Eko-naplata

Eko-vinjetama do smanjenja gužvi u središtu grada

Foto: Igor Kralj/Pixsell
Eko-vinjetama do smanjenja gužvi u središtu grada
11.04.2012.
u 08:00
Prometni stručnjaci predložili različitu naplatu ulaska u grad za novije te automobile starije proizvodnje, koji su veći zagađivači
Pogledaj originalni članak

Smanjiti koncentraciju vozila u središtu metropole već dugo je strateški plan zagrebačkih prometaša, a dosad najkonkretniji prijedlog iznio je stručni tim Prometnog fakulteta u Zagrebu. Do 800 kuna na godinu naplaćivali bi ulazak u centar grada vozilima starijima od deset godina, dok bi za ona novija naplaćivali nekoliko desetaka kuna.

Uzor projektu “ekovinjeta” naljepnice su na vjetrobranima njemačkih vozača. Naime, tamošnjim modelom ograničava se ulazak vozila u centar grada kada koncentracija ispušnih plinova postane previsoka. Ipak, do tako drastičnih sankcija za vozače starih automobila neće doći, osim što će morati zagrabiti dublje u džep.

300 tisuća vozila

– Skuplje će biti za motore koji zagađuju više, ovisi o tehničkom pregledu i godini proizvodnje, ima li katalizator ili nema... No neće biti problem vrednovanja, parametri su jasni – tvrdi prof. dr. sc. Ivan Dadić, prometni stručnjak i sukreator projekta.

Da je smanjenje starih vozila bez katalizatora i onih bez EURO norme važan pomak, dokazuje i podatak da od više od 300 tisuća vozila u metropoli 11 posto ne udovoljava europskim normama.

A Dadić smatra da će se primjenom tog projekta ubrzati i obnova “voznog parka” metropole i vozače potaknuti da investiraju u nova, “zelenija” vozila.

Ističe da satelitska navigacija vozila u metropoli još nije moguća iako bi to bio najbolji način kontrole ulaska vozila u središte grada, ali i naplate. Naime, satelitskim praćenjem vozila svaki bi se automobil “nadzirao” i prema broju vožnji i prijeđenim kilometrima izračunala cijena za svakog vozača.

Nema novca za realizaciju

S projektom zagrebačkih prometaša upoznat je i pročelnik Ureda za izgradnju i promet Davor Jelavić.

– Primjena takvog modela još nije u planu. Ove ga godine nećemo realizirati jer nismo predvidjeli nikakva sredstva za to – objasnio je Jelavić.

JAMES GANDOLFINI

Bivša supruga je pomahnitala nakon razvoda! Nabrajala starlete s kojima ju je varao i seksualne devijacije u kojima je uživao

Sit javnog pranja prljava obiteljskog rublja, Gandolfini je samo kratko komentirao da u njenim navodima nema istine te da su braku presudili psihički problemi s kojima se odbijala suočiti. Ljubavnu sreću pronašao je u zagrljaju bivše manekenke Deborah Lin. Vjenčali su se u ljeto 2008. u njezinu rodnom Honoluluu, a kum im je bio glumčev sin. Nakon što su postali ponosni roditelji djevojčice Liliane Ruth, činilo se kako su se Gandolfiniju sve kockice posložile. Sudbina je, međutim, za njega imala drukčiji plan.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 17

JO
jolly
08:19 11.04.2012.

Jedini način za smanjenje prometa je poboljšati javni prijevoz. Firme i poslovni centri su na periferiji i ne može se kao nekada, otići na posao ili u kupovinu, tramvajem ili pješice. Ako ideš javnim prijevozom, trebaju ti sati i par presjedanja, kako bi došao do Žitnjaka ili Jankomira, a isto tako i za natrag. Dok se ne rješi javni prijevoz, automobil je nužno zlo i jedina pomoć je više parkirnih mjesta.

LU
luksa
09:07 11.04.2012.

Osobna promocija i pucanj u prazno tamo nekog Ivana Dadića koji sad sa dolaskom novih vlastodržaca želi pokazati inicijativu. Vidio je čovjek da tako nešto rade u Europi pa prepisao i on. No u Europi je riječ o gradovima sa 4 - 5 miliona stanovnika a naša cijela država nema toliko stanovnika. Bilo bi im pametnije da srede gradski prijevoz i sve bi bilo OK. Milkica sasvim si u pravu, bravo!

MI
Milkica
08:16 11.04.2012.

Čuvaj se \"stručnjaka\" s Prometnog faksa i kad darove donose.