaže Obad.
U Gradskom uredu za gospodarstvo u Sesvetama potvrdili su da na Markovu polju tek tri obrta zadovoljavaju MTU-u, a da bi ih dobili, morali su platiti i 40 tisuća eura. No, dok Obad tvrdi kako su dozvole gotova stvar, gradski pročelnik za gospodarstvo Ladislav Prežigalo, čiji ured izdaje dozvole, kaže da mu se cvjećari nisu još ni obratili.
– Ako dođu sa svim papirima, onda će dobiti sve minimalne tehničke uvjete kao i svi drugi – kaže Prežigalo.
DPU-om je predviđeno širenje groblja na jug na još 57 hektara, dio parcela tek treba otkupiti, za što je ove godine predviđeno oko 4,5 milijuna kuna.
Autobus kroz usku cestu
Širenjem bi groblje napokon dobilo autobusnu liniju, okretište, taksi stajalište i normalnu širinu ceste.
Autobus je, kaže glasnogovornik ZET-a Tomislav Jurić, planiran za ovu godinu, “no ne mogu reći kad jer nisu zadovoljeni uvjeti za cestu”, a isto je rekao i lani. Cesta, zapravo, nije dovoljno široka.
– Nemoguće je da autobus vozi po toj cesti, svaki malo veći sprovod je zakrči. Lani smo proširili polovicu ceste, 470 metara, ali treba riješiti drugi dio, na kojem su štandovi još od 90-ih – kaže Željko Blažinović, šef gradske četvrti Sesvete, opisujući kaos na Aleji tišine na groblju. A upravo su spomenuti cvjećari zakrčili cestu proširivši štandove zatrpavanjem kanala uz cestu.
A mogu li ja isto postaviti neku sličnu potleušicu bez dozvole tamo i točiti recimo konjak?