Drinnnn. Svi se oko nas okreću i gledaju gdje je tramvaj i ostaju začuđeni jer poznati zvuk dopire iz VW bube, oldtimera iz 1974. godine. Nije to obična buba, dapače. Osim trube, ima i zvono iz starog češkog tramvaja koji Zagrebom vozi na linijama 6 i 14, a baš kao i tramvaj i buba vozi na struju.
Ideja iz djetinjstva
Djelo je to Domagoja Lisičaka, diplomiranog inženjera elektrotehnike iz Dubrave, koji je stari auto, vrijedan 6000 kuna, za oko 50.000 kuna i mnogo svoga znanja i slobodnog vremena pretvorio u - e-bubu.
–Kao dječak imao sam ideju napraviti električni auto, a prije nekoliko godina sam odlučio napraviti auto s trofaznim elektromotorom, koji je izumio Nikola Tesla, jer u Hrvatskoj dotad nitko nije takav motor upotrijebio za pogon automobila. Kupio sam staru bubu jer je mehanički jednostavna, a na Hreliću sam nabavio 30 godina stari elektromotor za hidrauličnu pumpu, takoreći s otpada – kaže Domagoj Lisičak.
Elektronika u autu je talijanska, koristi se i u viljuškarima, a baterije je Lisičak kupio od Mate Rimca, tvorca najbržeg električnog automobila na svijetu.
Buba gotova za godinu dana
–Za moju bubu su se pokazale jako dobre, trebale bi izdržati 10 godina. Adaptere između elektromotora i getribe mi je istokario deda Glinac, majstor s Bukovca, kojeg sam upoznao na Hreliću, a ostalo sam napravio sam - govori Lisičak.
Buba je bila gotova za godinu dana, a u tri godine koliko je vozi, prešla je 31.700 km. Nedavno je Lisičak, u samo tri dana trajanja Nikola Tesla EV rallyja, natjecanja elektroautomobila, u e-bubi prešao 800 km. Bez problema je prolazio teške etape, pa i uspon na Velebit te na cilj stizao prije puno skupljih serijskih automobila. Buba ide i 95 km/h, doseg joj je s jednim punjenjem 120 km. Na slabiju kućnu utičnicu puni se 10 sati, a na jaču, primjerice, za perilicu rublja, samo tri sata.
–Godišnja registracija s osiguranjem je 1400 kuna, na 100 km troši 13 kw/h struje što po noćnoj tarifi, kako je obično punim, stoji oko 7 kuna. Idealna je za grad, ali dokazao sam da mogu i na duži put. S njom sam, već treći put, bio i na EV reliju u Klagenfurtu - kaže Lisičak.
Bravo mali, to je to! Samo naprijed!