Na moru ih se praktički broji na prste, a čak i u Zagreb s brojnim trgovačkim centrima radi šopinga dolazi samo pet posto turista. Odskaču jedino Japanci među kojima je čak 15 posto onih koji na posjet glavnom gradu Hrvatske motivira prvenstveno kupnja. –
Ta je tema kod nas neopravdano zapostavljena. Potencijali su ogromni, a u pravilu se traže ili svjetski brendovi ili lokalni proizvodi. Recimo, Kinezi, koji su po potrošnji izbili na prvo mjesto u svijetu, godišnje potroše 102 milijarde dolara, a dnevno 650 dolara. Od toga čak 400 dolara na kupnju – kazao je Boris Žgomba, predsjednik UHPA-e, na okruglom stolu Arena centra “Šoping kao dio turističkog doživljaja”.
Foto: Davor Višnjić/Pixsell
A da je šoping isplativa orijentacija potvrdio je i George Reid, jedan od turističkih čelnika Walesa:
– Uvjet su kvaliteta i autentično. Istra, recimo, može konkurirati maslinama, maslinovim uljem, tartufima... U Zaru se može bilo gdje – ilustrirao je gost.
Nemojte mi reći. Pa Japanci su poznati po tome što ništa ne kupuju; samo fotkaju.